AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg har hørt mange si at grunnen til nrk ikke sender Sesam Stasjon og andre gammelt barne-tv er fordi det ikke er politisk korekt, men ikke noe mer enn det. Men hvorfor var det ikke det? Jeg har egentlig aldri likt barne-tv på nrk med noen få untak og Sesam Stasjon er blant det og har lenge lurt på hvorfor det ikke går på tv lenger. Hva var så politisk ukorekt med barne-tv fra 90-tallet? Tok barna skade av det? Det har jeg aldri hørt noen har gjort. Er egentlig dagens barne-tv noe bra? Jeg hører svært mange klager på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibi Skrevet 11. januar 2012 #2 Del Skrevet 11. januar 2012 Det er tydeligvis ikke pedagogisk riktig. Drømmehagen derimot, er visst veeeldig riktig - forstå det den som kan! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Del Skrevet 11. januar 2012 Grøsser av drømmehagen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Del Skrevet 11. januar 2012 Men hva er det som ikke er pedagogisk riktig med f.eks Sesam Stasjon? Jeg voksne selv opp med det og kan ikke si at det har påvirket meg noe negativt. Egentlig heller ikke positivt annet at jeg likte å se på det. Så tror ikke jeg er noe bedre eller dårligere menneske på grun av Sesam S. Bernt og Erling var vel faviritten av de småprogrammene de sendte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 11. januar 2012 #5 Del Skrevet 11. januar 2012 Vi har på vår stasjon en hyggelig person, som rusler rundt med skrujern og med tang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #6 Del Skrevet 11. januar 2012 Tidene forandrer seg. Sesam stasjons rettigheter eies nok av Sesame street-folka i USA, så NRK må sikkert betale masse penger for å sende serien om igjen. Like greit å lage nye, oppdaterte programmer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 11. januar 2012 #7 Del Skrevet 11. januar 2012 Nye oppdatere programmer som barna ikke vil se på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 11. januar 2012 #8 Del Skrevet 11. januar 2012 Så du husker ikke sangen som Alfa og Leonora sang til Max Mekker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #9 Del Skrevet 11. januar 2012 Hva var galt med sangen? Men jeg lurer litt på hva slags stoff Alfta går på da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #10 Del Skrevet 11. januar 2012 Hva var galt med sangen? Men jeg lurer litt på hva slags stoff Alfta går på da Glem det. Så ikke at det var et svar til en annen bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. januar 2012 #11 Del Skrevet 11. januar 2012 Tråden er ryddet for krenkelser. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nissejenta Skrevet 12. januar 2012 #12 Del Skrevet 12. januar 2012 Skjønner heller ikke hva som var galt med sesam stasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirianne Skrevet 12. januar 2012 #13 Del Skrevet 12. januar 2012 NSB ønsker sikkert minst mulig fokus på tog blant barn. Dessuten kan en ikke lære opp fremtidige barn med løgner om en bemannet togstasjon. I dag er sesam stasjon en billettautomat på grunn av rasjonalisering. Dessuten var Max Mekker overvektig og arbeider, O.Tideman var oppkalt etter tobakk og var en hvit patriark med makt og de eneste to jentene var ikke lesbiske med et surrogatbarn fra india. Det eneste som var PK var den homofile Bjarne Betjent, men siden han ikke var i et parfohold med en transperson så holdt det ikke til å holde serien gående. For ikke å snakke om at serien oppfordret folk til å spise kake! Galskap. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå