Gå til innhold

Hvilken farge på fondvegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å pusse opp, og nå er tiden kommet for farge på maling, og jeg blir helt fortumlet av alle alternativene. Så da spør jeg dere om hjelp. :)

Gulvet vi nå har lagt er mørkt, det er både litt grå og litt rød i det. Vi har malt lister i fargen chi, og veggene i fargen letthet, fordi gulvet er mørkt og rommet er relativt mørkt med naturlig lys fra bare den ene veggen.

Stuen er relativt lang og smal, og det er den innerste kortveggen som har vinduer.

Nå lurer jeg på om jeg vil male den ene langsiden i en annen farge for å bryte litt opp i det hvite, men jeg klarer altså ikke bestemme meg for farge.

Jeg ønsker i utgangspunktet en varm farge, da jeg ønsker å hente frem det varme heller enn det kalde i gulvet vårt, men dette kan vurderes.

Noen forslag?

Jeg kjøpte med meg fargen sukkertopp i går da jeg handlet vegg-/listmaling, men den så nok litt brunere ut på fargekartet enn da jeg åpnet den for å se da jeg kom hjem i går, for da så den ganske lilla ut.

Kanskje noen til og med har erfaring med den fargen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cupcakes
Skrevet

Angående den fargen du kjøpte ned hjem i går, malte du med den? Er lurt å male et tre stykke eller et lite område på den veggen du skal male for å se hvrdan den faktisk blir etter et par strøk og tørking. I malingsboksen ser fargene helt annerledes ut enn de faktik er :)

Skrevet

Cupcake hadde samme forslag som meg :)

Kjøp prøvebokser - lag oppstryksprøver (altså mal et felt på veggen) og se hvordan det ser ut i dagslyd, lampelys, kveldslya osv og avgjør etter det :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...