Gå til innhold

Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om Tusenfryd er på cm nøye med regelen om at man man må være 140 for å bruke enkelte attraksjoner? Går det greit om man feks er 138 cm høy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet på Tusenfryd før, og kan si at man prøver så langt som mulig å være nøye på disse reglene. Selvfølgelig går det an å lure personalet, det er f.eks. lite man kan gjøre med det om noen har tykke såler i skoene, men man forsøker å gjøre dette så vanskelig som mulig. Grunnen til dette er sikkerhet; sikkerhetsutstyret til hver enkelt attraksjon er beregnet på mennesker som er høyere enn f.eks. 1,40.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet på Tusenfryd før, og kan si at man prøver så langt som mulig å være nøye på disse reglene. Selvfølgelig går det an å lure personalet, det er f.eks. lite man kan gjøre med det om noen har tykke såler i skoene, men man forsøker å gjøre dette så vanskelig som mulig. Grunnen til dette er sikkerhet; sikkerhetsutstyret til hver enkelt attraksjon er beregnet på mennesker som er høyere enn f.eks. 1,40.

er det godt med tilbud for dem som er akkurat under 1,40 da? (ikke bare kjedelige småbarnskaruseller?)

Skrevet

Er ikke høydegrensen på en god del 1,20?

Skrevet

Det er en grunn til at høydegrensen er 1,40, så da syns jeg man skal følge dette. Sikkerheten først.

Gjest tusenfrydansatt
Skrevet

Er grensa 1.40 følges dette. Jeg vet at noen av kollegaene mine er slappe, men jeg har bedt mange som er for små gå. Enkelt og greit fordi i værstefall, så kan de falle ut (skjer aldri, men better safe than sorry). Det står måleutstyr som gjestene kan bruke ved enhver attraksjon (De blå stolpene har en rød strek på seg).

Uansett, om h*n er 138 nå vokser h*n helt sikkert 2 cm til neste ~150 dagene :)

Skrevet

Jeg datt ut av sikringen på en attraksjon da jeg var liten, pga sløv kontroll (ikke Tusenfryd). Det var en sånn stang man bare har over fanget. Vi satt heldigvis på en slags flate (Aladins teppe het attraksjonen), og de rundt meg fikk dyttet meg opp. Men det var ganske ubehagelig. Sats heller på at de 2 cm kommer til Tusenfryd åpner;)

Skrevet (endret)

Unnskyld meg, men hva slags mor er det som er villig til å leke med sikkerheten til ditt eget barn? Det er en grunn til at de har en sånn grense, og jeg håper da virkelig at de er nøye med å følge den opp.

Sønnen min manglet en halv cm på de fleste attraksjonene sist vi var i Kongeparken, (grensa var 120 cm) og der var de veldig strenge. Han ble selvsagt litt lei seg, spesielt fordi lillebroren fikk lov (han er høyere) men vi hadde en lang samtale og forklarte

hvorfor reglene var sånn, og det forsto han, så det gikk veldig greit. Så reiser vi tilbake til sommeren igjen.

Nå er det lenge siden jeg har vært på Tusenfryd, men mener de har ganske mye for barn under 140 cm, så barnet ditt kommer nok ikke til å kjede seg uansett.

Endret av Mooria
  • Liker 1
Skrevet

Min sønn gikk på tå gjennom bommen da vi skulle ta Thundercoast. Morro var det helt til første sving, og jeg var helt sikker på at ungen var på tur ut av vognen!! Resten av turen var jeg besatt av å tviholde på han.

Nei, det var ikke så morro likevel. Så tenkt et par ganger over det før dere tar sjangsen!

Skrevet

Unnskyld meg, men hva slags mor er det som er villig til å leke med sikkerheten til ditt eget barn? Det er en grunn til at de har en sånn grense, og jeg håper da virkelig at de er nøye med å følge den opp.

Sønnen min manglet en halv cm på de fleste attraksjonene sist vi var i Kongeparken, (grensa var 120 cm) og der var de veldig strenge. Han ble selvsagt litt lei seg, spesielt fordi lillebroren fikk lov (han er høyere) men vi hadde en lang samtale og forklarte

hvorfor reglene var sånn, og det forsto han, så det gikk veldig greit. Så reiser vi tilbake til sommeren igjen.

Jeg vil nå si du er en ganske tankeløs mamma som nedverdiger storebroren på denne måten. Hvorfor kunne dere ikke ventet med å dra til parken til storebror var 1,20? Greit man er mindre enn lillebror, men måten du virkelig fikk understreket det på for han syns jeg var slemt av deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil nå si du er en ganske tankeløs mamma som nedverdiger storebroren på denne måten. Hvorfor kunne dere ikke ventet med å dra til parken til storebror var 1,20? Greit man er mindre enn lillebror, men måten du virkelig fikk understreket det på for han syns jeg var slemt av deg.

For all del, du kan mene hva du vil uten at jeg bryr meg nor særlig.. men gutten min er veldig oppegående og forståelsesfull, så det ble ikke noe stort problem av dette. Han tok det veldig fint, og visste på forhånd at dette kunne skje, så han ble ikke nedverdiget på noen måte.

Dessuten fikk han selvsagt andre goder i stedet, og han var strålende fornøyd! Selv om det ikke alltid blir likt for begge to, så er vi likevel opptatt av rettferdighet.

Og vi skal selvsagt tilbake så fort de åpner.

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av sikkerhet og synes det er viktigere å sikre barna enn å tilfredsstille deres ønsker om lek og moro. Men ærlig talt, en centimeter eller to? Jeg skjønner at personalet på slike steder må være strenge, men det er jo fordi at et sted må grensa gå og da kan de ikke la den som er en cm for kort slippe inn, for da må også den som er to cm for kort få lov, og så den som er tre cm for kort osv. En grense er en grense. Men å si at foreldre er ansvarsløse fordi de ville latt barnet ta en karusell de er 2 cm for kort til er bare tøvete. Tror dere virkelig de to cm er avgjørende for om du faller ut av karusellen? Det er jo selvsagt lagt inn rom for slingringsmonn her. Unødvendig å dramatisere så veldig da.

Mari

Gjest Kvikklunsj
Skrevet

Jeg har jobbet på attraksjonsavdelingen der for mange år siden, da fikk min kollega sparken for å slippe gjennom barn som var ca 1cm for korte på "loopen"....... Det er rrtt og slett pga SIKKERHET

Skrevet

Når jeg var der sist var de veldig nøye. Datteren min gikk glatt igjennom når vi skulle ta karuseller. Når vi skulle i bade etterpå filk hun ikke ta sklie. Da fordi hun var forlav siden hun ikke hadde på sko, noe hun hadde i karusellene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...