Marikke Skrevet 2. juli 2012 #641 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Gratulerer med huskjøp, ablaze! Da er vi to! Og ja, det tar på med pakking og vasking. Vi bestemte oss fort for å vente til august med å selge, så vi kan pakke og ordne i vårt eget tempo. Skal jo på ferie midt oppi det hele også. Men jeg gleeeeder meg til å komme i orden i det nye huset! Vi overtar ca 5 uker før termin, så det hadde vært fint om knøttet holdt seg der inne så lenge hun skal, så jeg får innredet og ordnet før hun kommer. Så bra at du fikk innvilget keisersnitt, Smalltalk! Men skjønner at du er litt engstelig for at fødselen skal komme plutselig og fort. Bor du langt fra sykehuset? Og hvor lenge før termin er det du skal ta keisersnittet? Her er det fortsatt innover-navel, men den er ganske grunn nå. Ikke noe navlelo her, nei Ellers er formen ganske bra. Har begynt å merke litt til bekkenløsningen, men er ikke veldig plaget. Etter en hel dag i dyreparken var jeg ganske ødelagt, men ellers klarer jeg å gå til butikken (5 min hver vei pluss hit og dit inne i butikken) og opp og ned trapper og sånn. Det går ikke like fort bestandig, men det er like mye fordi jeg blir sliten og føler meg tung. Madrassdebatten: Vi kjøpte 60x120 seng til førstemann. Hun er 2 år nå, og kommer til å fortsette å bruke den sengen en stund til. Så her blir det ny madrass til babyen. Hvis vi hadde hatt en madrass til overs, ville vi nok også ha brukt den til babyen, så fremt det ikke hadde vært noen tisse- eller spy-uhell i den. Endret 2. juli 2012 av Marikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 2. juli 2012 #642 Del Skrevet 2. juli 2012 Så bra at du fikk innvilget keisersnitt, Smalltalk! Men skjønner at du er litt engstelig for at fødselen skal komme plutselig og fort. Bor du langt fra sykehuset? Og hvor lenge før termin er det du skal ta keisersnittet? Det er veldig greit å ha den saken ute av verden og dermed en ting mindre å konsentrere seg om. Har ca 1 time med bil inn til Riksen, men har i virkelig nødsfall et sykehus med nyfødtintensiv litt nærmere. Dato for keisersnitt har jeg ikke fått enda, men det blir ca en uke før termin. Da gjenstår det å se om det blir i august eller september... Og om jeg i det hele tatt kommer så langt som til planlagt dato. Og vekta var slem på kontrollen i dag. 3 kg opp på 3 uker og totalt ca 6-7 kg opp. I utgangspunktet ikke noe å klage på, men jeg hater virkelig å se vekta tikke oppover. Det eneste positive er at noe av vektoppgangen de siste ukene er vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. juli 2012 #643 Del Skrevet 2. juli 2012 Gratulerer med huskjøp, ablaze! Da er vi to! Og ja, det tar på med pakking og vasking. Vi bestemte oss fort for å vente til august med å selge, så vi kan pakke og ordne i vårt eget tempo. Skal jo på ferie midt oppi det hele også. Men jeg gleeeeder meg til å komme i orden i det nye huset! Vi overtar ca 5 uker før termin, så det hadde vært fint om knøttet holdt seg der inne så lenge hun skal, så jeg får innredet og ordnet før hun kommer. Gratulerer! Er nesten misunnelig på alle dere med huskjøp i boks. Vi har lett etter ny bolig i månedsvis uten å komme noen vei. Kan jeg spørre hvor i landet du kjøpte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 2. juli 2012 #644 Del Skrevet 2. juli 2012 Takk! Vi har kjøpt ganske sentralt øst for Oslo. Flytter bare noen få kilometer, og innenfor samme kommune som vi bor i nå. Vi har også tittet på hus et halvt års tid. Men vi hadde ingen hast, da. Ønsket bare å finne noe større før toåringen begynner på skolen Men så dukket drømmehuset opp, og jammen fikk vi tilslaget på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. juli 2012 #645 Del Skrevet 2. juli 2012 Genialt! Det er noe sånt vi også håper på. Å finne Barndomshjemmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 2. juli 2012 #646 Del Skrevet 2. juli 2012 Gratulerer til alle med huskjøp og lykke til for de som leter. Vi bygde nytt hus i fjor og mannen er allerede giret på å bygge neste hus for han ønsker litt større plass. Jeg derimot er litt mer avventende Ellers klarer jeg ikke helt å få meg til og gjøre ting klart for babyen. Gleder meg til han kommer, men jeg synes det er så mye at jeg får det ikke helt innover meg og dermed ender jeg med å bli i stampe. Forresten, hva vasker dere babyklærne i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 2. juli 2012 #647 Del Skrevet 2. juli 2012 her vasker jeg de i blenda sensitive såpe og tøymykner uten parfyme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 2. juli 2012 #648 Del Skrevet 2. juli 2012 Har vasket med blenda sensitive og neutral tøymykner. Litt uvant å vaske klær uten skyllemiddel med duft, jeg elsker nemlig lukten av skyllemiddelet jeg bruker på vårt tøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 2. juli 2012 #649 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Takk for svar Og nå er klokka over 12 og jeg er nå 30 uker på vei. Tiden flyr! 30 uker... Hjelp! Ungen til min venninne var på denne tiden født for to uker siden alt. Han får holde seg inne der en stund til! Endret 2. juli 2012 av Illicitus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #650 Del Skrevet 3. juli 2012 Gratulerer med 30 uker, Illicitus Ja, det er nok best om de holder seg inne enda noen uker. Syns tiden flyr utrolig fort - tror det hjelper på at set er sommer, litt ferie og sånt noe nå på slutten. Her ordner vi storebror-rom til den store gullmedalje i ferien, ble ferdig med å legge gulv i går, så nå gjenstår det morsomste - flytte innpå møblene og style (og det beste av alt er jo at jeg slipper å bære, der stiller pappan min opp sammen med mannen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 3. juli 2012 #651 Del Skrevet 3. juli 2012 Gratulerer med 30 uker, Illicitus! Her vaskes babyklærne i Neutral color og Neutral tøymykner. Bortsett fra ulla, som vaskes i ullvaskemiddel fra Nøstebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 3. juli 2012 #652 Del Skrevet 3. juli 2012 Ungen til min venninne var på denne tiden født for to uker siden alt. Han får holde seg inne der en stund til! Det er en fordel at de holder seg inne litt lenger enn 28-30 uker, ja, for hver dag som går er fortsatt viktig for utviklingen. På den andre siden så blir det heller ikke ansett for å være vill krise med et barn født rundt uke 28-30 lenger, og spesielt ikke dersom man rekker to doser med lungemodning først. Her kommer babytøyet til å bli vasket med Neutral. Jeg reagerte på det meste av parfymerte vaskemidler når jeg var liten, og ettersom knerten allerede er høyt disponert for allergi og eksem, så tar jeg ikke sjansen på å trigge dette noe mer enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 3. juli 2012 #653 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Andre her som ikke synes det er gøy å handle sommertøy som gravid. Føler meg som et telt i de kjolene jeg prøver, og de som ikke blir som teltet ikke behagelige. Endret 3. juli 2012 av Orchideae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 3. juli 2012 #654 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg ønsker meg så noen fine sommerkjoler eller sommerklær, men akkurat snitt er det ikke på mammaklærne. Det skal virkelig ikke mye til for at de hadde vært så mye bedre. Jeg føler meg som hvalross på grunne når jeg prøver sommerklær om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 4. juli 2012 #655 Del Skrevet 4. juli 2012 Ja, de sommerkjolene er noe for seg selv. De blir jo hengende rett ned fra magekulen, og det er vel ikke noen annen beskrivelse for det enn "telt". Selv beinrangelet Marikke ser jo ut som en flodhest i de kjolene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. juli 2012 #656 Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg har innsett for lenge siden at å være gravid er å være en vandrende motekatastrofe. Dvs, jeg registrerer jo at noen får til å se lekre ut, men det er de som legger på seg lite og bare på magen. For meg, som får stor mage OG litt ekstra på rumpe og lår, blir det til at jeg må velge komfort framfor stil. Dessuten synes jeg det er helt håpløst å kjøpe nye klær som skal brukes så kort, så jeg kjøper minst mulig. Har sånn ca fire antrekk å velge mellom Men hey, nå er ikke akkurat jeg noe moteikon ellers heller. Ja, de sommerkjolene er noe for seg selv. De blir jo hengende rett ned fra magekulen, og det er vel ikke noen annen beskrivelse for det enn "telt". Selv beinrangelet Marikke ser jo ut som en flodhest i de kjolene. Kjoler som henger rett ned fra magekulen er særdeles lite flatterende. Men der har jeg faktisk funnet en løsning. Jeg rysjer kjolen litt på nedsiden av kulen og fester en brosje (delvis på siden, ikke midt under ). Da får kjolen litt mer figurform, og man ser tusen ganger bedre ut med en gang! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 4. juli 2012 #657 Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg sliter også litt med påkledningen om dagen. Selv om jeg har lagt på meg både her og der, er jeg mest komfortabel med å gå med mer tettsittende klær fremfor teltliknende greier, siden jeg synes det er mer flatterende. Kjoler som henger rett ned fra magekulen er særdeles lite flatterende. Men der har jeg faktisk funnet en løsning. Jeg rysjer kjolen litt på nedsiden av kulen og fester en brosje (delvis på siden, ikke midt under ). Da får kjolen litt mer figurform, og man ser tusen ganger bedre ut med en gang! Genialt, tusen takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 4. juli 2012 #658 Del Skrevet 4. juli 2012 Kjoler som henger rett ned fra magekulen er særdeles lite flatterende. Men der har jeg faktisk funnet en løsning. Jeg rysjer kjolen litt på nedsiden av kulen og fester en brosje (delvis på siden, ikke midt under ). Da får kjolen litt mer figurform, og man ser tusen ganger bedre ut med en gang! DET var et godt tips Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 4. juli 2012 #659 Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg har innsett for lenge siden at å være gravid er å være en vandrende motekatastrofe. Dvs, jeg registrerer jo at noen får til å se lekre ut, men det er de som legger på seg lite og bare på magen. For meg, som får stor mage OG litt ekstra på rumpe og lår, blir det til at jeg må velge komfort framfor stil. Dessuten synes jeg det er helt håpløst å kjøpe nye klær som skal brukes så kort, så jeg kjøper minst mulig. Har sånn ca fire antrekk å velge mellom Men hey, nå er ikke akkurat jeg noe moteikon ellers heller. Kjoler som henger rett ned fra magekulen er særdeles lite flatterende. Men der har jeg faktisk funnet en løsning. Jeg rysjer kjolen litt på nedsiden av kulen og fester en brosje (delvis på siden, ikke midt under ). Da får kjolen litt mer figurform, og man ser tusen ganger bedre ut med en gang! Lurt! Jeg har heller ikke kjøpt så mye mammatøy. Trodde at jeg skulle klare meg gjennom dette svangerskapet med de samme klærne jeg brukte sist. Men for noen uker siden fikk jeg fullstendig spader av å "ikke ha noe å ha på meg", så da gikk jeg amok på H&M. Utvalget der er så som så, men jeg prøvde alt, og kjøpte det som så bra ut. Pynter opp litt med skjerf, smykker og jakker, så blir det ikke så aller verst. Og så veksler jeg mellom to ola-bukser. Jeg brukte de buksene helt til termin forrige gang, men nå begynner de jammen å bli litt trange. Blir nok mye kjole/cardigan og tights mot slutten her, ja. Ellers går det jo an å håpe at sommerværet kommer, for jeg har arvet et par shortser som jeg ikke har fått brukt så mye ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 4. juli 2012 #660 Del Skrevet 4. juli 2012 Har ikke kjøpt så mye jeg heller. Kan heldigvis bruke en del "vanlige" kjoler, samt at jeg har kjøpt et par kjoler som passer meg enten jeg er gravid eller ei. Men et par bukser måtte jeg ha, siden de fra sist svangerskap var for store. Nå er imidlertid den ene gravidbuksen min blitt for liten, gitt. Ellers har det gått mye i lange, tettsittende gensre og singletter i bomull med cardigans over. Det jeg imidlertid ser er at gensrene og singlettene har blitt veldig slitte siden de strekkes ganske mye. Dermed må jeg nok gå til massivt innkjøp av slikt når ungen er ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå