Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

I dag har vi kjøpt nytt hus! Så nå blir det fullt fokus på å få solgt det vi har og forsøke å få overtagelse i god tid før baby kommer. En fantastisk følelse - nå har vi mer plass enn vi noen gang vil trenge! Får bare håpe salget går greit og ikke tar for lang tid. Jeg har ikke lyst å være midt i flytting hvis babyen finner ut den vil komme litt før planen..

Jeg er helt enig i at det er vanskelig å vite hva en trenger av ting til førstemann. Vi har kjøpt alle de store tingene utenom stellebord, men lite av alt det småe og klær. Da er det godt å ha KG hvor det er mange erfarne mødre her :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med huskjøp, ablaze:)

Her soves dagene vekk;) AT man kan bli så sliten av å produsere en baby;)

Har fått vogge og seng i hus:), må bare vaske ned, pusse og male vogga.. Ting tar tid;)

Samboer jobber så mye, at det spøker å få vogn med hans hjelp i hus før babyen kommer..

I verste fall får jeg ta med meg svigermor til Sverige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med huskjøp, ablaze ;)

Må spørre om noen her vet svaret på dette:

Fikk lønnsøkning nå fra denne lønningen.

Hvilket beløp skal oppgis til NAV på det inntektskjema fra arbeidsgiver, gammel eller ny lønn?

Jeg er jo også 50% sykemeldt, har det noe å si, eller har jeg rett på den nye summen i permisjonspenger så lenge jeg er i arbeid?

Jeg har enda ikke levert inn papirene til NAV, men hadde planer om å få det til denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med huskjøp! :)

Her er det ikke fult så gøy nå. Falt og slo magen i stad, så ringte føden da magen ble stein hard. Fikk beskjed om å komme inn, og er innlagt frem til i morgen. Alt er heldigvis fint med lillegull. :) Men ikke noe gøy å ligge på sykehus. Heldigvis får mannen sove over han også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med huskjøp, ablaze ;)

Må spørre om noen her vet svaret på dette:

Fikk lønnsøkning nå fra denne lønningen.

Hvilket beløp skal oppgis til NAV på det inntektskjema fra arbeidsgiver, gammel eller ny lønn?

Jeg er jo også 50% sykemeldt, har det noe å si, eller har jeg rett på den nye summen i permisjonspenger så lenge jeg er i arbeid?

Jeg har enda ikke levert inn papirene til NAV, men hadde planer om å få det til denne uken.

På NAV sine sider står det at man får den lønna man har når stønadsperioden starter. Altså den nye lønna di. Derfor skal du nok oppgi den nye lønna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, tinylene ;)

Og Orchideae: huff, det er ikke mye gøy, men bra alt går fint med deg og baby :klem:

Jeg falt ned kjellertrappa 2 dager før planlagt keisersnitt med førstemann, det var utrolig skremmende, men alt gikk heldigvis bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og Orchideae: huff, det er ikke mye gøy, men bra alt går fint med deg og baby :klem:

Jeg falt ned kjellertrappa 2 dager før planlagt keisersnitt med førstemann, det var utrolig skremmende, men alt gikk heldigvis bra ;)

Det var guffent, ble veldig redd. Men alt står bra til med frøkna. :) Ser frem til kiosken åpner i morgen tidlig, så jeg kan rusle bed å kjøpe noe lesestoff. :) Hadde jo ikke regnet med å bli innlagt, så har jo ikke med noe som helst. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med huskjøp ablaze :)

Så spennende!

Må være forferdelig skremmende å falle Orchideae. Det er noe jeg har tenkt en del på etter jeg ble gravid.

Jeg er så klønete og kan finne på å snuble en del ;) haha!

Har heldigvis (bank i bordet) ikke falt enda i graviditeten, og har planer om å holde meg på bena i 4 mnd til :)

Takk lov at det gikk bra med både deg og lille i magen :)

Ikke lenge til kiosken er åpen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forvirret over ukesregningen i svangerskapet :)

vet at man regner 2 uker før befruktning, og at man skal gå 40 uker gravid ca. (+ / -)

Så forvirringa dukker opp når man regner på 40 uker = 10 mnd, men man skal jo bare gå 9 mnd gravid?

Hvor blir det av de siste 2 ukene?

Jeg er nå i uke 24, og dersom jeg regner fra starten så er jeg 6 mnd på vei, men dersom jeg regner at jeg har igjen 16 uker, så har jeg igjen 4 mnd?

Når jeg var 20 uker er man jo halvveis, og i mitt hode betyr jo det dermed 4.5 mnd på vei :)

Det er nå 4 uker siden. Betyr det at jeg kan nå si at jeg er 5.5 mnd på vei?

FORVIRRA! :) hehe

Er det flere som har stusset over uke-regninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du glemmer at en måned ikke er fire uker :) Fire uker er jo 28 dager, månedene er 30 og 31. Så det går sånn nogenlunde opp med 9 måneder.

Jeg teller uker fra begynnelsen og måneder "motsatt vei"

Dvs jeg har termin 25 okt, da teller jeg min niende måned fra 25 sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som Kvist sier og det er der man blir forvirret. Siden en måned ikke er fire uker, men både 3 og 4 dager mer enn fire uker ofte. Så summasumarium blir det riktig allikevel, men jo da, jeg blir og forvirret om jeg tenker måneder og/eller uker.

Og fiiiin mage :)

Fin topp og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant denne:

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er inni en god gravidperiode. Det er vel det de pleier å si også - at en skal nyte andre trimester. Har så og si ingen symptomer og magen er veldig passe stor og fin (25+2). Har lagt på meg ihvertfall 10 kg og syns det er mye, men det får bare være!

Ja det blir stas med nytt hus. Pakket og bar esker i går og kjenner at jeg ikke kan løfte så tungt, for da føler jeg at jeg skviser babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med huskjøp, og lykke til med salg, Ablaze! :)

Ny kontroll på sykehuset i dag, og det var stort sett bare positive nyheter. Livmorhalsen min har faktisk vært snill i det siste, og den lukkede delen har økt med 6mm. Den totale lengden har riktig nok gått ned, men det er ikke så interessant for legene lenger.

Kålormen vokser som han skal, og nå begynner jeg å lure på hva slags skapning dette kommer til å bli... Foreløpig så ser det ut til å bli en skikkelig "Tittentei" med stort hode og spinkel kropp. :fnise:

Ellers så fikk jeg keisersnitt, og papirene på dette kom i orden med en gang, men jeg fikk også beskjed om å tenke gjennom hva jeg gjør hvis/når (ifølge legen så er det ikke et "hvis", men et "når") fødselen starter før tiden. Ifølge legen så kommer visst dette til å gå fort hvis/når ting først starter, så da er det ikke sikkert det blir tid til noe keisersnitt i det hele tatt. Kan ikke si jeg føler meg heeeelt beroliget akkurat, for det siste jeg har lyst på er fødsel hjemme/i bil/i ambulanse... Kommer jeg meg i det hele tatt på sykehuset, da skal jeg faktisk være fornøyd. Og hva det blir til da må jeg nesten bare ta som det kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her går livmora opp til ribbensbuen, men navelen min er fortsatt normal. Jeg krysser fingrene for at den fortsetter å holde seg slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navlen min er og ganske jevnt med resten...

Bare glad piercinghullet mitt ble pent når det ble strekt sånn jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten kan man drikke for mye melk? Er noe jeg har veldig behov for under alle måltider, så får lett i meg tre liter om dagen... Kanskje mer og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...