Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg tr.heimspia?

Hørtes guffent ut:)

Jeg ringte for å snakke med min jordmor i dag (som også er helt fantastisk!), men hun var i ferie og ingen andre til stede før mandag. Forklarte problemet og de ønsket å sette meg over til føden for å snakke med jordmor.

Så slik ble det og etter å ha snakket med hun, så ville de ha meg inn for kontroll. Som hun sa; bedre med en gang for mye enn for lite.

Å sitte var ubehagelig for det føltes ut som om jeg måtte skikkelig på do. Press både foran og bak rett og slett, og liv hadde jeg ikke kjent i dag.

Hørte på hjertelyden som var fin, blodtrykk var fin, med urinprøven var ikke bra. Slo ut på ketoner så kroppen min har begynt å ta av lagrene, så fikk beskjed om å spise og drikke enda mer enn jeg har gjort. Og jeg som følte meg så flink..

Legen var heller ikke helt fornøyd :sjenert: så hun tok inn en litt mer drevet lege. Målte livmorhalsen min og hun første syntes den var kort, men hun neste målte den noe lengre. Så da var jeg innenfor normalen, men i nedre sjiktet. Fikk lov å reise hjem mot at jeg tok det med ro. Leve normalt og ha normaltaktivitetsnivå, men senke noe av min aktivitet og ingen tunge løft!

Ellers var alt bra med den lille. Fikk se han og han er helt perfekt :rodmer: Forstatt gutt ble det og sagt.

Veksten var bra og som hun sa "Bra jobbet". Du holder deg sprek og trent, babyen er "spot on" og prøver er jo egentlig bra.

Bare slik som kan skje og alt er egentlig bra :)

Presset jeg har kjent er rett og slett hodet som ligger å gnur i underlivet mitt (tusen takk mister, flytt litt på deg). Det var liv og, men jeg kjenner ingenting? Kan være plutselig at han sparker mye i morkake ellernoe.

Så nå sitter jeg her med beina i sofaen og sløver. Har kjent litt liv igjen nå heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Illicitus:

Så bra å lese at alt var greit med dere :) Slike ting er gode å høre!

Går bedre her. Fikk en skikkelig oppkvikker i dag og har heldigvis fått fri på jobben i morgen også :)

Har vært flink i dag og bare hvilt og slappet av. Regner med det går med det framover også :)

Tvi tvi til oss begge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bra, tr.heimspia og illicitus - og som begge har erfart, det er bedre å undersøke/ringe føden en gang for mye enn en gang for lite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at alt var bra med dere begge! :hug:

Jeg var også innom føden for noen dager siden etter å ha kjent ekstremt mye mindre liv i ett døgn. Knerten er en skikkelig turbo, men når jeg bare hadde kjent forsiktige dult innimellom i ett døgn ble jeg bekymret. Møtte et skikkelig hespetre av ei jordmor som målte meg overnfra og ned om som tydeligvis mente at jeg var overhysterisk, men pipa henne fikk en annen lyd da hun ikke fant fosterlyden med CTG. SÅ da bar det inn på UL, og jeg fikk en veldig søt og hyggelig jordmor som svært godt skjønte hvorfor jeg var der. Knerten var i fin form, men hadde snudd seg litt og sparket mer inn mot ryggen min. I tillegg kan det jo hende at han bare var litt lat det døgnet. *puh* Men onde meg synes det var til pass for den første jordmora at hun ikke gant fosterlyden og ble stresset, iallefal når alt var bra.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes litt skummelt ut, Englefjes. Godt at alt var bra med den lille! Jeg ville også tenkt det samme om den dustejordmora. Hvor vanskelig er det å være litt hyggelig, liksom? Hun fikk som fortjent. :fnise:

Jeg er alene med toåringen den neste uken mens mannen er på en velfortjent ferie med en kompis. Heldigvis har ikke bekkenløsningen blitt noe stort problem ennå. Jeg kjenner litt til den, men det går bra når jeg ikke overdriver gåing og løfting. Jeg har ferie, og toåringen skal i barnehagen, så det skal nok gå bra å leve som gressenke ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det hørtes ikke trivelig ut -Englefjes- , men jeg, til pass for hu megga som ikke tok deg på alvor ;)

32 uker i morra, tiden flyr jo, men kjenenr at jeg begynner å bli ganske tung nå.

Opp ca 10,5kg og tungpustet av ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skumle opplevelser dere har hatt! Krysser fingrene for at det ikke blir flere slike :)

Tungt, ja. Når dette barnet er født, høyst sannsynlig vårt siste, gleder jeg meg til å komme i form etterhvert og forhåpentligvis aldri mer ha så mye ekstra å drasse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, Ciara.

Vi har ikke planer om flere, det måtte bli ved ett uhell :gjeiper:

Men, ja - jeg har også planer om å bli fit etter babyen er ute, og vekta skal ned til rundt 58-60 etterhvert, håper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her også. Det skal bli såååå deilig å få kroppen tilbake og komme i gang med trening igjen! Blir ingen flere unger her heller. Ikke med vilje, i hvert fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stopp her også etter to. :) Har i grunnen lyst på tre, men mannen er for gammel. :fnise:

Men jeg storgleder meg til å begynne å trene skikkelig igjen jeg også. Jeg kom meg etterhvert i vedlig god form igjen etter førstemann (typisk i aller best form da jeg ble gravid igjen, hehe), så jeg håper og tror det skal gå greit denne gangen også. Og så gleder jeg meg til å spise sånn som kroppen og hodet mitt liker best; mye lavere på karbo enn hva jeg gjør nå. Jeg fungerer så mye bedre på det, men mens jeg er gravid går det ikke.

Jeg har siste uke på jobb før ferien nå, og etter tre uker ferie går jeg rett ut i permisjon. Hjelpe meg, dette svangerskapet har flydd unna. Så jeg må få gjort unna litt redebygging før vi reiser på ferie; jeg skal bl.a. få kjøpt vugge tildagsoving og reisetrille til snuppa, i tillegg til søksenbrett til Emmaljungaen. Greit å ha litt sånt på plass. Resten har vi vel liggende.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også i kjempeform før denne graviditeten, og ble ordentlig inspirert. Gleder meg til å ta fatt på treningen på nytt. Med to gutter MÅ jeg jo holde meg sprek, he he!

Har dere tenkt ut navn ennå, damer? Her har vi faktisk bestemt oss for lenge siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er så vanskelig ...

Med førstemann var vi enige om navn før hun i det hele tatt ble unnfanget. Men så har det stått stille. Vi har et navn som vi stadig kommer tilbake til, så det blir antagelig det. Men jeg er ikke helt overbevist.

Så heldig du er som har den saken ferdig, Ciara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner også å se veldig frem til å få kroppen min for meg selv og å kunne trene igjen. Føler jeg har mistet masse muskelmasse iløpet av de siste ukene og begynner å føle meg skikkelig kvapsete nå. :gjeiper:

Navn har vi faktisk hatt klart lenge. Vi hadde et par alternativer, men ettersom tiden gikk så fant vi ut at vi begge hadde det ene navnet som klar favoritt. Nå gjenstår det bare å se om navnet passer. :)

(Og dersom det mot all formodning skulle komme ei jente så har vi navnet klart der også. Jeg og samboeren har heldigvis veldig lik smak. :))

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt opptatt av navn. Vi brukte kjempelang tid på navnet til førstemann, stod i månedsvis igjen med en håndfull alternativer, landet på det endelige navnet på vei til fødestua. Er kjempefornøyd med det. Navn på andremann ga seg mye mer selv fordi vi ønsket et navn i samme kategori :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvis det blir jente aner vi ikke. Men nå er det ekstremt lite sannsynlig, på UL sa jordmor "Dere ser vel selv hvilket kjønn det blir? Dette er jo helt åpenbart!" Jeg så det ikke :ler:, men når hun var så skråsikker tenker jeg det skal mye til for at det blir jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har hatt navn klart lenge ;)

Godt å få dèt ut av verden, og når i snakker om babyen til hverandre eller til E (storebror), så sier vi navnet hun skal få.

Jeg er mega-usikker på om det virkelig er jente da, så får håpe jordmora var erfaren og flink ;)

Skulle det bli gutt, så har vi et navn der også, men jeg er ikke like sikker på det, som på jentenavnet.

Krysser for jente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi sett både pung og snopp flere ganger, så jeg blir ekstremt overrasket dersom det kommer ut noe annet enn en gutt. På ordinær ultralyd så vi til og med snoppen godt i profil, og jordmora var ikke i tvil om hvilket kjønn det var. På helsekortet mitt så er det til og med påført symbolet for gutt i margen et sted, og det er ikke jeg som har tegnet det på. :ler:

Her blir knerten omtalt ved navn, og nå bruker hele familien navnet hans når han omtales. Og vi har virkelig vært oppfinnsomme på navn, for her begynner både jentenavnet og guttenavnet på E. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn? :sjenert: Vi er trege som vanlig. Var sent ute med å komme opp med alternativer på snuppa også, og bestemte oss et par dager etter fødsel. Nå aner vi ikke hva den lille fyren i magen skal kalles, så han går foreløpig under navnet spaceman. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt utrolig lang tid på alt vi og, men har iallefall kjøpt barnevogn i dag da. Har bevisst ikke tatt den med, men den er handlet:)

Barnesenga står på rommet.

Bilstolen kommer i løpet av august (står hos ei venninne i en annen by).

Stellebordet får vi av naboen så får tusle over etterhvert å hente.

Så da er da de viktigste tingene på plass.

Har jo en del klær så vi klarer oss i starten om det skulle bli "brått her".

Navnet er sånn delvis klart. Vi har to på hånden og får se hva som er mest riktig når han er født. Fikk jo sett det veldig godt igjen på fredag at det er en gutt. Pungen var tydelig.

Ellers kan jeg ikke få sagt det nok hvor mye jeg gleder meg til å få trent igjen! Føler meg tung, lat og deigete :P Hehe!

Hvordan er deres menn i forhold til svangerskapet forresten? Må si jeg synes min er litt lite interessert og rører aldri magen etc. Dette er hans første og han vet vel ikke helt hva som skjer, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...