Gå til innhold

Ny skjerm funker ikke når hdmi er koblet til tv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg ny skjerm til pc'n min, problemet er at jeg også bruker samme pc til tv gjennom hdmi kabel. Skjermen funker fint når bare den står i, men med en gang hdmi-kabelen settes i tv'n så endrer tydeligvis formatet og det ser ut til at det blir veldig mye forstørret på pc-skjermen.

Siden jeg helst vil slippe å dra ut hdmi-kabelen fra tv'n hele tiden (siden den står litt vanskelig plassert) så lurer jeg på om det finnes noen løsning på dette?

Skjermkortet mitt er forresten et NIVIDIA GeForce 9200 hvis det skulle ha noe å si. Og skjermen en LG W2240.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt å endre skjermoppløsningen?

• Liker 1
Skrevet

Noen forslag til hva den bør stå på for å funke både på tv og liten skjerm?

Litt tungvindt her skjønner du, for pc'n står ikke sånn at jeg får sett tv-skjermen ordentlig, og da gjør det litt vanskelig å endre innstillinger sånn uten videre :fnise:

Jeg skal få det til altså, jeg vil bare prøve å få minst mulig prøving og feiling!

Gjest SemperFi
Skrevet

Å herrens.

Sett grafikkegenskapene til auto resolution.

Skrevet

Å herrens, du er relativt lite hjelpsom :roll:

Ingen steder (av de stedene jeg finner grafikk eller skjerminnstillinger) står det noe som helst om auto resolution.

Gjest SemperFi
Skrevet (endret)

Høyreklikk på skrivebord så grafikk egenskaper.

Du skal få opp oversikt over tilkoblingen når maskinen er koblet til TV.

Innstillingene der inne snakker for seg selv.

Endret av SemperFi
Skrevet

Vel, da har du tydeligvis noe annet enn meg, for der kom det ingen auto resolution opp gitt eller noe annet som funket spesielt bra for den saks skyld. Jeg klarte imidlertid å få pc-skjermen til å vise hele bakgrunnsbilde, men da kom ingenting av det andre på skrivebordet opp, og alt skjedde fortsatt på tv'n, selv da jeg valgte pc-skjermen som primærskjerm.

Skrevet

Jeg klarte å løse det så det funker til mitt bruk, nemlig å se film på tv'n :)

Satte det opp som dual monitors, så da var det jo i grunn ikke noe problem :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...