SmallTalk Skrevet 7. juni 2012 #521 Del Skrevet 7. juni 2012 Så flott Jeg hadde planlagt KS pga seteleie med førstemann - ingen dans på roser - men absolutt overkommelig. Lykke til med samtale Regner med det blir vaginal fødsel denne gangen, og er nervøs og spent, men vil tro det skal gå greit det også Takk, takk. Noen dans på roser regner jeg ikke med at det blir, og hadde det vært smertene jeg hadde vært redd for så tror jeg heller at jeg hadde tatt x-antall timer med en godt dopet fødsel enn et keisersnitt. Men, for å komme så langt som den samtalen, så må jeg i første omgang knipe igjen noen uker til. For øyeblikket så har jeg moroa med en livmorhals som ikke oppfører seg helt eksemplarisk. Når du har et keisersnitt fra før, så vil du kanskje bli litt ekstra fulgt opp under fødsel med tanke på hvordan livmora takler riene? Uansett, så går det nok bra og litt nervøs og spent skal man vel være i forkant av en fødsel. Velkommen, SmallTalk! Og lykke til på KS-samtalen. ' Takk, takk! Og lykke til på samtalen din. Selv om det føles sårt å skulle rippe opp et sår på den størrelsen, så er det jo ofte det første steget på veien til å få det til å gro skikkelig og å forhindre nye av samme størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 7. juni 2012 #522 Del Skrevet 7. juni 2012 Takk, SmallTalk og Soon! Jeg gikk til behandling sist, men som vanlig var jeg nok for ingeniør og flink pike, og kom ikke helt til bunns i grumset. Men jeg vet iallefall fra sist at det går faktisk over, selv om det er forferdelig mens det står på. Men, for å komme så langt som den samtalen, så må jeg i første omgang knipe igjen noen uker til. For øyeblikket så har jeg moroa med en livmorhals som ikke oppfører seg helt eksemplarisk. Huff, dette hørtes ikke bra ut! Er livmorhalsen din kort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 7. juni 2012 #523 Del Skrevet 7. juni 2012 Smalltalk: er det verre med livmora under rier når man har hatt keisersnitt før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 8. juni 2012 #524 Del Skrevet 8. juni 2012 Huff, dette hørtes ikke bra ut! Er livmorhalsen din kort? Litt for kort... Hadde på det værste en lukket del på under 1 cm (i uke 24), men etter 3 uker i mer eller mindre horisontal, så har dette heldigvis bedret seg litt. Smalltalk: er det verre med livmora under rier når man har hatt keisersnitt før? Livmora kan jo bli svekket i arrvevet etter et keisersnitt, så det kan nok ihvertfall være lurt å gi beskjed ti lege/jordmor dersom man har et keisersnitt bak seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 8. juni 2012 #525 Del Skrevet 8. juni 2012 Velkommen, Smalltalk! Jeg har sett litt av hva du har skrevet andre steder på forumet, og kan ikke tenke meg noe annet enn at du får innvilget KS. Lykke til med samtalene!! Englefjes: Jeg håper virkelig du får den hjelpen og oppfølgingen du trenger! Jeg tar gjerne all verdens fysiske plager, hvis det betyr at jeg slipper en depresjon!! Jeg har litt depressive tendenser selv, men slapp faktisk unna fødselsdepresjon sist, og det er jeg innmari glad for! Håper håper håper at både du og jeg og allesammen slipper det denne gangen. Det siste nye her i gården er at vi har kjøpt hus, og skal til å flytte 5-6 uker før termin. Men vi prøver å se det på den måten at det er lettere å flytte med ett barn enn med to. Og så er det jo drømmehuset, da! Ellers er jeg fortsatt 50 % sykmeldt. Blir veldig fort sliten. Men jeg fryder meg over hver uke som går uten at bekkenløsningen setter inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 8. juni 2012 Forfatter #526 Del Skrevet 8. juni 2012 Jordmoren jeg går til kontroller hos, sa at det skal ikke være noe problem å føde vaginalt etter ètt keisersnitt, har man derimot to keisersnitt, blir det også keisersnitt ved et evnt. tredje svangerskap - så tror ikke det er noe automatisk mer oppfølging under min kommende fødsel. I papirene jeg leverte ved ordinær UL, skulle man krysse av dersom man har hatt KS tidligere, og så tror jeg ikke de kan unngå å se arret mitt når jeg får av meg klærne på fødestua Tenker jeg er i trygge hender! Gratulerer med nytt hus, Marikke - artig!! 50% sykemeldt her også, og skal til ny legetime til uka, og regner med jeg fortsetter som nå - kjenner det hjelper godt på med halve dager i butikken, og jeg har litt overskudd igjen til barn, mann og hus. Ryggen er ille hvis jeg holder på litt, vasker eller noe sånt, men den hadde vært jævlig hvis jeg attpåtil skulle stått 7,5 timer på jobb! Ha en fortreffelig helg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 10. juni 2012 #527 Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Uff.. Jeg ser det er mange som har begynt med sykemelding allerede. Jeg tror jeg har vært usedvanlig heldig med svangerskapet. Det er mitt første og jeg kjenner jo at kroppen er annerledes enn før. Jeg har lagt på meg 8 kg totalt på 22 uker fra en startvekt på 63, så jeg begynner å kjenne den ekstra vekten - spesielt på trening. Blir trøtt i ryggen av å stå/gå for lenge, men ellers har jeg ikke noen problemer/vondt. Jeg ser jo at jeg er heldig som ennå kan trene (trener Yoga, Step og Styrke), ennå jobber fullt og ikke har vondt noen plass.. Skal prøve å sette mer pris på det. Bare en liten lufting av tankene mine. Ønsker dere alle lykke til videre Endret 10. juni 2012 av ablaze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 10. juni 2012 #528 Del Skrevet 10. juni 2012 Våknet i dag morges, og så at t-skjorten jeg hadde sovet i hadde en våt flekk foran venstre bryst, trodde det var sølet noe, men syntes det var rart at brystet var ømt også. Senere skulle jeg ta meg en lur, og jeg la meg bare nedpå med bh og alt på. Kjente jeg ble fuktig i bh'en. Så ja, her væsker det fra brystene, så har kjøpt ammeinnlegg slik at jeg ikke risikerer våte flekker på jobb.. Skulle ta en dusj nå, og ved å forsiktig klemme fort på begge brystvortene kommer det væske fra begge brystvortene. Noen andre..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 10. juni 2012 #529 Del Skrevet 10. juni 2012 Våknet i dag morges, og så at t-skjorten jeg hadde sovet i hadde en våt flekk foran venstre bryst, trodde det var sølet noe, men syntes det var rart at brystet var ømt også. Senere skulle jeg ta meg en lur, og jeg la meg bare nedpå med bh og alt på. Kjente jeg ble fuktig i bh'en. Så ja, her væsker det fra brystene, så har kjøpt ammeinnlegg slik at jeg ikke risikerer våte flekker på jobb.. Skulle ta en dusj nå, og ved å forsiktig klemme fort på begge brystvortene kommer det væske fra begge brystvortene. Noen andre..? Du er nok ikke alene nei, men er nok ikke fult så mye her. Har merket tørket melk på begge brystvortene her flere ganger. Første gang jeg merket en liten lekasje var jeg bare 10 uker på vei. I forrige svangerskap var det ikke før de siste ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 11. juni 2012 #530 Del Skrevet 11. juni 2012 Ingen lekkasje fra puppene her. Hadde det ikke i forrige svangerskap heller. Derimot har jeg hatt et par små uhell når jeg har hostet og blæra har vært full. Bare et par dråper som har blitt fanget opp av truseinnlegget, men likevel kjipt. Jeg hadde ikke noe problemer med dette i forrige svangerskap, og har vært flink med bekkenbunnsøvelser, men nå er innsatsen trappet opp ytterligere. Så husk på bekkenbunnsøvelsene, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 11. juni 2012 #531 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg merker og det begynner å bli uvant tungt.. Beina føles tunge og jeg sliter med å akseptere at jeg ser ut som jeg gjør. Både utrent og at jeg har mer fett/masse på kroppen... Det er en tanke som ødelegger en del av svangerskapet for meg. Synd for jeg er så godt som frisk ellers. Merker litt i halebein og ryggen hvis jeg står/sitter mye, men er jo i topp form ellers om dagen. Har noen gule "vokspropper" i brystvortene, men vet ikke helt hva det er jeg. Bittesmå.. Har ikke begynt å lekke noe ellers. Tenkte å handle mammaBH en dag, men hvordan vet man hvilken størrelse som blir riktig når man begynner å produsere melk...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 11. juni 2012 #532 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg mener å ha lest at det er lurt å vente leenge før en kjøper ammebh, nettopp fordi en ikke vet hvor store brystene blir nor det kommer melk i dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 11. juni 2012 #533 Del Skrevet 11. juni 2012 Derimot har jeg hatt et par små uhell når jeg har hostet og blæra har vært full. Bare et par dråper som har blitt fanget opp av truseinnlegget, men likevel kjipt. Jeg hadde ikke noe problemer med dette i forrige svangerskap, og har vært flink med bekkenbunnsøvelser, men nå er innsatsen trappet opp ytterligere. Så husk på bekkenbunnsøvelsene, jenter! Samme her. Spesielt morsomt om det skjer på jobb og du egentlig ikke har mulighet til å ordne opp der og da.. Jeg mener å ha lest at det er lurt å vente leenge før en kjøper ammebh, nettopp fordi en ikke vet hvor store brystene blir nor det kommer melk i dem.. Jeg fikk beskjed av damen på change med å vente til jeg nærmet meg termin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 11. juni 2012 #534 Del Skrevet 11. juni 2012 Ok for jeg begynner å få BHer som er trange, men har jo ikke lyst til å betale en formue i BHer jeg ikke får brukt noe særlig senere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 11. juni 2012 #535 Del Skrevet 11. juni 2012 Har noen gule "vokspropper" i brystvortene, men vet ikke helt hva det er jeg. Bittesmå.. Har ikke begynt å lekke noe ellers. Tenkte å handle mammaBH en dag, men hvordan vet man hvilken størrelse som blir riktig når man begynner å produsere melk...? De gule "voksproppene" er nok melk. Råmelka er gul. Når det gjelder amme BH så anbefales det vel ikke å kjøpe før noen uker før termin, og selv da så kan det hende du må kjøpe nye etter at melke produksjonen har stabilisert seg. Det måtte i alle fall jeg sist. De jeg kjøpte var alt for store. Fikk beskjed om at jeg måtte opp i alle fall 2 cup størrelser, men det måtte jeg ikke. Så jeg ville nok ventet litt til hvis jeg var deg og heller kjøpe noen vanlige BHer nå hvis dine gamle begynner å bli trange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 12. juni 2012 #536 Del Skrevet 12. juni 2012 Hmm, så det kan være råmelk selvom de er "gjemt inni brystvorten"? Høres litt udelikat ut, men hvis jeg på en måte piller på de så faller det ut bittesmå gule biter... Ja, får bare handle meg noen billige mellom BH'er da For nå merker jeg de begynner å bli for små de jeg har og det er noe ubehagelig å ha på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #537 Del Skrevet 12. juni 2012 Ingen lekking av melk forløpig, kan ikke huske at jeg gjorde det sist heller - bortsett fra etter babyen kom selvfølgelig Vært hos legen igjen idag, 4 nye uker med 50% sykemelding - bekkenet begynner virkelig å skrangle, så jeg har også fått henvisning til fysioterapaut for veiledning til øvelser etc. Gleder meg til å få time der og se om det blir noen bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 12. juni 2012 #538 Del Skrevet 12. juni 2012 Kan absolutt være råmelk selv om det er "inni" brystvorta, var slik for meg i forige svangerskap også. Huff, bekkenplager er ikke morro, håper det ikke blir noe værre for deg Soon. Jeg har litt problemer, men hovedsaklig hvis jeg har vært veldig aktiv en dag. Jeg har en type jobb hvor jeg stort sett sitter. Hadde jeg hatt butikk jobb eller jobb med mye ståing så tror jeg nok at jeg hadde trengt litt sykemelding ja. Nå går jeg også til kiropraktor da på grunn av nakke plager gjennom mange år, men da jeg var hos han sist så jobbet han litt med hofter og korsrygg også I morgen reiser vi til Norge. Broren min skal gifte seg til helga så gleder oss veldig til det Så jeg blir nok ikke å komme innom her så ofte de neste 2 ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 12. juni 2012 #539 Del Skrevet 12. juni 2012 Usj, bekkenplager! Jeg har pr dags dato sluppet unna og er glad når jeg ser venner, samt husker hvordan søsteren var da hun gikk gravid. Håper fysioterapeuten kan hjelp deg! Jeg merker bittelitt i halebeinet om jeg blir sittende mye ellers litt i hoftene om jeg har gjort for mye, men ikke sånn at jeg vil si det er noen form for plage. Det som er vært min plage de siste dagene er halsbrann og nå hjelper ikke Gaviscon heller. :/ God tur til Norge, Bentebent! Håper vi ser deg igjen her snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #540 Del Skrevet 13. juni 2012 Håper dere som ikke har bekken plager får lov å slippe, ikke noe gøy! Og velkommen "hjem" til Norge, Bentebent - kos deg i bryllup! Er de danske barna annerledes enn norske? Har flere ganger lagt merke til tickeren din, Illicitus - 37cm ved 27 uker - det hørtes mye ut.... På babyverden og og de fleste andre steder jeg har sett, så er baby rundt 32 cm ved 27 uker - 5cm kortere... Men tenk det da, jeg har en 33,5cm lang baby inni magen min, på rundt 1100 g - (hvorfor har jeg da gått opp 9 kg i vekt :ler: ) ganske utrolig å tenke på at man har et levende vesen inni seg. Har jo hatt det før også, men det er ganske magisk å tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå