Gå til innhold

Etasjekake i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker å bake en tre-etasjes stablekake til vårt bryllup, men lurer på hvordan man skjærer denne. Begynner man på toppen, spiser den øverste etasjen opp og så begynner på neste? Håper noen vet? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noen regler. I de bryllupene jeg har vært i, har brudeparet skjært litt av øverste etasje, men gjestene har begynt lenger nede. Noen ganger er det gjerne forskjellig fyll (glutenfritt/uten nøtter) i de forskjellige etasjene også, og gjestene tar av den kaken de foretrekker.

Skrevet

Etter tradisjonen skal toppen fryses og spises på 1 års bryllupsdag :) Vi hadde ikke tenkt noe over det og begynte på den nederste, men det ble litt langt å bøye seg ned når vi skulle skjære sammen, så jeg ville begynt på den midterste etasjen!

Skrevet

Kanskje jeg har misforstått hva stablekake er, men mener i allefall sånn kake i etasjer som står rett oppå hverandre, ikke på stativ med luft i mellom og derfor lurte jeg på hva som er mest praktisk så den ikke velter eller noe :-)

Gjest Adriane
Skrevet

Kanskje jeg har misforstått hva stablekake er, men mener i allefall sånn kake i etasjer som står rett oppå hverandre, ikke på stativ med luft i mellom og derfor lurte jeg på hva som er mest praktisk så den ikke velter eller noe :-)

Hvis den skal være uten stativ (og luft) i mellom, så må man vel nesten starte på toppen om den ikke skal velte/ramle sammen. Alternativt, om du lager den så toppen kan "tas av" (hvis dere skal spare den til 1 års bryllupsdagen), og man dermed starter i midten. Uansett, må man spise ovenfra på en slik kake du beskriver, for at den ikke skal kollapse :) (Om du da ikke har noen form for "avstivning" med stativ eller lignende)

Skrevet

Vi begynte på nederste etasje.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi startet på den øverste vi hehe :P Enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...