Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrive bacheloroppgaven min denne våren, og har ikke startet. Aner ikke hvordan jeg skal starte. Er det noen her som har vært gjennom prosessen og som kan si litt om den. F.eks. hvordan skal man klare å velge seg et tema? Hva bør man tenke på? Noen lure tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Velg et tema som du synes er interessant. Jeg brant meg nettopp på den, og leverte en oppgave for et par uker siden, preget av halvgjort arbeid. Hadde null motivasjon til å skive! Tema kan du finne ved å gjøre noen litteratursøk og i tillegg tenke litt over egne interesser.

- Velg en metode du føler deg trygg på og sett deg skikkelig inn i den

- Lag en strukturert plan, og følg den. Sørg for at den er realistisk. Om du setter opp for mye hver uke, for å bli fort ferdig, kan du komme til å bli veldig demotivert når du begynner å henge etter (dersom du ikke klarer å følge den)

- Skriv litt hver dag, men det trenger ikke være så mange timer. Fire effektive timer kan være mer enn nok.

- Bruk veilederen din godt!

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Skriv opp noen tema du kan tenke deg å skrive om, og be om å få et møte med din veileder så du kan utarbeide en god problemstilling. Husk å be om litteraturtips!

Så kan du starte å samle inn relevant litteratur og lese deg opp på tema. Skriv notater og ideer ned i et eget dokument.

Når du har gjort det, lager du en disposisjon, så utfyllende som mulig. Gjerne med innledning og evt. konklusjon. Be om møte med veileder igjen, se over den og få bekreftet at du er på rett vei.

Så skriver du! Når du har skrevet bortimot ferdig, møt veileder igjen. Ta hans/hennes tilbakemeldinger, og så skriver du ferdig.

Vips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...