Gå til innhold

Marit Bjørgen ser ut som en mann!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

likevel fins det kvinnelige idrettsutøvere som ser langt bedre ut enn henne.

Måtte redigere svaret mitt da jeg leste feil og trodde at du skrev at det var folk som er bedre enn henne.

Hvem F bryr seg om utseende når det ikke er utseende hun konkurrerer i. Du og alle de argumentene dine her, hver gang du kommer til kort så finner du noe nytt å henge deg i som egentlig ikke har noe med saken å gjøre.

Endret av Tullamore Dew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "gjest"

Vel, jeg fokuserer ikke på hennes utseende, men på resultatene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er en idiot. Dama er verdens beste skiløper gjennom tidene. Hvorfor tror du det? Jo, nemlig på grunn av den råe kraften hun får fordi hun er så sterk, samt god teknikk og balanse. Skal du være verdens beste skiløper så får du trene og se ut som Marit Bjørgen. Skal du være verdens beste bimbo så får du trene og se ut som fotballfrue og de andre toppbloggerene.

Nå er det vel vært et par andre kvinnelige skiløpere på minst samme nivå som Bjørgen som ikke har den samme fysikken så nei du trenger ikke se ut som Bjørgen for å være god.

Det handler vell mere om den genetikken en er født med og trenet opp gjennom et langt idrettsliv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Vel, jeg fokuserer ikke på hennes utseende, men på resultatene.

Jeg driter i resultatene for jeg ser ikke på langrenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg driter i resultatene for jeg ser ikke på langrenn.

Kan du ikke drite i hvordan Marit ser ut samtidig også da?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Kan du ikke drite i hvordan Marit ser ut samtidig også da?

Ja jeg har ikke noe imot henne fordi hun ser ut som hun gjør, men hun blir ikke penere av den grunn. Men hun er sikkert en trivelig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har ikke noe imot henne fordi hun ser ut som hun gjør, men hun blir ikke penere av den grunn. Men hun er sikkert en trivelig person.

Jeg syns dette er ganske ufint. Syns du virkelig det er OK å kalle navngitte personer lite attraktive på offentlige fora? Hva om du skulle bli kjent for noe en eller annen dag? Vil det da være OK for deg at fremmede sitter og harselerer med ditt utseende?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg syns dette er ganske ufint. Syns du virkelig det er OK å kalle navngitte personer lite attraktive på offentlige fora? Hva om du skulle bli kjent for noe en eller annen dag? Vil det da være OK for deg at fremmede sitter og harselerer med ditt utseende?

herregud big deal. tror ikke dama bryr seg likevel. Kjendisers utseende blir harseletr med hele tiden. De er godt vant.

Som sagt hadde det vært en mann så hadde hverken jeg eller ts fått like mye pes.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud big deal. tror ikke dama bryr seg likevel. Kjendisers utseende blir harseletr med hele tiden. De er godt vant.

Som sagt hadde det vært en mann så hadde hverken jeg eller ts fått like mye pes.

Så i det en person gjør det godt innen et eller annet felt, og synes i media skal de ikke lenger nyte godt av vanlig høflighet? Hva vet vel egentlig du om hva tilfeldige enkeltpersoner tenker om å bli dømt på grunn av utseende? Selv om en virker sterk på utsiden betyr det vel ikke at psyken er usårlig?

Uavhengig av om den personen som er omtalt leser slike debatter eller ikke, er de med på å sette standard for hva og hvordan det er OK å diskutere. Hva er forskjellen på å henge ut tilfeldige idrettsutøvere og tilfeldige andre folk man vet om eller kjenner? Hvorfor vil du ha en debattkultur uoppdragne tiåringer verdig?

Jeg ser ellers gjerne at du nevner hvilke menn som henges ut for ikke-attraktivt utseende her inne. Saken er vel snarere den at når menn gjør det godt i idrett eller annet, så fokuseres det først og fremst på prestasjoner og handlinger - og kun unntaksvis på utseendet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Så i det en person gjør det godt innen et eller annet felt, og synes i media skal de ikke lenger nyte godt av vanlig høflighet? Hva vet vel egentlig du om hva tilfeldige enkeltpersoner tenker om å bli dømt på grunn av utseende? Selv om en virker sterk på utsiden betyr det vel ikke at psyken er usårlig?

Uavhengig av om den personen som er omtalt leser slike debatter eller ikke, er de med på å sette standard for hva og hvordan det er OK å diskutere. Hva er forskjellen på å henge ut tilfeldige idrettsutøvere og tilfeldige andre folk man vet om eller kjenner? Hvorfor vil du ha en debattkultur uoppdragne tiåringer verdig?

Jeg ser ellers gjerne at du nevner hvilke menn som henges ut for ikke-attraktivt utseende her inne. Saken er vel snarere den at når menn gjør det godt i idrett eller annet, så fokuseres det først og fremst på prestasjoner og handlinger - og kun unntaksvis på utseendet.

Er mange jenter som kommenterer petter northugs utseende da. Noen syns han er kjekk, andre syns han er fæl, og jeg leser en del slemt om han i media.

Bjørgen derimot blir roset opp i skyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Nå er tråden om Marit... Selvfølgelig finnes det mer attraktive damer DOOOH :klaske::klappe: Men det er ikke DET SOM ER POENGET. Men er MARIT fin med musklene sine eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Nå er tråden om Marit... Selvfølgelig finnes det mer attraktive damer DOOOH :klaske::klappe: Men det er ikke DET SOM ER POENGET. Men er MARIT fin med musklene sine eller ei...

Det er forsåvidt ansiktet hennes som ser mandig ut syns jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange jenter som kommenterer petter northugs utseende da. Noen syns han er kjekk, andre syns han er fæl, og jeg leser en del slemt om han i media.

Har ikke lest tråder om Northug, men jeg syns ikke det er OK å kalle ham fæl heller. Man kan godt diskutere prestasjonene hans så busta fyker, men utseendet er jo ikke noe han har valgt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så siden Marit blir roset opp i skyene, finner mange damer ut at"nei, hun skal vi rakke ned og kalle mann"... god idee :eeeh:

Marit er en super person, med muskler eller uten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Så siden Marit blir roset opp i skyene, finner mange damer ut at"nei, hun skal vi rakke ned og kalle mann"... god idee :eeeh:

Marit er en super person, med muskler eller uten :)

Ehh nei er ikke det jeg sa, jeg sa at det er like mye lov å ha en mening om kvinners utseende som det er om menns utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest badeand1

Ehh nei er ikke det jeg sa, jeg sa at det er like mye lov å ha en mening om kvinners utseende som det er om menns utseende.

Enig. +1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man ha en mening. Men man trenger jo ikke å plumpe ut med alt som faller en inn heller?

Grunnen til at jeg synes tråden blir helt feil er at Bjørgen er ikke i media pga. sitt utseende, det er ikke det hun spiller på og hun blir ikke brukt for å fremheve det absolutte kvinnelige ideal. Hun er idrettsutøver, og hennes kroppslige utseende er en ganske naturlig "konsekvens" av det hun gjør.

Hvis hun hadde solgt seg selv som modell, eller sagt noe om at "alle burde se ut som meg" hadde jeg skjønt greia, og det hadde vært greit å diskutere. Men det gjør hun jo ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke Bjørgen ser ut som en mann, men hun er ei gjennomført harry trønderberte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...