Gå til innhold

Utslett under antibiotikakur

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg fikk lunegebetennelse for litt over en uke siden, og har gått på antibiotikakuren apocillin. Kuren er på 40 piller, og jeg har tre igjen. Da jeg våknet i morges, fant jeg små hvite prikker med rød hevelse rundt under armen, på brystene, i hodebunnen, oppover halsen, rundt ørene, rundt øynene, på venusberget, på magen og på bena. De klør og er veldig ubehagelige.

Jeg har smurt på hydrokortison. Finner ikke vedlegget om bivirkninger i pilleesken, og lurer derfor på om noen vet om dette er en normal reaksjon? Er jeg allergisk, eller ville allergien eventuelt vist seg tidligere under kuren? Har ikke merket noe til kløe før i morges. Kan det være noe helt annet, og bør jeg spise de siste tre pillene?

Hadde satt stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om vi utelukker at du generelt sett ikke er allergisk mot mat eller andre ytre ting som skyllemiddel, ull og sånne greier.

Så da er man igjen med antibiotika alternativet og ja, man kan få utslett av det. Det er heller ikke gitt at du skulle fått utslettet umiddelbart eller etter eksempelvis 6 dager. Alt er relativt til din kropp og kuren. Men dette må du gi legen din beskjed om uansett.

Kortison er bra. I små doser. Men kortison er jo igjen en meget sterk salve og man får jo dette om man eksemplevis allerede har eksem (reseptbelagt) så er det så mange ting som spiller inn før man kan svare deg....

Uansett - god bedring.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...