Gå til innhold

"Gabriellas Sång"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg om en måneds tid, og begynner å tenke på sanger i kirken. Det dumme her er at jeg ALDRI har vært i bryllup selv før, så jeg aner rett og slett ikke hvilke sanger som er vanlige. Både jeg og kjæresten liker "Gabriellas Sång", men passer den seg i et bryllup? Veldig enkel sermoni og bryllup med et fåtall av gjester.. Er den sangen til og med litt klisje i bryllup?

Andre forslag til sanger evt.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gabriellas sang er vakker, bruk dem gjerne hvis du har et forhold til den, eller teksten passer/"snakker" til deg/dere.

Andre sanger :

Make You Feel My Love - Adele (Bob Dylan)

Lift Me - Madrugada ft. Ane Brun

Songbird - Fleetwood Mac evt. Eva Cassidy sin versjon

Fields of Gold - Sting evt. Eva Cassidy (igjen)

Your Song - Elton John

The Story - Brandi Carlisle

A Thousand Years - Christina Perri

The Way I Am - Ingrid Michaelson

Dette er sanger jeg har hørt eller sunget i bryllupet selv (er "bryllupssanger")

Et kjapt Google søk vil nok gi deg mange mange fler! Men dette er noen av de jeg syns er vakre :)

Skrevet

Tror den blir veldig feil i et bryllup! Det skal bare være lykke i et bryllup, og den hadde fått meg til å føle stikk av deprimerende følelser.

• Liker 2
Skrevet

Sanger som jeg tror passer seg fint og som jeg tror er ganske vanlige:

Cecilia Vennersten - Det Vackraste

Halvdan Sivertsen - Brudemarsj fra Lødingen(Sjekk på youtube)

Halvdan Sivertsen - Kjærlighetsvisa

Lars Bremnes - Å kunne æ skrive på himmeln

Danse mot vår

Deg å få skoda

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ha Gabriellas song. Samboeren min elsker den så da måtte vi jo bare ha den. Og så skal vi ha songbird. Skal ha de i den rekkefølgen også, synes det passer best i forhold til teksten på sangene

Skrevet

Gabriella sång handler jo om å bryte ut av et vondt forhold, så jeg skjønner ikke at noen vil ha den i bryllupet sitt?

• Liker 10
Skrevet

Vi hadde den i vårt bryllup... fordi jeg syns sangen er nydelig... :)

Skrevet

Syns ikke nødvendigvis den er så trist, kommer an på hvordan du tolker teksten :)

Skrevet

Den ble sunget i en nær slektning av meg sin begravelse, så jeg forbinder den bare med sorg og vemodighet.

• Liker 1
Skrevet

Gabriellas song er for meg også en sang som bare brukes ved sørgelige anledninger.

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke nødvendigvis den er så trist, kommer an på hvordan du tolker teksten :)

Nei, trist er den ikke, fordi det ikke er så veldig trist når noen endelig har klart å bryte ut av et forhold med vold og overgrep. Men den handler ikke akkurat om lykkelig kjærlighet.

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Gabriellas sång handler jo om en dame som er klar for å leve livet sitt sterk og alene, det er jo det motsatte av hva man gjør når man gifter seg.

• Liker 2
Skrevet

Heldigvis er det sånn at man kan tolke tekster litt sånn som man vil ;) Man trenger ikke tolke den på "verst mulige måte" - synges den i et bryllup, kan man tolke den deretter, kan man ikke? :)

Det är nu som livet är mitt

Jag har fått en stund här på jorden

Och min längtan har fört mig hit

Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt

Min förtröstan långt bortom orden

Som har visat en liten bit

Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever

All den tid jag har

Ska jag leva som jag vill

Jag vill känna att jag lever

Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var

Jag har bara låtit det sova

Kanske hade jag inget val

Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig för att jag är jag

Kunna vara stark och fri

Se hur natten går mot dag

Jag är här och mitt liv är bara mitt

Och den himmel jag trodde fanns

Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv

Skrevet

Sangen handler ikke om å bryte ut av et vondt forhold. Den synges i filmen "Så som i himmelen", og da av en kvinne som har gjort nettopp dette, men som dere ser ovenfor nevnes ikke slike ting med et ord i teksten.

For meg handler denne sangen om å være trygg på den man selv er og lykkelig for det livet man har, og jeg synes dermed den passer flott i et bryllup. Kjør på! :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Sangen handler ikke om å bryte ut av et vondt forhold. Den synges i filmen "Så som i himmelen", og da av en kvinne som har gjort nettopp dette, men som dere ser ovenfor nevnes ikke slike ting med et ord i teksten.

Hun synger om at hun ikke lenger vil undertrykkes av ektemannen som slår og misbruker henne, at hun nå vil være sterk og stå på egne bein. Jeg tror de fleste som har sett "Så som i himmelen" vil assosiere sangen med akkurat dette.. Jeg gjør i alle fall det, og ville nok valgt en annen sang i bryllupet, selv om sangen i seg selv er nydelig! I tillegg handler jo sangen bare om én person, og i et bryllup ville jeg valgt en sang som handler om to personer og/eller som har en tekst som passer til settingen :)

Endret av Ninnin86
  • Liker 1
Skrevet

Hva slags musikk liker dere da?

Kjærlighet med sissel kyrkebø er jo veldig fin da :)

må det være norsk /svensk?

Her er det mange ideer på engelsk : http://www.ourweddingsongs.com/

Skrevet

Den ble spilt i begravelsen til en nær, ung slektning av meg, så jeg hikstegråter når den blir spilt i kirka. Er ikke glad i hverken sangen eller filmen, koblingen oppsto i begravelsen. Den ble spilt i bryllupet til et vennepar nylig, og andre forbinder den ikke med begravelse/sorg, men det kan være greit å være obs på sanger, salmer etc som også brukes mye i begravelser...

Skrevet

OG nå sitter jeg her på jobb og tuter og hører på sissel med kjærlighet hehe. :)

Tror jeg vil ha den sangen i mitt bryllup om jeg noen gang gifter meg. :trist::jepp:

Skrevet

Andre gode forlsag til sanger da?

Skrevet

Everything I do, I do it for you - Bryan Adams

Hvis du vil ha mæ - Halvdan Sivertsen

De skal vi ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...