AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Hei dere! Jeg har bestemt meg for å i år (endelig) og begynne å ta vare på både hud og hår, har derfor noen spørsmål, og håper noen kan hjelpe meg/tipse! Ønsker gjerne naturlige produkter uten mye tilsetningsstoffer osv, må ikke være de dyreste:) Har ganske normal hud, litt tørr nå om vinteren, noe hudormer, og huden er ikke så glatt som den var før, ønsker den glattere/jevnere og fuktig! Er 22 år, og ønsker å forebygge rynker, særlig i ansiktet, men også på kroppen ellers. Hørt at hyaluronsyre og vitaminer er viktig f.eks.? Supert hvis noen kan komme med konkrete tips til kremer osv, for jeg har dessverre ikke så mye peiling! - Trenger en ansiktsskrubb - Ansiktskrem (nødvendig med dag/nattkrem, eller bare én?) - Bodylotion (uten parabener og sånne ting?) - Serum? Trengs dette? - Hårkur, hårbehandling - Peeling, gjerne en til ansikt og en til kropp Tusen, tusen takk for tips!
challenger Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Hårprodukter: Bruk skikkelige frisørprodukter tilpasset ditt hår, feks redken, kerastase, tigi. Samme med hårkur, finn en som er tilpasset din hårtype(trenger du fuktighet, reparering?). Billigere å kjøpe på nett:) Ansiktsskrubb/peeling: Jeg anbefaler sterk "Ole Henriksen walnut complexion scrub", den er kansje litt i dyreste laget for ditt budsjett(?), men den er så fantastisk at den er verdt det:p BodyScrub: Hvis du vil ha en som er grei i pris anbefaler jeg de fra body shop, men bruk de som er litt "melkeaktig" i konsistensen(feks. coconut, mango, almond), ikke de som er blanke(feks. strawberry,raspberry). Vil du ha en dyrere en, som jeg synes er den absolutt beste jeg har prøvd, anbefaler jeg body scrub fra "Khiel's". Lukter kjempegodt og tar godt. Bodylotion: Synes de fra L'occitane er fantastiske(men de er dessverre vanskelig å få tak i om du bor fra Trondheim og nordover) Ansiktskrem: Der anbefaler jeg også Ole Henriksen produkter, men de er ganske dyre så det er vel utelukket? Men vil anbefale å ha en for dag og en for natt! Serum: For min del synes jeg dette er litt oppskrytt, føler det blir som å ta krem utenpå kremen. Merker ikke forskjell om jeg bruker eller ikke.
Gjest Swarovski Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Hårprodukter er jeg enig med challenger. Bruk frisørprodukter, og kjøp på nett. (feelunique.com er veldig billig og greit. Husk å betale i pund.) Ansiktskrubb anbefaler jeg MD formulations Face and Body scrub. Hvis du leser noen tråder her inne vil du se at mange er enige med meg i den Hvis du vil ha veldig naturlige produkter er vel iherb det enkleste stedet å finne dem. Selv tester jeg Aubrey Organics for tiden, men har ikke testet de så veldig lenge. Foreløpig liker jeg de. Vet også at noen liker avalon organics sin vitamin c krem. Det virker jo ikke som om du har så veldig store problemer med huden din, så er ikke sikkert at serum er nødvendig. Bodylotion uten parabener er det også haugevis av på Iherb. Jeg har ikke testet ut noen selv, da jeg fremdeles har endel av både burts bees og decleor bodylotion som skal brukes opp. Men du kan jo sjekke på makeupalley for å sjekke hva andre synes om diverse produkter.
Agathe Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Anbefaler ansiktskrem fra weleda. Og istedet for bodylotion anbefaler jeg å bruke jojobaolje som tas på mens huden enda er fuktig etter dusjen. Peeling; prøv rett og slett å skubbe huden med sukker, funker kjempefint
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Drit i tullete produkter og begynn å spis ordentlig, næringsrik mat, sov nok, drikk masse vann, tren og kom deg ut i frisk luft. Det er det eneste som gir et sunt og godt utseende. Mesteparten av slike produkter er bare lureri uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå