Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok kurs i økonomi for en stund siden ( 7,5 stp ) og endte med å få en E på eksamen. Nå hadde jeg ikke altfor store mål, men en E er liksom det dårligste av det dårligste uten å stryke, så jeg ble skuffet. En D hadde vært ok, selv om C hadde vært "ønskelig".

Det som irriterer med er at jeg HAR jobbet med det, så det ER realistisk å vertfall få en D. Jeg sitter da å lurer på om jeg skal bruke tid og penger på å hive med på eksamen til våren igjen? Jeg kommer ikke til å søke på jobber innenfor økonomi, så mulig det ikke spiller noen rolle å ha en E på vitnemålet? Men en del jobber krever jo allikevel noe kunnskap innenfor fagfeltet og da blir det kanskje veldig teit med en så dårlig karakter. Eller kanskje ikke....

Jeg jobber fulltid, så dette blir kveldsaktivitet.

Kommer til å be om sensurbegrunnelse først da, mulig jeg klager på karakteren om jeg ser jeg kan ha noe å hente der. Men vet ikke hvor lett det vil være, kan jo da risikere å stryke, er BI dette da. Men det som er det positive uansett, er at jeg vertdall HAR bestått, sånn at det IKKE kan bli dårligere vertfall.

Noen som har noen innspill, jeg er veldig usikker her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du klager kan du få en F.

Skrevet

hvis du klager kan du få en F.

Trådstarter her....

Ja, og derfor vil jeg ikke vurdere å klage før jeg har fått sensorbegrunnelsen. Men, uavhengig av det.... så er jo det store spørsmålet om å konte eller ikke... :sjenert:

Skrevet

Trådstarter her....

Ja, og derfor vil jeg ikke vurdere å klage før jeg har fått sensorbegrunnelsen. Men, uavhengig av det.... så er jo det store spørsmålet om å konte eller ikke... :sjenert:

er det bøk3411, du snakker om? :)

Skrevet

er det bøk3411, du snakker om? :)

Trådstarter igjen.. Husker ikke kurskoden, men det heter Økonomi for ikke økonomer. Kurset er visstnok veldig mye det samme som bøk3411, men ikke så mye på finansdelen ifølge foreleser.

Skrevet

"En stund siden"? Det er 3 ukers klagefrist på karakterer...

Skrevet

"En stund siden"? Det er 3 ukers klagefrist på karakterer...

Trådstarter igjen...

Heheheh..... "En stund siden" ble jo jammen litt feil, men det føles så lenge siden nå. Hadde eksamen før jul og fikk resultatet for noen dager siden. ;)

Skrevet

Ikke helt det samme men.. Hadde økonomi på høyskolen. Tall har aldri vært helt min greit. Strøk på både første og andre forsøk. Siste gang fikk jeg en B.

Jeg ville nok latt være og klage, heller konte.

Skrevet

jeg forutsetter at du studerer til en BA-grad, og muligens er i starten av studiet?

Om det ikke er relevant til det du skal jobbe med, ville jeg tatt ferdig andre fag og sett hvordan det går med de. Om du har gode karakterer i relevante fag, og kun har E i dette (og ett par til), ville jeg droppet å konte. For å få jobb er bekjentskap viktig, og etterhvert er det arbeidserfaringen din som teller mest.

Jada, gode karakter er viktig det og, men alle vet at man kan ha en dårlig dag og at karakterer ikke nødvendigvis forteller den hele og fulle sannhet.

Lykke til med videre stiudier!

Skrevet

Hadde kontet om det er slik at "beste karakter blir stående" :)

Skrevet

Ikke helt det samme men.. Hadde økonomi på høyskolen. Tall har aldri vært helt min greit. Strøk på både første og andre forsøk. Siste gang fikk jeg en B.

Jeg ville nok latt være og klage, heller konte.

Ja, tror også det er smartest.

Siden du strøk på både første og andre forsøk, men fikk en B på tredje forsøket var det noe annerledes du gjorde? Jobbet mer, bedre med faget?

Hilsen Trådstarter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...