Gå til innhold

Forsikring ved reise over 7 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer en lengre tur til utlandet, utenfor EØS, og sjekket betingelsene på reiseforsikringen min. Den dekker maks 7 uker. Men fikk sjokk da jeg sjekket pris på utvidet-4000, altså 3000 kr mer enn jeg betaler i dag.

Men dersom det skulle skje noe, må man oppgi avreise- og hjemreise?

Jeg håper jo jeg ikke får bruk for den, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det må man. I sommer skulle jeg ha tilbake noe på forsikringen i forbindelse med utenlandsopphold og da måtte jeg dokumentere både avreise og hjemreise. Sjekk med forskjellige selskaper ang. forsikring, kan være masse å spare etter min erfaring!!

• Liker 1
Skrevet

Sjekket Europeiske, og de skulle ha rett over 4400 kr, både for helårs med mer enn 45 dagers dekning eller forsikring av kun denne turen.

Har utvidet den nåværende forsikringen min hos Gjensidige, utover de 7 ukene og det koster meg 2200 kr. Hadde jeg vært et par dager lengre, hadde det blitt 2900...!!

Merkelige greier, skulle ikke tro risikoen var økt etter 7 uker, men tør liksom ikke håpe noe skal inntreffe, dersom det skulle skje, før de 7 ukene er gått.

Takker for svar! Hilsen TS

Skrevet

Hvilken reiseforsikring har du som koster 4000 egentlig??

Har helårs reiseforsikring for hele verden hos europeiske jeg, og den betaler jeg i underkant av 2000kr for hvert år!

Skrevet

Hvilken reiseforsikring har du som koster 4000 egentlig??

Har helårs reiseforsikring for hele verden hos europeiske jeg, og den betaler jeg i underkant av 2000kr for hvert år!

Men du kan bare være borte 45 dager av gangen. TS skal tydeligvis være borte mer enn 7 uker.

Skrevet

Men du kan bare være borte 45 dager av gangen. TS skal tydeligvis være borte mer enn 7 uker.

Ååja:) Visste ikke at det var max antall dager!

Skrevet

Nei, det visste ikke jeg heller før jeg sjekket idag-jeg skal som juliane sa, være borte mer enn 7 uker :)

Hilsen TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...