Gå til innhold

Sølvbestikk (sølvtøy)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi lurer på å begynne å samle på sølvtøy/sølvbestikk. Det er jo mange fine, og vanskelig å velge. Vi ønsker et som er passe enkelt å pusse (altså ikke mange hull i mønsteret) og som vi mest sannsynlig liker like godt om 20-30 år.

Lurer derfor på hva du/dere har/sparer på eller hva dere ville valgt. Vil gjerne også vite hvorfor du/dere valgte nettopp det.

:)

Sølvbestikk

Sølvbestikk 2

Sølvbestikk 3 (tar ikke med alle mønsterne, men mer oversiktlig)

Edit: Skrivefeil

Endret av Grønt blad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min og eg har tre ulike sølvbestikk! Vi har lilje i kniv og gaffel, som vi fekk til bryllupet + nokre isskeier i lilje. Eg samla på dobbelrokokko og han samla på drage og flat rose(?) så vi har ganske masse og litt av kvart. I tillegg ønska vi oss Georg Jensen, vivianna i stål :)Min lenke

Min favoritt må vere dobbelrokokko, den er så fin!

Skrevet

Jeg foretrekker de litt mer moderne designene, er ikke så glad i snirkler og hull. Har selv Lilje og synes det passer veldig fint til de fleste anledninger, fordi det er enkelt, tidløst og nøytralt (så kan brukes både til mine enkle tallerkner og til de litt mer festpregede).

Skrevet

Vi har rådhus med vifte. Enkelt og pent, og passer til det meste av servise.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville valgt Rådhus med vifte, Bankett eller Lilje. Jeg samler på Tradisjon,det er fordi jeg fikk en god del av det til dåpen, og familien har fortsatt å gi det til meg. Det er et fint mønster, men jeg er ikke helt sikker på om jeg ville valgt det selv. Liker det ikke dårlig nok til å selge det/begynne på nytt. :) Er vel litt sentimental også, så det at jeg har fått det fra mennesker som er så glad i meg (noen som nå er døde) gjør at jeg liker det for mer enn mønsteret.

Skrevet

Jeg samler på Märtha.

Årsaken er rett og slett at jeg syns det er passelig enkelt og uten altfor mye krimskrams og dill, det er klassisk og passer til det meste og det har utrolig mange deler, så man kan velge ganske fritt og få et bestikk man virkelig setter pris på.

jeg syns det som heter Gourmed er veldig stilig goså, men det er såpass nytt at det ikke finnes så mange deler til det enda.

Skrevet

Vi har arvet fullt sett i Opphøiet Rose av mannens bestemor. Jeg har noe bestikk i Åre (kun kaffeskjeer og en kakespade), kunne egentlig heller ønsket vi hadde mer av dette. Enkelt, pent men likevel med noe mønster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...