AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Noen her som har erfaring med å klage på strykkarakter? Kan være greit å ta opp dette temaet nå når det er mange som får sensuren tilbake etter høstens eksamen'er
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Har aldri strøket, men hadde jeg noen gang gjort det, så hadde jeg nok klaget. Det er jo ingenting å tape på det, bare vinne. Om man trenger en høy karakter så er det kanskje ikke noe vits i å klage da (liten sannsynlighet å gå fra F til B-A)
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Tenkte fra F til E ja en eksamen du mener du burde iallefall bestått på!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 når man klager på en karakter, enten en F eller en D, må man da skrive en skriftlig klage med argumenter for at du fortjenere bedre f.eks?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 På mitt lærested levere man bare et skjema, det er ingen vits i å argumentere noe særlig, for sensor skal ikke vite hvilken karakter du fikk i utgangspunket.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 På mitt lærested levere man bare et skjema, det er ingen vits i å argumentere noe særlig, for sensor skal ikke vite hvilken karakter du fikk i utgangspunket. Kan man skrive noe hvis man vil? Og er det slik på alle skoler at sensor ikke får vite hvilken karakter du i utgangspunkt fikk? Noen som vet om det er stor sjanse å få en E hvis du har fått en F, hvis du ligger på grensen..?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 På mitt lærested levere man bare et skjema, det er ingen vits i å argumentere noe særlig, for sensor skal ikke vite hvilken karakter du fikk i utgangspunket. Så vidt jeg vet ble dette endret i fjor. Nå opplyses den gamle karakteren til den nye sensoren. Ja, skikkelig kjipt. Jeg vil tro det er for å unngå pinlige karakterhopp på 2-3 karakterer, slik det godt kunne skje tidligere.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Så vidt jeg vet ble dette endret i fjor. Nå opplyses den gamle karakteren til den nye sensoren. Ja, skikkelig kjipt. Jeg vil tro det er for å unngå pinlige karakterhopp på 2-3 karakterer, slik det godt kunne skje tidligere. Ja, stemmer at dette ble endret. Men på UIB har de visst ikke endret noe. Har aldri klaget, så kan ikke si det sikkert. Men har sett på skjemaet, og det er ikke store rubrikken man skal skrive klagen i, så noe stor argumentasjon blir det uansett ikke, hehe
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Har aldri klagd før heller, men vurderer å klage på en F jeg har fått. Føler jeg klarte meg bra, og ble overrasket over stryk. Er det store sjanser for å få inn klagen og sikre seg en E?
Gjest Offensive Pie Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 Det er definitivt større sjanse for å få en E om du klager enn om du ikke gjør det. Du har allerede strøket, det er ikke som om du kan få en verre karakter! Kjenner forøvrig en som gikk fra E til B etter en klage, så slikt skjer.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #12 Skrevet 12. januar 2012 Det er definitivt større sjanse for å få en E om du klager enn om du ikke gjør det. Du har allerede strøket, det er ikke som om du kan få en verre karakter! Kjenner forøvrig en som gikk fra E til B etter en klage, så slikt skjer. OI! Da skal jeg iallefall klage. Kryss fingrene for meg alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå