AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Jeg skal gifte meg om en måneds tid, og begynner å tenke på sanger i kirken. Det dumme her er at jeg ALDRI har vært i bryllup selv før, så jeg aner rett og slett ikke hvilke sanger som er vanlige. Både jeg og kjæresten liker "Gabriellas Sång", men passer den seg i et bryllup? Veldig enkel sermoni og bryllup med et fåtall av gjester.. Er den sangen til og med litt klisje i bryllup? Andre forslag til sanger evt.?
AryaUnderfoot Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Gabriellas sang er vakker, bruk dem gjerne hvis du har et forhold til den, eller teksten passer/"snakker" til deg/dere. Andre sanger : Make You Feel My Love - Adele (Bob Dylan) Lift Me - Madrugada ft. Ane Brun Songbird - Fleetwood Mac evt. Eva Cassidy sin versjon Fields of Gold - Sting evt. Eva Cassidy (igjen) Your Song - Elton John The Story - Brandi Carlisle A Thousand Years - Christina Perri The Way I Am - Ingrid Michaelson Dette er sanger jeg har hørt eller sunget i bryllupet selv (er "bryllupssanger") Et kjapt Google søk vil nok gi deg mange mange fler! Men dette er noen av de jeg syns er vakre
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Tror den blir veldig feil i et bryllup! Det skal bare være lykke i et bryllup, og den hadde fått meg til å føle stikk av deprimerende følelser. 2
Bijate Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Sanger som jeg tror passer seg fint og som jeg tror er ganske vanlige: Cecilia Vennersten - Det Vackraste Halvdan Sivertsen - Brudemarsj fra Lødingen(Sjekk på youtube) Halvdan Sivertsen - Kjærlighetsvisa Lars Bremnes - Å kunne æ skrive på himmeln Danse mot vår Deg å få skoda 1
Gjest Doh Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Vi skal ha Gabriellas song. Samboeren min elsker den så da måtte vi jo bare ha den. Og så skal vi ha songbird. Skal ha de i den rekkefølgen også, synes det passer best i forhold til teksten på sangene
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Gabriella sång handler jo om å bryte ut av et vondt forhold, så jeg skjønner ikke at noen vil ha den i bryllupet sitt? 10
Veronica W Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Vi hadde den i vårt bryllup... fordi jeg syns sangen er nydelig...
AryaUnderfoot Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Syns ikke nødvendigvis den er så trist, kommer an på hvordan du tolker teksten
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Den ble sunget i en nær slektning av meg sin begravelse, så jeg forbinder den bare med sorg og vemodighet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Gabriellas song er for meg også en sang som bare brukes ved sørgelige anledninger. 1
Gjest Marmot Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 Syns ikke nødvendigvis den er så trist, kommer an på hvordan du tolker teksten Nei, trist er den ikke, fordi det ikke er så veldig trist når noen endelig har klart å bryte ut av et forhold med vold og overgrep. Men den handler ikke akkurat om lykkelig kjærlighet. 2
Gjest uAnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #12 Skrevet 11. januar 2012 Gabriellas sång handler jo om en dame som er klar for å leve livet sitt sterk og alene, det er jo det motsatte av hva man gjør når man gifter seg. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Heldigvis er det sånn at man kan tolke tekster litt sånn som man vil Man trenger ikke tolke den på "verst mulige måte" - synges den i et bryllup, kan man tolke den deretter, kan man ikke? Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jorden Och min längtan har fört mig hit Det jag saknat och det jag fått Det är ändå vägen jag valt Min förtröstan långt bortom orden Som har visat en liten bit Av den himmel jag aldrig nått Jag vill känna att jag lever All den tid jag har Ska jag leva som jag vill Jag vill känna att jag lever Veta att jag räcker till Jag har aldrig glömt vem jag var Jag har bara låtit det sova Kanske hade jag inget val Bara viljan att finnas kvar Jag vill leva lycklig för att jag är jag Kunna vara stark och fri Se hur natten går mot dag Jag är här och mitt liv är bara mitt Och den himmel jag trodde fanns Ska jag hitta där nånstans Jag vill känna att jag levt mitt liv
Filliputt Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Sangen handler ikke om å bryte ut av et vondt forhold. Den synges i filmen "Så som i himmelen", og da av en kvinne som har gjort nettopp dette, men som dere ser ovenfor nevnes ikke slike ting med et ord i teksten. For meg handler denne sangen om å være trygg på den man selv er og lykkelig for det livet man har, og jeg synes dermed den passer flott i et bryllup. Kjør på! 2
Ninnin86 Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Sangen handler ikke om å bryte ut av et vondt forhold. Den synges i filmen "Så som i himmelen", og da av en kvinne som har gjort nettopp dette, men som dere ser ovenfor nevnes ikke slike ting med et ord i teksten. Hun synger om at hun ikke lenger vil undertrykkes av ektemannen som slår og misbruker henne, at hun nå vil være sterk og stå på egne bein. Jeg tror de fleste som har sett "Så som i himmelen" vil assosiere sangen med akkurat dette.. Jeg gjør i alle fall det, og ville nok valgt en annen sang i bryllupet, selv om sangen i seg selv er nydelig! I tillegg handler jo sangen bare om én person, og i et bryllup ville jeg valgt en sang som handler om to personer og/eller som har en tekst som passer til settingen Endret 11. januar 2012 av Ninnin86 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 Hva slags musikk liker dere da? Kjærlighet med sissel kyrkebø er jo veldig fin da må det være norsk /svensk? Her er det mange ideer på engelsk : http://www.ourweddingsongs.com/
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #17 Skrevet 11. januar 2012 Den ble spilt i begravelsen til en nær, ung slektning av meg, så jeg hikstegråter når den blir spilt i kirka. Er ikke glad i hverken sangen eller filmen, koblingen oppsto i begravelsen. Den ble spilt i bryllupet til et vennepar nylig, og andre forbinder den ikke med begravelse/sorg, men det kan være greit å være obs på sanger, salmer etc som også brukes mye i begravelser...
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #18 Skrevet 11. januar 2012 OG nå sitter jeg her på jobb og tuter og hører på sissel med kjærlighet hehe. Tror jeg vil ha den sangen i mitt bryllup om jeg noen gang gifter meg.
Ninnin86 Skrevet 11. januar 2012 #20 Skrevet 11. januar 2012 Everything I do, I do it for you - Bryan Adams Hvis du vil ha mæ - Halvdan Sivertsen De skal vi ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå