Gjest Linnea 5 Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Hei! Jeg har kjempe lyst til å studere sykepleien i København eller et annet sted i Danmark. Jeg kjenner ingen som har studert i Danmark, så jeg vet veldig lite om det. Hvis du har eller kjenner noen som studerer/har studert i Danmark, vær så snill å kom med innspill :D Jeg lurer på hvilke nettsider jeg skal gå inn på for å lese om dette? Jeg har prøvd å søke meg frem på nett, men finner ingen gode sider med mye informasjon for nordmenn. Jeg lurer også på hvordan man søker? Skal man vise vitnemål fra VGS? Jeg fikk ett snitt på 3,6. Har jeg muligheter for å komme inn på en høgskole i Danmark forde? Hvor kan jeg sjekke poenggrensene de har i Danmark? Er det mye forskjell fra Norge og Danmark? Er det vanskeligere å komme inn på høgskole i Danmark? Oi.. Det ble mye spørsmål her! Men på forhånd; tusen takk for all info og hjelp :D
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Jeg vet dessverre ingenting om krav, da jeg bare var på utveksling. Jeg studerte ved denne skolen: http://www.phmetropol.dk/International/Programmes+in+Danish Men jeg ser du kan gå hele sykepleien der. Etter min mening er praksisen i Norge tøffere og bedre, mens jeg synes danskene var bedre på teori. Det var også mulig å velge enkelte fag, som om du ville ta sexologi eller helsefremmende arbeid. Det kan man ikke i Norge. Det er trivelig å studere i København, jeg hadde det fantastisk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå