AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Kom over en tråd en gang der veldig mange her hadde dårlig erfaring med Fame som fotograferte barn i barnehagen, spesielt det. Tydeligvis var det ikke bare på kg at folk ikke var fornøyd.. http://www.dagbladet.no/2012/01/10/nyheter/konkurs/fame_fotografene/mister_jobben/19745222/
Gjest O___o Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Ikke veldig overraskende... Kvaliteten på bildene deres var relativt lav - de har hatt relativt standariserte greier. Uansett hvor du var i landet - kunne du se så godt som identiske bilder hos alle Fame-butikkene. Forskjellige mennesker - men identiske studio-bilder og lik spøkelsesredigering. Sett portretter av babyer og barn i 1-2 årsalderen i famestudioer - hvor porene og en hver ansiktslinje var photoshoppet vekk + bildene duset og fargene dempet. Fikk jo barna til å se ut som spøkelser. Lav kvalitet på bildene + lite orginale + stiv pris = Konkurs. 6
Mooria Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Det kom ikke som noe sjokk nei.. Ærlig talt så er alle bilder fra Fame rett og slett grisestygge. Lite kreative, og elendig redigering. Ser ut som om de bruker Paint eller noe i stedet for Photoshop. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Bare flott, har så og si aldri kjøpt skolealbumer selv. Ikke noe å spare på
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 var de virkelig så ille? Hvforfor fikk de holde på så lenge da?
Gjest O___o Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 var de virkelig så ille? Hvforfor fikk de holde på så lenge da? Luselønn, ufaglærte, billige lokaler, 'gratis prøvebilder" Og crazyshit dyre tjenester. Tror folk og har sett seg lei på stilen deres
Gjest Silje Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Ikke rart de gikk konkurs med DE prisene!! Hadde de hatt lavere pris pr bilde så hadde folk kjøpt flere bilder istedenfor å blakke seg for ett bilde. Jeg fikk ett bilde gratis (lite), og så kjøpte jeg ett i samme størrelse for å henge de over hverandre, det var altså også lite og jeg betalte 495 kr for det. Dyrt nok for et LITE bilde, ja! Men ikke nok med det - da jeg sa at jeg kun skulle ha to bilder, så var det akkurat som om hun ble veldig overrasket og sur Er ikke alle som har råd til å betale tusenvis for bilder! For en CD med bilder så skulle de ha 15.000 kr!! Hvem som tar seg råd til det da?? 1
kaprifolen Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Famefotografene var noe helt nytt og spennende da de kom, men så ble de liksom bare der... Kjenner et barn som har et fødselsmerke i ansiktet. Det hadde fotografen retusjert bort da de hentet bildet! Greit nok å fjerne forkjølelsessår og blåmerker i panna, men man forandrer ikke utseendet til en baby som om det var cellulittene til Britney Spears! 2
Gjest gjest Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Syns det er trist jeg, tenk alle de som mister jobbene sine!
Vibi Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 Syns det er trist jeg, tenk alle de som mister jobbene sine! Forhåpentligvis blir det bedre plass til andre, flinkere fotografer, slik at arbeidsplassene bare blir omrokkert på lengre sikt. Jeg kommer ikke til å savne Famefotografene, og har forøvrig aldri benyttet dem heller. Syns de bildene jeg har sett derfra har den samme hvite bakgrunnen, med de samme ukreative komposisjonene. Veldig kjedelig. 4
Gjest O___o Skrevet 11. januar 2012 #12 Skrevet 11. januar 2012 Ikke rart de gikk konkurs med DE prisene!! Hadde de hatt lavere pris pr bilde så hadde folk kjøpt flere bilder istedenfor å blakke seg for ett bilde. Jeg fikk ett bilde gratis (lite), og så kjøpte jeg ett i samme størrelse for å henge de over hverandre, det var altså også lite og jeg betalte 495 kr for det. Dyrt nok for et LITE bilde, ja! Men ikke nok med det - da jeg sa at jeg kun skulle ha to bilder, så var det akkurat som om hun ble veldig overrasket og sur Er ikke alle som har råd til å betale tusenvis for bilder! For en CD med bilder så skulle de ha 15.000 kr!! Hvem som tar seg råd til det da?? Haaahahaha! Det er sånn ca prisen enkelte nyoppstartede firmar tar for bryllupsfotografering
ViljaH Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Jeg hadde barnefotografering hos dem ifjor, fordi fotograferingen var gratis ga jeg dem en sjanse. Etter tre besøk visste jeg fortsatt ikke navnet på fotografen. Under visningen syntes jeg ingen av bildene var kjempefine, og fotografen hadde da som oppdrag å selge på oss veldig dyre bilder, vi snakker oppimot 10 000 for en collage med 3-4 bilder.. Wow. Dråpen var da vi ikke fikk med prævebilder hjem, men var forventet å skulle velge bilder, sammensetninger, rammer, bildejusteringer, alt på en visningstime. Jeg ble så irritert at jeg gikk.
Gjest Sevastra Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Når jeg skulle komfimeres tok hele familien bilder der. Vi kom tilbake og skulle velge ut bilder. Etter familien hadde gjort dette skulle jeg og fotografen velge ut bilder av meg. Vi var alene, og rett før han skulle til å vise bildene på en stor skjerm sa han "selvom dette er tatt i et ordentlig studio av proffersjonelle, så må du ikke ha forventninger om at du kommer til å se ut som en pen modell slik som de i blad." jeg bare "okeei?". var for ung til å si noe særlig tilbake, angrer på at jeg ikke gjorde det.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Når jeg skulle komfimeres tok hele familien bilder der. Vi kom tilbake og skulle velge ut bilder. Etter familien hadde gjort dette skulle jeg og fotografen velge ut bilder av meg. Vi var alene, og rett før han skulle til å vise bildene på en stor skjerm sa han "selvom dette er tatt i et ordentlig studio av proffersjonelle, så må du ikke ha forventninger om at du kommer til å se ut som en pen modell slik som de i blad." jeg bare "okeei?". var for ung til å si noe særlig tilbake, angrer på at jeg ikke gjorde det. Å guri malla. Slikt sier da ikke en profesjonell fagperson! 5
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 Tja, det var kanskje derfor de retusjerte så mye, fordi folk forventer at de skal se flotte ut på bildene uansett hvordan de ser ut i virkeligheten. Det er ikke enkelt å være fotograf heller.
Pingting Skrevet 11. januar 2012 #17 Skrevet 11. januar 2012 Tja, det var kanskje derfor de retusjerte så mye, fordi folk forventer at de skal se flotte ut på bildene uansett hvordan de ser ut i virkeligheten. Det er ikke enkelt å være fotograf heller. Ærlig talt, det problemet er løst med én setning: «Vil du at jeg skal retusjere bildet, eller vil du ha det slik det er nå?» 3
Gjest gjest Skrevet 11. januar 2012 #18 Skrevet 11. januar 2012 Ærlig talt, det problemet er løst med én setning: «Vil du at jeg skal retusjere bildet, eller vil du ha det slik det er nå?» Det der var en glipp, og burde aldri ha skjedd. Forklaringen er at Fame har/hadde en avdeling i Tallinn som redigerer bilder etter at fotografen har vært i skoler/barnehager. Hit kommer det en haug med bilder daglig, og har nok gått for fort for de ansvarlige. Når det er sagt var det et lite fødselsmerke, og kunne lett forbindes med et sår. Det er bra deilig og ha noen å hate? 70 personer mister jobben på landsbasis deriblant en ITavdeling, flere på fotolab, selgere, kundeservice og mange fotografer, og dere koser dere? Det er valgfritt om man velger å bruke Fame som fotograf. Det er til og med gratis å komme inn i studio, ta bilder og få sett dem på visningstime. Null kjøpepress. Fremdeles mener dere at Fame er katastrofe. Fantastisk. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #19 Skrevet 11. januar 2012 Mener å huske at det var Fame som tok russebildene våre. Utrolig dårlig kvalitet, russeluene så nærmest ikke røde ut engang..
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #20 Skrevet 12. januar 2012 Det er bra deilig og ha noen å hate? Det er vel ingen (unntatt du) som har nevnt ordet hate?! Det må gå an å kritisere en profesjonell bedrift og det arbeidet de utførte, og dermed også være glad for at de ikke eksisterer lengre, uten at man av den grunn skal bli beskyldt for å kose seg på bekostning av de ansatte. Jeg synes synd i alle som mista jobben sin, særlig de som kanskje ikke kunne noe for de kritikkverdige sidene ved bedriften de jobbet for. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå