Lizzie83 Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Når begynte du å trene igjen etter fødselen din? Hva begynte du å trene da? Hvor ofte?
Trulte:-) Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 jeg var helt klar for å trene etter seksukerskontrollen... nå er det mer at tiden ikke strekker til :-) men sånn kroppslig sett er jeg klar som et egg! Men det er ikke så lett å få til nå i starten når det ikke er noe system på verken soving eller måltider.. liksom ikke bare bare å komme fra :-)
GammelKaktus Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Spørs jo hva du mener med trening da :gjeiper: Men jeg begynte å gå tur hver dag 4 dager etter fødsel. Tar junior i vogna og går en time eller to alt etter vær og vind. Har forstått det slik det er anbefalt å vente med situps og slike ting inntil 3 mnd etter fødsel. Så jeg skal trene skikkelig fra 1 februar, ikke hardtrening da, men her hjemme på stuegulvet mens junior koser seg på babygymen
Teriyaki Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Trilleturer begynte jeg med etter litt over en uke. Trening på senter begynte jeg med etter seks uker, og jogging begynte jeg nettopp med, han er nå åtte uker. Trener styrke etter hver kondisjonsøkt, men venter enda med å trene magen. Trener ca. tre ganger i uken, også triller jeg tur tre ganger i uken. Den siste dagen slapper jeg helt av!
Gjest najki Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Jeg begynte med trilleturer et par dager etter jeg kom hjem, men dette ser jeg ikke på som trening. Tenkte å starte for fullt etter seksukerskontrollen, men legen min har ikke tid til meg før barnet er 2,5 mnd, altså om noen dager. Er greit å få legens godkjenning først tenker jeg.
-Englefjes- Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Det går veldig fint å trene kjernemuskulaturen bare få uker etter fødsel, men man skal ikke starte med trening av rette magemuskler før etter seks uker ca (lengre ved keisersnitt). Den tverrgående magemusklene (transversus) kan man faktisk begynne å trene samme dag som man har født; ligg på ryggen og trekk navelen inn mot ryggraden. Jeg startet med skikkelig styrketrening seks uker etter fødsel, men drøyde løpingen til rundt 8-10 uker siden det kjentes litt løst ut der nede. Turer med vogn (korte i starten, lengre etterhvert som formen kom seg) begynte jeg med fire dager etter fødsel. Endret 11. januar 2012 av -Englefjes-
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Jeg begynte etter 5 uker og var kjempeivrig, men etter 6 mnd kom bekkenløsningen tilbake pga for mye aktivitet og det ser ikke ut til at jegblir kvitt den med det første:( så vær forsiktig med treningen hvis dere hadde bekkenløsning..
Timseh Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Trilleturer begynte jeg med fra dag 1. Trening 2 ganger i uken etter 4 uker. Nå trener jeg 4 ganger i uken og går trilleturer på 1-1,5 time 7 ganger i uken. Fått enormt med komplimenter og ser at kroppen forandres.
Gjest Shake-shake Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Ventet 3 mnd etter fødsel med joggeturer. Begynte å gå på treningssenter og yogasenter etter 6 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå