AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har lenge hatt lyst på hund og har alltid trivdes veldig godt med dyr rundt meg siden jeg var liten. Nå har jeg en samboer som også har veldig lyst på hund. Han har ikke så mye erfaring, men er villig til å lære seg mer om hund. Men familiien hans mener det ikke passer fordi det er mange små barn i familien. Som vi egentlig ikke ser så ofte i løpet av året. Jeg vil ikke komme imellom disse, men jeg savner utrolig mye å ha hund og har ønsket det i mange år og til sommeren blir kanskje den drømmen realisert. Noen som har erfaringer? Lettere med en eldre hund når man selv skal få barn? Noen som vil dele litt erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Spiller ingen rolle om det er små barn i slekta. Man passer på, og lærer barna å oppføre seg rundt dyr. 3
Redbull Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Ville valgt en valp om det er små barn inni bildet. En omplasseringshund vet du aldri helyt sikkert hva den har gjennomgått før. Jeg er trygg på valpen min, ikke på fremmede voksne hunder. 1
Gjest Regza Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Syns ærlig talt det er tullete at familien vil "nekte" han å få hund bare fordi andre i familien har barn. Det er da vitterlig ikke deres problem. Skaff dere hund =) 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Syns ærlig talt det er tullete at familien vil "nekte" han å få hund bare fordi andre i familien har barn. Det er da vitterlig ikke deres problem. Skaff dere hund =) Syns ærlig talt jeg også Jeg har aldri sett det som noe problem. Husker jeg syns alltid det var stas når vi hadde besøk av hund når jeg var liten. Og vi har hatt katt også. Og jeg vil at mine barn en gang skal oppleve det å ha dyr rundt seg, for det syns jeg var koselig selv. TS.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #6 Skrevet 13. januar 2012 Syns ærlig talt det er tullete at familien vil "nekte" han å få hund bare fordi andre i familien har barn. Det er da vitterlig ikke deres problem. Skaff dere hund =) Morsom familie. Hva med å si: nå må dere ikke få flere barn,for nå kommer det hund i familien. Alvor: Skaff dere hund. 2
*Sinnataggen* Skrevet 13. januar 2012 #7 Skrevet 13. januar 2012 høres ut som du har en fin svigerfamilie som kommer til å være nøytral frammover lol not. høres ut som du får litt å stri med der frammover. dette er nok bare beynnelsen. synes ikke dere skal få hund pgr av mange barn i slekten ... lol få dere hund. du bør vise at du ikke blir kuet allerede nå. 1
MichelleBelle Skrevet 13. januar 2012 #8 Skrevet 13. januar 2012 Hvis dere er kommet til enighet dere imellom at dere ønsker hund og at dette er det riktige tidspunktet å skaffe seg hund på, synes jeg dere skal gjøre det. Uavhengig av hva hans familie mener om det. Det som derimot kan være lurt er å tenke litt igjennom hvilke raser som er aktuelle i forhold til små barn (de fleste hunder kan lære seg å omgås småbarn, men noen raser har rykte på seg til å være bedre til dette). Husk også på at barna i familien må få lære hvordan de skal omgås hunden, slik at dette går så knirkefritt som mulig. Lykke til!
lillejenta1 Skrevet 15. januar 2012 #9 Skrevet 15. januar 2012 Er mye man må tenke på før man anskaffer seg hund. Ligger forholdene til rette for å i det hele tatt anskaffe seg det? Du sier du har veldig lyst på hund men har dere tid til det? Og det koster en del å ha hund også. Hvordan bor dere i forhold til å anskaffe dere eventuelt en valp? En hund trenger utfordringer og det å få utfolde seg i hverdagen fullt ut. Jeg anbefaler at dere ser etter en barnevennlig rase nå vet jeg ikke om dere skal ha valp eller en voksen hund men å anskaffe hund før eventuelt dere får barn skal ikke ha noe å si så lenge hunden er godt sosialiser og ikke nervøs. Anbefaler dere å starte opp på kurs med hunden fra den er 3 mnd gammel for å lære hunden det grunnleggende og ikke minst for å sosialisere den med andre hunder. Masse lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå