Gjest Cupcakes Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Har ryddet litt i fryseskapet i dag, og fant fisken vi fisket i sent sommeren 2011. Jeg hadde jo helt glemt den. Kan jeg fortsatt bruke den eller er det forsent? Vet ikke hvor lenge frossen fisk (eller annet kjøtt egentlig) kan ligge i fryseren før de er for gamle. Fisken er ubehandlet
Nilma Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Hvis den er godt pakket inn og ikke har fått "fryseskader" hadde jeg ikke betenkt meg et øyeblikk på å spise den. Litt avhengig av fiskeslaget, i og med at fet fisk har litt kortere holdbarhet, men det er jo uansett snakk om under et halvt år, så det bør gå helt fint. 1
Gjest Cupcakes Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Ok, hvordan ser jeg om den har fått fryseskader? Det er fjelløret, og samboer er ikke glad i fisk, så tenkte at jeg kunne lage neg gode fiskemiddager til uka når han skal avgårde noen dager
Twiddlebug Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Et halvt år går helt fint! Har vært borti fisk som har "fryst tørr", men tror den skal ligge litt lenger enn et halvt år før det skjer. Uansett så ser du jo det *drømme seg bort i ørret med rømmesaus* 2
Gjest Cupcakes Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Takk for svar, da kan jeg glede meg til samboer reiser så kan jeg kose meg med ordentlig god fiskemat noen dager Ørret er veldig godt, særlig fin rød fjellørret en har fisket selv
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Har ryddet litt i fryseskapet i dag, og fant fisken vi fisket i sent sommeren 2011. Jeg hadde jo helt glemt den. Kan jeg fortsatt bruke den eller er det forsent? Vet ikke hvor lenge frossen fisk (eller annet kjøtt egentlig) kan ligge i fryseren før de er for gamle. Fisken er ubehandlet Den kan du godt bruke. Hvor gammel tror du fisken i butikken er? Opptil to år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå