Gå til innhold

Billig mat til 50 kr dagen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kyllingfilet kuttes opp og stekes i biter

Bokklubber dampkokes og slenger sammen med kylling

To ss crew frihet oppi panna til slutt sammen med krydder

eeeeøøøøhmmmmm... damn you, autocorrect? :klo:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er crew frihet? :sjenert:

Jeg reagerte mer på dampkokte bokklubber :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg reagerte mer på dampkokte bokklubber :fnise:

:daane:

Den så jeg faktisk ikke før du påpekte det :fnise:

Skrevet

Venter i spenning på en forklaring på hva crew frihet og dampkokte bokklubber er. :ler:

• Liker 2
Skrevet

Rema1000 har jo nå månedlige brosjyrer med middager for under 100-lappen (og hver middag er til 4 personer). Du kan jo ta en titt der, jeg og samboer har spart en god del penger der - i tillegg er det sunt. :)

Skrevet

Min favorittmiddag:

1 kyllingbuljong (ca 15 kr per pk)

1 kyllingfilet (kjøper du hos coop, får du 2 kg til 130 kroner)

1 halv pk lapskausblanding (12-15 kroner)

1 pk nudler (12 kroner)

Stek kyllingen, kok opp resten og bland sammen. Smak til med salt og pepper. Kjempegodt, og holder nok til 2 middager :)

Kanskje hvis du spiser like lite som et hamster.

• Liker 4
Skrevet

Jeg sparer mye penger på å lage en stor bønne/linsegryte med løk, hakkede tomater, potet og gulrøtter og div. krydder en gang i uken som jeg kan fryse ned i porsjoner av. Bønner og linser er utrolig næringsrikt og veldig billig hvis du kjøper tørre bønner og linser på innvandrerbutikker. Det er bare å bløtlegge de over natten, og koke dem. de kan også fryses etter de er kokt. Jeg bruker også å lage pålegg av hvite smørbønner eller kikerter. Bare å kjøre bløtlagte og kokte bønner med håndmixer/blender og så tilsette litt løk og krydder etter smak. Det er kjempegodt, billig og sunt!!

Sjekk ut stundenterhjemmetbloggen sine oppskrifter under "å leve for 10 kr dagen" prosjektet! Mange bra tips å hente der. http://studenterhjemmet.blogspot.com/2011/09/hvordan-leve-for-10-kroner-dagen.html

• Liker 1
Skrevet

Joda, hvis du aldri blir sulten, og vil ha kokt makaroni med grønne erter til mat... :filer:

Haha :fnise: sant nok. Den makaronien med erter er kanskje ikke så spennende, men det finnes jo flere oppskrifter der som ikke er så aller værst! Det er jo også viktig at man tørr eksperimentere litt etter sin egen smak også, med krydder og grønnsaker og slikt.

Skrevet

Sjekk ut denne sida : Rema 1000 - middag for under hundrelappen.

Prisen tar utgangspunkt i ein middag til to voksne og to barn. Så det vil jo bli billigere for deg i lengden, eventuelt har du tre middagsrasjoner for under hundrelappen. :)

For en fantastisk side. Da var alle middagene bestemt for neste uke, og handlelisten ført opp på et blunk. :danse:

• 2 uker senere...
Skrevet

`dytter litt på denne selv om jeg ikke er trådstarter :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...