AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Det er vel to måter å uttale dette på - "strit" eller "streit". Altså når man spiller f.eks. poker (eller yatzy - liten og stor og full straight). Selv har jeg alltid sagt "strit", selv om jeg innser at "straight" kanskje er riktigere? Men vi har mange kortspillere i familien, og jeg har aldri hørt noe annet.
Gjest Ludovie Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Haha, jeg sier "strait", ettersom det er dette jeg er vant med fra barndommen av. Men det er jo selvfølgelig "streit" som er mest korrekt i henhold til den engelske uttalen. Merkelig nok har jeg allikevel aldri hørt det bli uttalt slik - det er "strit" og "strait" jeg har hørt mest.
Labello Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Strit kommer nok fra street aka gate med kort på en måte
Gjest Herr Drue Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Er det bare jeg som sier "Stræit"?
Gjest Mahareth Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Har alltid sagt "streit", og kan ikke komme på å ha hørt noen si "strit". Hadde nok ikke hatt noe problem med å skjønne hva du mente da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå