Gå til innhold

Eier av leilighet har visning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig sagt opp min leilighet og fikk nettopp en epost fra eieren der han kunngjør meg - uten å spør om det er greit for meg - at han har lagt ut leiligheten på FINN og skal ha visning mest sannsynlig i morgen eller torsdag. Jeg har betalt full leie for januar måned og jeg synes det er ganske drøyt hvis han bare kan komme her når han vil.

Hvilke rettigheter har jeg? Har jeg krav på å betale mindre leie dersom han skal ha visning på leiligheten? Hjelp meg please!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min kontrakt stod det at jeg plikter å holde leiligheten pen (ikke akkurat det ordet, men du skjønner) under oppsigelsestiden, så eier kunne ha visning. Tror det er vanlig.

Skrevet

§ 10-1. Visning før flytting

I tiden før fraflytting plikter leieren i rimelig utstrekning å gi leiesøkende adgang for å se på husrommet.

Husleieloven:

http://lovdata.no/all/tl-19990326-017-010.html#10-1

Det skal avtales på forhånd når visningen skal gjennomføres.

:)

Skrevet

Hva med å gi beskjed i god tid før? :lete:

Skrevet

Jeg synes en-to dager er for kort varsel. Det er vel også i huseiers interesse at leiligheten fremstår ren og pen og "viser seg fra sin beste side". Ergo kan det lønne seg for huseier å ha en dialog og bli enig i rimelig tid i forveien.

Skrevet

Takk for hjelpen, tenkte han gjerne hadde retten men måtte bare se det svart på hvitt :)

Skrevet

I min kontrakt stod det at utleier kunne ha visning hver lørdag i oppsigelsestiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...