AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har vært ledig i 4 mnd. Søkt på det som søkes kan. Altså det jeg ikke jobber med til vanlig. Var på Navmøte,og hun som var der,mente at jeg skulle tenke på annen jobb,for jeg kunne kke gå ledig lengre??? Eneste jeg ikke har søkt på er jobber jeg ikke er kvallifisert for Så jeg vet ikke min arme råd.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Litt forvirrende innlegg. Du er arbeidsledig, men søker ikke på det du "jobber med til vanlig"? Hva betyr det? Jobber du eller ikke? Hvis du går på dagpenger har du rett til det i ca. to år, med mindre du misligholder dine forpliktelser. 1
Gjest Regza Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Litt forvirrende innlegg. Du er arbeidsledig, men søker ikke på det du "jobber med til vanlig"? Hva betyr det? Jobber du eller ikke? Hvis du går på dagpenger har du rett til det i ca. to år, med mindre du misligholder dine forpliktelser. Ts mente kanskje at h*n søker også på jobber som ikke er relevant med tanke på tidligere utdannelse/jobberfaring? Om du søker på alt du kan få, så er det strengt tatt ikke så veldig mye mer du kan gjøre. Kanskje hun har misforstått og tror du bare har søkt på jobber som var lik din forrige?
Oliven Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Så lenge du søker jobber og leverer meldekort, gjør det som kreves av deg fra nav rett og slett, kan du ha dagpenger i 96 uker. Men når det er gått 4 mnd og du ikke har noe kan nav sette igang tiltak for deg som du må møte opp på. Møter du ikke opp her vil du miste retten til dagpenger. Det er feks. jobbsøkerkurs, datakurs ol. Mulig det var noe sånt hun på nav snakket om for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Så lenge du søker jobber og leverer meldekort, gjør det som kreves av deg fra nav rett og slett, kan du ha dagpenger i 96 uker. Men når det er gått 4 mnd og du ikke har noe kan nav sette igang tiltak for deg som du må møte opp på. Møter du ikke opp her vil du miste retten til dagpenger. Det er feks. jobbsøkerkurs, datakurs ol. Mulig det var noe sånt hun på nav snakket om for deg. Ja,kansje litt forvirrende det jeg skrev. Det jeg mente var at jeg søker på alt. Jeg har hatt fast jobb i mange år,men søker også i andre bansjer. Har ledighetspenger. Følte meg rett og slett som en snylter........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå