Gjest pepsimaxpower Skrevet 13. januar 2012 #41 Del Skrevet 13. januar 2012 Det med at "vi kjører for deg" syns jeg bare er tull.. etter kl 16:19 på lørdager går bussen kun tre ganger til den dagen GØY :D og det er direkte bybuss. Så dvis den siste bussen som går fra byen i halv 4 tiden er så stappa full at jeg med barnevogn ikke har fått plass. Prisene her har egntlig blitt velidg greie. Jeg betaler kun 500 nok og kjører fritt frem overalt i to fylker i 30 dager. Før måtte man betale en ekstra hundrings for begge fylkene. Men vanligbillet koster jo 47kr en vei for voksen og 30 kr for barn på ei strekning på ca 2 mil. Så det ensete som er dumt her er at bussene ikke akkurat kjører for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #42 Del Skrevet 13. januar 2012 Det er absolutt sant at kollektivtilbudet holder på å bli sprengt, det er derfor det krever utbygging av dette. Allikevel, jeg tar kollektiv hver eneste dag på jobb, og det er ikke så ille som folk skal ha det til. Iallefall ikke på noen av de strektningene jeg tar, selv om det hender jeg må stå de 15 minuttene det tar å komme seg på jobb Det gjør jeg også, og bruker 40 minutter på en strekning det tar meg 12 min å kjøre. Innenfor ring 3. Og jeg overdriver ikke dessverre.. Og ja, jeg må stå. Og med barnevogn kan jeg bare glemme å dra noe sted i rushen. Sist jeg måtte (legetime) så måtte jeg stå over 2 busser fordi de var fulle. Hadde jeg hatt lappen (holder på) så hadde jeg ikke nølt med å ta bilen nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 13. januar 2012 #43 Del Skrevet 13. januar 2012 Det er absolutt sant at kollektivtilbudet holder på å bli sprengt, det er derfor det krever utbygging av dette. Allikevel, jeg tar kollektiv hver eneste dag på jobb, og det er ikke så ille som folk skal ha det til. Iallefall ikke på noen av de strektningene jeg tar, selv om det hender jeg må stå de 15 minuttene det tar å komme seg på jobb Jeg bor langs den t-banelinja som nok er mest sprengt, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke syns det er stas å stå hver dag, spesielt de dagene det er så fullt at det ikke er noe sted å holde seg fast og t-banesjåføren kjører som om han har stjålet toget. Så det er så absolutt på plass med en utbygging av tunellene både for tog og bane gjennom Oslo. For det er jo en del tusen som flytter til Oslo hvert år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casall Skrevet 14. januar 2012 #44 Del Skrevet 14. januar 2012 3-4 ganger om dagen?! Da bor du faen ikke på landet! Vi som bor i bygdeNoreg (inkludert deg, Casall) er avhengig av bil uansett da det ikke går buss til venner og kjente, for ikke å nevne butikken, til alle døgnets tider. Samme om buss er ørlitt mer økonomisk så blir det til at vi nyter vårt eget kjøretøy. Så slipper vi å høre på unger som skriker, gamle gubber som snyter seg, sette oss i tyggegummi og tråkke i snus som dagens uhelbredelige yngre lemper ut overalt... Hvis jeg ikke bor på landet vil jeg virkelig ikke gjøre det heller :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #45 Del Skrevet 14. januar 2012 Med tanke på at en må slutte jobben for å få tid til å få gjort alt en skal ha gjort utenfor hjemmet så er det ingen argumenter som er gode nok. Ingen i det moderne samfunn har tid til å være avhengig av buss. Og det er veldig få av Norges befolkning som bor såpass sentralt at det er 5 minutters gåtur eller busstur til alt en trenger. For noe vås! Jeg vil endatil si jeg har bedre tid til alt annet nå enn da jeg kjørt bil dit jeg skulle. Reisetiden er kortere da jeg slipper å stå 1 time i bilkø hver vei til jobb, men heller sitte ombord i bussen som dundrer avgårde i kollektivfeltet. Klart noen kan få mindre tid, men hovedpoenget mitt er at flere kan velge kollektivt - ikke alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #46 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg er gutt i 20 åra som tar mye buss og spesielt i Vestfold , der er det billigste busselskap som finnes i forhold til resten av land , jeg bruker busskort og jeg betaler kun for ungvoksen 380 kr og det er billig i mine øyne , en buss har plass til flere folk enn bil . Ser stadig mange biler der nesten alltid der 1. Person per bil på veien , snakk om ineffektivitet . Veien hadde vært mere effektive om folk hadde brukt mere buss , jeg skjønner ikke hva dere klager over , venn dere til å bruke buss , bil er et dritt kjøretøy sammen med de som kjører bil Anonym poster: a841b45f7a10f94b5612c8d206ec9dbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #47 Del Skrevet 17. mai 2013 buss er sinnsykt dyrt, jeg går heller!!! Anonym poster: d40842b925b050dc00ab869f714a305e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 17. mai 2013 #48 Del Skrevet 17. mai 2013 Når jeg skal til byen, så koster billetten 90kr for en strekke på ca 34km. Jeg bor litt ut på bygda, har dere kanskje skjønt, og bussen hjem igjen går ikke før 5 timer senere, også til 90kr for hjemveien. Det blir 180kr til sammen, bare for å komme seg til byen. Selv med rabatt blir det MYE dyrere enn å ta bilen, bruker ikke 180kr i bensin på 68km, det hadde jo vært sensasjon, den gærne veien. Vil de at folk skal bruke buss over alt, må de nesten tilrettelegge LITT mer. Nå koster en gjennomsnittlig bil deg ca 4-7kr per kjørte kilometer så hvordan du får det til å bli billigere aner ikke jeg. 68kr x 4kr = 272kroner Du har ikke nubbsjangs til å konkurrere med bussprisene du 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #49 Del Skrevet 18. mai 2013 Studerer fulltid nå. Jobbet før jeg begynte å studere. Da jeg jobbet kjørte jeg bil til og fra jobb. Sluttet jeg 20.00, var jeg hjemme 21.45 pga jeg måtte ta to busser hjem. Til gjengjeld brukte jeg 20 min på å kjøre samme strekningen. Bussen er for de som bor i Oslo eller jobber 8-4. Anonym poster: 47ac9fed2a188b8f203bd95373eb28f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #50 Del Skrevet 18. mai 2013 Synes ikke 150kr for 4 stykker tur/retur hørtes så ille ut jeg. Og tilbudet blir dårligere fordi ingen vil kjøre ulønnsomme ruter og rettighetene pluss lønnen til de ansatte blir dårligere. For å kjøre 5-10 minutter så var det skrekkelig dyrt jo. Vi har skolebuss som koster 26 kr tur/retur skolen-hjem som er 3 km fra hjemmet. Tar 5 min å kjøre. For meg med 2 barn blir det da daglig 52 kr i busspenger og 260 kr UKEN i busspenger. Dette er uaktuelt så jeg henter dem. De er for små til å sykle enda. Det er billigere å kjøre dem selv da. Mener alle barn som har mer enn 3 km skolevei burde fått gratis buss pga miljøet. Nå kjører jo de fleste foreldrene de nettopp pga prisene. Anonym poster: 6f3169ad1717b934f7618fdc6390f453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 22. mai 2013 #51 Del Skrevet 22. mai 2013 Er jeg riktig uheldig og ikke kjøpt på forhånd betaler jeg 50 kr for ett stopp i Oslo. Det er på bussen og jeg betaler hos sjåfør. http://ruter.no/billetter/oslo_og_akershus/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå