Evie Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg tenker å bake en tre-etasjes stablekake til vårt bryllup, men lurer på hvordan man skjærer denne. Begynner man på toppen, spiser den øverste etasjen opp og så begynner på neste? Håper noen vet? :-)
sofie777 Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Tror ikke det er noen regler. I de bryllupene jeg har vært i, har brudeparet skjært litt av øverste etasje, men gjestene har begynt lenger nede. Noen ganger er det gjerne forskjellig fyll (glutenfritt/uten nøtter) i de forskjellige etasjene også, og gjestene tar av den kaken de foretrekker.
piapetrine Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Etter tradisjonen skal toppen fryses og spises på 1 års bryllupsdag Vi hadde ikke tenkt noe over det og begynte på den nederste, men det ble litt langt å bøye seg ned når vi skulle skjære sammen, så jeg ville begynt på den midterste etasjen!
Evie Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2012 Kanskje jeg har misforstått hva stablekake er, men mener i allefall sånn kake i etasjer som står rett oppå hverandre, ikke på stativ med luft i mellom og derfor lurte jeg på hva som er mest praktisk så den ikke velter eller noe :-)
Gjest Adriane Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Kanskje jeg har misforstått hva stablekake er, men mener i allefall sånn kake i etasjer som står rett oppå hverandre, ikke på stativ med luft i mellom og derfor lurte jeg på hva som er mest praktisk så den ikke velter eller noe :-) Hvis den skal være uten stativ (og luft) i mellom, så må man vel nesten starte på toppen om den ikke skal velte/ramle sammen. Alternativt, om du lager den så toppen kan "tas av" (hvis dere skal spare den til 1 års bryllupsdagen), og man dermed starter i midten. Uansett, må man spise ovenfra på en slik kake du beskriver, for at den ikke skal kollapse (Om du da ikke har noen form for "avstivning" med stativ eller lignende)
Anglofil Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Vi begynte på nederste etasje. Mvh Yvonne
Rødtoppen86 Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Vi startet på den øverste vi hehe Enkelt og greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå