AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg er sykemeldt fram til 1. februar og har i dag bestilt en hopp-på-tur til syden fra og med lørdag, skal søke nå om å beholde pengene mine fra Nav. Burde jeg dra til legen i morgen og få et skriv fra hun om at turen ikke vil forverre situasjonen min? Og hva er sjansene for at jeg får beholde pengene?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Kommer helt an på hvorfor du er sykemeldt, det. Og ja, du må ha en uttalelse fra legen din.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Kommer helt an på hvorfor du er sykemeldt, det. Og ja, du må ha en uttalelse fra legen din. Stressreaksjon, utbrent.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Ta ut ferie, da vel. Du har vel ferie tilgode?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Ta ut ferie, da vel. Du har vel ferie tilgode? Har sagt opp jobben og er sykemeldt ut oppsigelsestiden pga forferdelige arbeidsforhold.
Havbris Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Du trenger et skriv fra legen din som gir deg lov til å reise ut av landet mens du er sykmeldt.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Du trenger et skriv fra legen din som gir deg lov til å reise ut av landet mens du er sykmeldt. Og om han gir meg det og alt sendes til nav, kan jeg reise da?
Havbris Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Og om han gir meg det og alt sendes til nav, kan jeg reise da? Er ikke sikker - men jeg tror det må godkjennes av NAV. Kanskje du må troppe opp på et NAV kontor og i første omgang får en muntlig godkjenning på "reise- lov". Håper det er noen NAV ansatte her på KG som kan svare deg bedre! Endret 11. januar 2012 av Havbris
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Tenkte å få time hos legen tidlig i morgen og så dra på nav med en gang.. håper det går bra!
Havbris Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Tenkte å få time hos legen tidlig i morgen og så dra på nav med en gang.. håper det går bra! Lykke til - og få alt i orden før du drar. Ingen vits i å gamle på dette!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #12 Skrevet 11. januar 2012 Det må godkjennes hos NAV først. og hvor lang tid tar det?
challenger Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Men hvis du drar uten at du "melder" ifra. Hvordan skal de isåfall finne ut at du har reist bort mens du har vært sykmeldt? Og hvorfor er det egentlig "ulovlig" å reise når du er sykmeldt?:s 1
Tropic Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Ring nav og hør etter, det er nok det beste.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Ingen som har hatt dette "problemet" før? Om jeg ikke får godkjenning kan de jo bare stoppe pengene fra og med den datoen jeg reiser og eventuelt sette de inn om de godkjenner søknaden?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 Men hvis du drar uten at du "melder" ifra. Hvordan skal de isåfall finne ut at du har reist bort mens du har vært sykmeldt? Og hvorfor er det egentlig "ulovlig" å reise når du er sykmeldt?:s Reglene er vel lager slik at folk ikke skal sykemelde seg for å ha lønn under ferie. Lett å misbruke hvis det ikke finnes regler.. Hilsen meg som ikke vil betale lønn til noen under ferie, JA jeg betaler gjerne lønna til dem som er syk, men ikke under ferie og opphold i hjemlandet sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #17 Skrevet 11. januar 2012 Ingen som har hatt dette "problemet" før? Om jeg ikke får godkjenning kan de jo bare stoppe pengene fra og med den datoen jeg reiser og eventuelt sette de inn om de godkjenner søknaden? Høres jo logisk ut?
challenger Skrevet 11. januar 2012 #18 Skrevet 11. januar 2012 Reglene er vel lager slik at folk ikke skal sykemelde seg for å ha lønn under ferie. Lett å misbruke hvis det ikke finnes regler.. Hilsen meg som ikke vil betale lønn til noen under ferie, JA jeg betaler gjerne lønna til dem som er syk, men ikke under ferie og opphold i hjemlandet sitt. Men kan de være på ferie innenlands da? Det blir jo samme greia da også?:s
Tropic Skrevet 11. januar 2012 #19 Skrevet 11. januar 2012 Du kan ta ut ferie mens du er sykemeldt uten å få dette godkjent av noen som helst, MEN du får selvsagt ikke penger de dagene du er i utlandet. OM du ønsker å beholde pengene må du søke og dette kan entes godkjennes eller ikek godkjennes, det som skjer om det ikke godkjennes er at du ikke får pengene de dagene du er sykemeldt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #20 Skrevet 11. januar 2012 Du kan ta ut ferie mens du er sykemeldt uten å få dette godkjent av noen som helst, MEN du får selvsagt ikke penger de dagene du er i utlandet. OM du ønsker å beholde pengene må du søke og dette kan entes godkjennes eller ikek godkjennes, det som skjer om det ikke godkjennes er at du ikke får pengene de dagene du er sykemeldt. Og når man søker om at man skal på ferie da og da, vil nav varsle om dette til arbeidsgiver selv om man har sagt opp jobben? vil ikke at arbeidsgiver skal vite om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå