Ninnin86 Skrevet 11. januar 2012 #21 Skrevet 11. januar 2012 Et vennepar av oss hadde forresten "På bredden" med Vamp! Det var aldeles nydelig!!
Emas Skrevet 11. januar 2012 #22 Skrevet 11. januar 2012 Eg sang Maria Solheim sin lady of my life i vielsen til meg go mannen min
Gjest Adriane Skrevet 11. januar 2012 #23 Skrevet 11. januar 2012 (endret) "From this moment on" "Danse mot vår" "Engler i sneen" "Så gla i dæ" (Åge Aleksandersen) "Det vakreste som fins" "Ingen er så nydelig som du" Edit: Min personlige favoritt av disse er "Så gla i dæ". Men jeg har "alltid" tenkt at "From this moment on" er en perfekt bryllupssang, om man ønsker en engelsk en Endret 11. januar 2012 av Adriane
must Skrevet 11. januar 2012 #24 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har lurt litt på "Gje meg handa di ven" (se den på youtube ), men den er jeg også litt usikker på om kanskje egentlig er litt begravelse? Hva tror dere? Synes også "The rose" er veldig fin og lurte på å høre med "mine" solister om disse forslagene
Gjest EryMax Skrevet 11. januar 2012 #25 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Amazed av Lonestar er nydelig. Om man ikke vil ha den i kirka, så kan man ha den på festen. er sangen Endret 11. januar 2012 av EryMax
Gjest EryMax Skrevet 11. januar 2012 #26 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har lurt litt på "Gje meg handa di ven" (se den på youtube ), men den er jeg også litt usikker på om kanskje egentlig er litt begravelse? Hva tror dere? Synes også "The rose" er veldig fin og lurte på å høre med "mine" solister om disse forslagene Gje meg handa di ven, den spilte jeg mye når jeg spilte i korps. Den er litt trist synes jeg, bryllup er jo en lykkens dag. The Rose er jo så nydelig. TS har fått mange flotte forslag.
must Skrevet 11. januar 2012 #27 Skrevet 11. januar 2012 Gje meg handa di ven, den spilte jeg mye når jeg spilte i korps. Den er litt trist synes jeg, bryllup er jo en lykkens dag. The Rose er jo så nydelig. TS har fått mange flotte forslag. Ja, men å gifte seg handler jo også om å holde sammen i gode og onde dager og det føler jeg at den sangen treffer så godt. Det med å støtte hverandre når livet ikke er så enkelt er jo noe av det man lover hverandre. Og så er den jo så nydelig som duett og jeg har et par som skal synge for oss (håper jeg), og det hadde blitt utrolig vakkert tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #28 Skrevet 11. januar 2012 I 2011 gikk det en serie på TV3, kalt "3 bryllup" eller noe sånt- 3 ulike bryllupsfeiringer konkurrerte mot hverandre. "Gabriellas sång" ble sunget i flere av bryllupene, i tillegg til "Det vackraste" var det den som gikk igjen. Så den er mye brukt i bryllup, i alle fall.
Gjest navnelapp Skrevet 11. januar 2012 #29 Skrevet 11. januar 2012 Eg sang "Säg det igen" (Lisa Nilsson) i bryllupet til søskenbarnet mitt. Den er berre heilt utruleg nydeleg, og snakkar direkte om det å bli eit par. Langt meir passande enn Garbriellas song, syns eg. Du gjorde det igen Alldeles nyss Du sa det där man aldrig får säga Du sa det till mig, det outhärdligt hänsynstlöst förbjudna Du sa jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig Du la din hand på min rygg Jag vände mig om och du gjorde det man aldrig får göra Du strök min panna med stora, värma, sträva, trygga händer och sa, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig Säg det igen, säg det igen, säg det igen Jag vill höra, så säg det igen, säg det igen, säg det igen, säg det igen. Nu blir jag aldrig mera fri, nu har du mig fast Jag kan aldrig nånsin leva förutan Du sa det till mig, det jag längtat hela livet att få höra Du sa, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig Och säg det igen, säg det igen, säg det igen, jag vill höra, så säg det igen, säg det igen, säg det igen, säg det igen, säg det igen
Banan Skrevet 11. januar 2012 #30 Skrevet 11. januar 2012 Jeg var i en begravelse en gang der den sangen ble sunget, så for meg ville det i alle fall blitt helt feil å ha den i et bryllup. Forbinder den med noe trist og sorg, og ikke med lykke og glede.
skruf Skrevet 11. januar 2012 #31 Skrevet 11. januar 2012 Vi hadde Songbird og Fields of Gold av Eva Cassidy i bryllupet vårt, men det var fordi at de to sangene er "våre" sanger.....nydelig! Ellers har jeg hørt, og blitt rørt, i bryllup; Å kunne æ skrive Fell no til ro av Lynni Treekrem Det Vackraste av Cecilia Vennersstrøm Ingen er så nydelig som du Men, hvis Gabriellas sång er deres sang, så synes jeg at dere skal ta den, den er nydelig!!
CathFoto Skrevet 11. januar 2012 #32 Skrevet 11. januar 2012 Om sanger som "from this moment" og "det vackraste" ikke betyr noe spesielt for dere så ville jeg unngått de. Nettopp fordi de er blandt de aller mest brukte, og da mister vielsen noe av det personlige preget(med mindre en av standardsangene betyr noe spesielt for brudeparet). Jeg forbinder også "Gabriellas Sång" med begravelse, men om det er deres sang så synes jeg dere burde bruke den "wedding song" med Bob Dylan er nydelig, og en annen favoritt er "that's how strong my love is" av Otis Redding.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2012 #33 Skrevet 13. januar 2012 "Perfect day" av Lou Reed er også et veldig godt tips til sang, hvis man ikke har helt sansen for The Rose, Sissel Kyrkjebø og Jahn Teigen Gabriellas sång er for meg helt, helt feil til bryllup. Tenker på filmen (mishandlet kvinne forlater voldelig mann) og en følelsesladd begravelse jeg var i for ikke lenge siden. Synes ikke det er en happy sang i det hele tatt, selv om den absolutt er vakker og med en tekst som er til å... grine av (det er vel nettopp det siste der som blir litt feil). 1
skruf Skrevet 13. januar 2012 #34 Skrevet 13. januar 2012 Gje meg handa di ven, den spilte jeg mye når jeg spilte i korps. Den er litt trist synes jeg, bryllup er jo en lykkens dag. The Rose er jo så nydelig. TS har fått mange flotte forslag. Mannen min bruker ofte å si til meg "Gje meg handa di ven" når jeg har et eller annet å stri med, og da blir alt lettere.....Det er mulig en trist sang, men for meg så handler den om å være to. Han sikter til den sangen når han sier det
must Skrevet 14. januar 2012 #35 Skrevet 14. januar 2012 Mannen min bruker ofte å si til meg "Gje meg handa di ven" når jeg har et eller annet å stri med, og da blir alt lettere.....Det er mulig en trist sang, men for meg så handler den om å være to. Han sikter til den sangen når han sier det Det er den koblingen jeg gjør også, og derfor jeg lurer på å bruke den sangen. Er ikke begeistra for mange av de "klissekliss" sangene som Kjærlighetsvisa, Det Vackraste, diverse Teigen hits osv.
skruf Skrevet 14. januar 2012 #36 Skrevet 14. januar 2012 Det er den koblingen jeg gjør også, og derfor jeg lurer på å bruke den sangen. Er ikke begeistra for mange av de "klissekliss" sangene som Kjærlighetsvisa, Det Vackraste, diverse Teigen hits osv. Jeg er helt enig med deg! Synes du skal gå for den jeg:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå