Thomasine Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Vi føler vi "gnur" på de samme middagsrettene uke etter uke...begynner å miste ideer... Kunne tenke meg noen lister med retter - så blir motivasjonen større til å eksperimentere på kjøkkenet! Jeg er ute etter de enkle, raske, gode hverdagsrettene som må til i en allerede hektisk familiehverdag med aktiviteter som skal rekkes her og der... Her er 5 retter som går igjen i vårt hjem: 1. Laks med poteter, agurksalat og kesam og brokkoli/blomkål til barna 2. Karbonader med poteter/ris/pasta og grønnsalat (tomat, agurk, løk, mais, paprika, salat) og brokkoli/blomkål til barna 3. Pølser (ulike varianter) med poteter/ris + salat/grønnsaker 4. Fiskeburger - grove fiskekaker med hamburgerbrød og litt grønt til 5. Kyllingfilet i ulike varianter (wok, stekt i ovnen...) Tenkte de 5 mest brukte rettene - da er det overkommelig og lettere å ha oversikten også...
glovarm Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 1. Hjemmelaget tomatsuppe 2. Pastasalat med skinke 3. Pasta Al forno (guilty plesure fra min side. kjøpes i glass på butikken) 4. Tjukke pølser i brun saus med potetstappe 5. Torsk med skorpe(altså dyppet i mel, salt og pepper), poteter og grønnsaker til =)
Betty84 Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 1: Pasta, laks, grønnsaker og ostesaus 2: Kyllingpai med salat 3: finnebiff med rotmos 4: panert seibiff 5: Grønnsakssuppe med svin evt. pølser 6: Bondeomelett 7: Fiskeboller i hvit/karri saus 8: Grønnsaksgrateng med rundstykker Noen forslag ihvertfall
Vibi Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Vi spiser en del: - Fiskekaker med kokte poteter og gulrøtter, tomat og agurk - Helstekt kylling med ris, avocado og salat - Hjemmelaget lasagn (kjøper platene) med hvitløksbaguetter og salat - Taco - Laks med poteter, fiskesaus av et slag og kokte grønnsaker - Kjøttkaker i brun saus med poteter, flatbrød og kokte grønnsaker - Skinkegrateng med makaroni og grønnsaker etter smak (vi bruker stort sett brokkoli) med hvitløksbaguetter Det var det jeg kom på i farta.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 1. Hvit fisk i form med grønnsaker, krydder og creme fresh- Serveres med brød. 2. Svinekoteletter fylt med ost og skinke, serveres med ris, salat og tzatziki. 3. Spaghetti bolognese. Gjerne med en liten sidesalat eller førsalat. 4. Kyllingfilet i biter, legges oppå tomatskiver, løkskiver og paprika. Krydres og oljes. Puttes i ovn. Serveres med ris. 5. Tomatsuppe med brød.
Kladd Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 1. Spaghetti bolognese 2. Wok med svinekjøtt 3. Suppe (Grønnsakssuppe, betasuppe, linsesuppe, tomatsuppe, fiskesuppe...) med rundstykker 4. Fiskekaker med potet, grønnsaker og makaroni. 5. Stekt laks med ris/pasta/salat
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Kyllingwok Brennende kjærlighet Fiskekaker og ovnsstekte poteter (liker ikke kokte poteter selv, så det serverer vi sjelden hjemme) Blomkålsuppe Falafel 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Kjøttkaker i brun saus, kokte poteter, kålstuing eller ertestuing Laks i form, finnes mange oppskrifter på nettet. Spagetti med kjøttsaus Stekt fiskepudding med bacon Koteletter med poteter og surkål Fredag bruker jeg å lage noe godt til kvelden, så da er det ofte en suppe etter jobben. Pizza, taco el lign på kvelden. Lørdag er også en dag jeg ikke har middag på ettermiddagen, men vi koser til kvelden med reker, en god toast, ost og kjeks mm. Mye avhenger av hvor store barna er. Siden jeg ikke bruker pølser i uka, så får barna ofte det lørdag, etter eget ønske. Søndager liker jeg å lage svinestek, helstekt ørret, lammelår, bayonneskineke eller sommerskinke i en spesiell saus som er knallgod, men ikke kalorifattig. Bruker lengre tid på maten søndager.
Belima Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 Bra spørsmål, så jeg vil følge med her. Trenger noen tips jeg også.
Eilina Skrevet 11. januar 2012 #12 Skrevet 11. januar 2012 Vi bruker også mye av det samme som over her, i tillegg har vi: Enkel spaghetti carbonara Fiskepinner/fish n crisp, poteter og kokte grønnsaker Risenggrynsgrøt Suppe og pannekaker Ferdig fiskegrateng med raspet gulrot Kjøttboller i brun saus med poteter og kokte grønnsaker Torskefileter med bacon, hjemmelaget potetmos og litt grønnsaker
Gjest uAnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Pannekaker Grøt Kjøttkaker fiskegrateng gryterett
Gjest Dorey Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Blomkålsuppe Pannekaker Kjøttkaker Hamburgere med ovnsstekte potetbåter Lasagne Ovnsbakt laks
skruf Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Her er det ofte; Fiskekaker med poteter og grønnsaker Grønnsakssuppe (lager diger gryte som kan varmes opp en annen dag) Pølsegrateng med grønnsaker ved siden av Stekte kyllingfileer med hvitløk, fullkornris og gratinert brokkoli Ovnsbakt ørret med potet og grønnsaker Lettsaltet torsk med hjemmelaget potetstappe og bacon (storfavoritt hos 8-åringen) Pasta carbonara Fiskeboller i hvitsaus med poteter og råkostsalat Chili con carne ( utrolig kjapt å lage) Wok med div grønnsaker og kylling eller svinekjøtt Fredag er det fast tacokveld
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 hiver meg med her. .. laks i form med brokkoli, purre og kremfløte. .. Steikt sei filet med løk og poteter+ raspet gulrot .. rot i hop : skrell poteter,gulrøtter+purre og brokkoli/blomkål. kok opp noen min i litt vann. hell på mel jevning og litt melk+ ost(hvit)dekk det hele med steikt kjøttdeig..barna elsker det! ..svine wok-bruk gjerne kotelletter da det er billigere+wok bl. og nudler ..fiskesuppe med fiskeboller+ rundstykke og smør
Anglofil Skrevet 11. januar 2012 #18 Skrevet 11. januar 2012 Da jeg var liten husker jeg at dette var vanlig: * Fiskepudding m/hvit saus erter og reker i terteskjell * Spaghetti m/kjøttsaus * Pannekaker * Stekt sei m/stekt smør og gressløk, kokte poteter og kokte grønnsaker * Fiskeboller m/hvit saus og kokte poteter og kokte grønnsaker * Pasta carbonara * Lasagne * Kjøttkaker i brun saus m/kokte poterer, erter og grønnsaker * Pizza * Taco * Fløyelsgrøt Mvh Yvonne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå