rikkab Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Hei! Jeg er en jente på 19 år og har en samboer på 20. Vi hadde tenkt å skaffe oss hund, men tenkte at det hadde vært fint å "prøve" en først. Dermed kunne vi tenkt oss å være fosterhjem, hundepassere eller noe lignende. Kan være alt fra 1 uke til over 1 år Noen som har erfaringer og tips? Vi har ikke små barn, og vi bor i en 75 kvadrat stor leilighet, med skogen rett utenfor døren. Har hørt med omplasseringssenter, men de fleste er så langt unna at de kan ikke bruke oss :/ Håper på svar!
Gjest Bobler Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Det er ikke lov med annonsering på forumet. Legg ut en annonse på finn.no og hundetorget på f.eks Canis.no.
Gjest Regza Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Hvordan er dette annonsering? De spør etter tips.. 1
Gjest Bobler Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Hvordan er dette annonsering? De spør etter tips.. Sukk Unnskyld TS, gikk litt fort i svingene, og har hatt en veldig lang dag. Du kan legge ut en annonse (som sagt) på finn.no eller andre sider Og i noen lokalaviser er det gratis med annonse. Du kan også henge opp lapper osv Ligger ofte hunder ute som trenger pass mens eier er i utlandet f.eks. Blindeforbundet trenger også midlertidige eiere, fram til hunden er rundt 1-2 år. (Går jo da hovedsakelig i Golden Retriver, Labrador Retriver + innimellom Puddel&Shæfer (men det er sjeldent). Men du bør være klar over at det kan være ekstremt vannskelig å gi fra seg en hund. En venninne passet en hund i et år. Hun var helt ødelagt når hun måtte levere den tilbake. Totalt knust, hun og hunden var som knoll og tott, og hun har enda ikke klart å kjøpe egen hund, pga savnet. Men det er veldig fint dere ønsker å "prøve" hund først, så dere vet om dere takler ansvaret.
Sulosi Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Dyrebeskyttelsen har ofte behov for midlertidige hjem til hunder og ofte er det slik at dere kan beholde den dersom dere etter en stund ønsker det. 1
rikkab Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2012 Sant det du sier "Bobler", ang det å gi ifra seg hunden etterpå. Men hadde nesten vært kjipere å kjøpe seg hund og måtte selge den videre Finner ikke noen link på Dyrebeskyttelsen sine nettsider, har du en å sende meg?
Gjest Badabing Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Dyrebeskyttelsen har ofte behov for midlertidige hjem til hunder og ofte er det slik at dere kan beholde den dersom dere etter en stund ønsker det. Synes dette høres lurere ut. Budadogs har også noe sånt. Jeg var fosterhjem i tre måneder en gang, og det var grusomt å gi fra seg den hunden Men slike beredskapshjem som Dyrebeskyttelsen og Budadogs har, er som regel bare for en liten periode mens de jobber aktivt for å finne et nytt hjem. Og da kan det jo plutselig komme en hund til dere som dere får en spesiell kjemi med
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 Du kan vøre forvert for førerhunder etc. https://www.blindeforbundet.no/internett/tilbud-og-tjenester/foererhund/filer/forvertsordningen
Sulosi Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Jeg får ikke lagt inn link via mobilnett men Google skal finne det. På hovedsiden trykker du på lokallag og velger det nermest der du bor.
rikkab Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2012 Men en ting jeg lurer på , om man får en hund i fosterhjem som skal omplasseres, og man blir skikkelig "forelsket" i den før man finner et nytt hjem, så kan man ta den til seg? Takk, har sendt melding til dyrebeskyttelsen også nå
Sulosi Skrevet 12. januar 2012 #11 Skrevet 12. januar 2012 Som fosterhjem for dyr kan du når som helst spørre om å beholde dyret så lenge det ikke er gjort avtaler med andre.
maya86 Skrevet 13. januar 2012 #13 Skrevet 13. januar 2012 Samme tanken hadde jeg og min samboer i fjor, vi ville fostre for å se hvordan det var å ha hund. Han er allergisk så kunne ikke ta hva som helst, men så fikk Budadogs inn en puli som vi skulle prøve. Ei hvit lodden frøken. Endte med at vi beholdt ho, så nå har vi hatt ho i over et år. På lørdag fikk vi en ny fosterhund, en svart lodden sak, den er også Budadogs, og han skal til norge og et lykkeligere liv Sånn om hos budadogs, så får iallefall fosterforeldrene spm om de vil beholde eller ikke før de omplasserer Vil tro det er ganske vanlig praksis hos de fleste, så sant hunden ikke allerede har et hjem når den kommer til deg, men da veit man jo om at den skal dra og kan distansere seg litt mer. Lykke til!
Gjest alven Skrevet 13. januar 2012 #14 Skrevet 13. januar 2012 Hei! Jeg er en jente på 19 år og har en samboer på 20. Vi hadde tenkt å skaffe oss hund, men tenkte at det hadde vært fint å "prøve" en først. Dermed kunne vi tenkt oss å være fosterhjem, hundepassere eller noe lignende. Kan være alt fra 1 uke til over 1 år Noen som har erfaringer og tips? Vi har ikke små barn, og vi bor i en 75 kvadrat stor leilighet, med skogen rett utenfor døren. Har hørt med omplasseringssenter, men de fleste er så langt unna at de kan ikke bruke oss :/ Håper på svar! Hvor bor du hen i landet?
Gjest alven Skrevet 13. januar 2012 #15 Skrevet 13. januar 2012 Hei! Jeg er en jente på 19 år og har en samboer på 20. Vi hadde tenkt å skaffe oss hund, men tenkte at det hadde vært fint å "prøve" en først. Dermed kunne vi tenkt oss å være fosterhjem, hundepassere eller noe lignende. Kan være alt fra 1 uke til over 1 år Noen som har erfaringer og tips? Vi har ikke små barn, og vi bor i en 75 kvadrat stor leilighet, med skogen rett utenfor døren. Har hørt med omplasseringssenter, men de fleste er så langt unna at de kan ikke bruke oss :/ Håper på svar! Hvor bor du hen i landet?
rikkab Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #16 Skrevet 13. januar 2012 Jeg bor i Brønnøysund, to timer unna Mosjøen ca Maya 86, har du link/mail adr til hvor jeg kan kontakte budadogs? så de hadde en nettside, men den var på engelsk så lurte på om jeg hadde kommet feil :- )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå