AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg er ikke en som driver med sånt, derfor spør jeg pent: Kan jeg bare lime veggplatene fra IKEA over flisene vi har på kjøkkenet? Det å spare tid og penger å ta bort flisene, lage nytt underlag, osv.
Sulosi Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Hva med å sette i skruer i hjørnene? På den annen side så har jeg vurdert å lime de utenpå fliser selv, det går å gjøre det med de tynnere baderomsplatene iallefall ( så de på maxbo). I så fall har jeg tenkt å skipet flisene først slik at de blir ru, vaske skikkelig og bruke skikkelig sterkt lim.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Hva med å sette i skruer i hjørnene? På den annen side så har jeg vurdert å lime de utenpå fliser selv, det går å gjøre det med de tynnere baderomsplatene iallefall ( så de på maxbo). I så fall har jeg tenkt å skipet flisene først slik at de blir ru, vaske skikkelig og bruke skikkelig sterkt lim. TS her. Blir det fast nok med bare skruer i hjørnene? Jeg tenkte at det blir lettere med lim. Bare at jeg ikke vet om det går an.
Sulosi Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Hvis du skal skru må du bøtter hull først, gjennom både plater og flisene. Hvis det er gips bakerst må du i tilegg bruke gipsskruer så jeg hadde def brukt lim. Har venner som har skrudd de opp men da var det panel der fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå