Gå til innhold

Hvis du kjører på en annen sin bil

AnonymBruker

29 stemmer

1. 1. Hvis du bulker en annen sin bil, hva gjør du?

• Legger igjen navn/nr, selvsagt! Forsikringen ordner jo opp
      23
    • Stikker av
      6

Anbefalte innlegg

Hvis du smeller i en annen sin bil (det er ingen i bilen, den står parkert). Stikker du av, eller legger du igjen kontaktinformasjon for å gjøre opp?

Selv syns jeg at det er smålig av mennesker å smelle i andre sine biler slik at det blir bulk, for å så stikke av uten å legge igjen navn og tlf nummer. Selv bruker du jo ingenting da forsikringen dekker skade på andre sin bil.. så: hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har aldri skjedd, men om det skulle skje vil jeg først ta bilde av skaden jeg forårsaket, så legger jeg igjen navn og nummer med beskjed om at jeg tok bilde, og at de bare må ta kontakt så får vi ordnet opp.

Gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg. Det er en god leveregel synes jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg later som om jeg legger igjen en lapp i tilfelle noen ser meg, men egentlig legger jeg bare en blank lapp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det ikke koster noe, blir vel litt feil.. bonusen synker jo om man smeller, og tar det på forsikringen..

nå har jeg heldigvis aldri vært skyld i bilulykkene jeg har vært involvert i, men om det her hadde skjedd meg, er jeg rimelig sikker på at jeg hadde lagt igjen en lapp. jeg vet hvor forferdelig ergelig det er selv, så hadde nok ikke hatt samvittighet til å stikke av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det skulle skje så er det klart jeg legger igjen lapp!!!

Hater folk som stikker av! Har opplevd å få bulket og skrapet opp bilen noen ganger, og aldri en liten lapp.. :glare:

Dere er noen drittsekker! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg noen gjør det samme mot deg en gang..

Hehe, den var ironisk. Litt norsk samtidshistorie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt i bilen på en parkeringsplass utenfor et kjøpesenter. En bil litt lenger unna rygger inn på en ledig plass og smeller inn i bilen bak...

Dama som kjører løper ut og kikker kun på sin egen bil (stor suv-sak) og låser bilen og forsvinner.

Siden jeg ser det hele, gikk jeg ut for å sjekke skadeomfanget på bilen som ble rygget på. Det var merker i den, så jeg fant en lapp i bilen hvor jeg noterte skiltnummeret på suven og forklarte situasjonen. Jeg skrev også ned sms-tjenesten til vegvesenet hvor man får info om bileier om man har skiltnummer siden jeg kunne den i hode.

Jeg aner ikke hvordan historien endte. I ettertid angrer jeg litt på at jeg ikke løp ut av bilen og snakket til dama.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 år hadde jeg hatt lappen i 1 uke da jeg skulle rygge ut fra en parkeringsplass. Jeg hadde ikke stor nok radius på svingen og smelte i en bil som stod parkert lenger bak. Bilen fikk en bulk, og jeg ble helt hysterisk. Jeg kjente de som eide bilen. Jeg kjørte derfra fordi jeg MÅTTE rekke jobb, men fra jobb ringte jeg og sa i fra at jeg rygget på deres bil, at den fikk bulk og min egen knuste lykten.

De takket veldig for at jeg hadde vært ærlig, det stod det respekt av. Jeg var livredd for å få masse kjeft, men de laget ikke noe mer ut av saken, når de selv hadde sett bulken sa de at det ikke var noe å tenke på, gammel bil uansett.

Det er mange år siden nå, og hvis jeg kjører på en parkert bil igjen, finner jeg frem til eierene og ringer for å si hva jeg har gjort, uansett hvor ubehagelig det er. Håper andre gjør det samme med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd å komme tilbake til min bil som sto parkert i et parkeringshus, og sett en passe stor lakkskade. Tydeligvis noen som har enten rygga i meg, eller rett og slett kjørt på meg, mens jeg sto der. Ingen lapp eller noen ting. Så jeg vet hvor mye det svir når man må reparere det selv.

Jeg selv har aldri opplevd det, men jeg ville (som noen andre skrev over meg) tatt bilde av skaden jeg hadde forårsaket, og så lagt igjen lapp meg kontaktinformasjon. Tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du smeller i en annen sin bil (det er ingen i bilen, den står parkert). Stikker du av, eller legger du igjen kontaktinformasjon for å gjøre opp?

Selv syns jeg at det er smålig av mennesker å smelle i andre sine biler slik at det blir bulk, for å så stikke av uten å legge igjen navn og tlf nummer. Selv bruker du jo ingenting da forsikringen dekker skade på andre sin bil.. så: hva er problemet?

jeg varslet,og jeg ble svindlet på det groveste. Heldigvis er det sjelden folk er slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis jeg kjører på en bil, så synes det. bilene mine er i tillegg fryktelig lette å kjenne igjen. jeg ville vært komplett idiot om jeg ikke la igjen kontaktinfo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det har faktisk skjedd, og jeg la igjen lapp. Fyren ringte meg opp og lurte på hvor skaden var. Jeg syntes det var en stor skade, men han brydde seg ikke. Gruet meg veldig til at han skulle ringe, og var veldig glad da det var overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jeg lagt igjen lapp. Vet hvor pissed jeg selv hadde blitt om noen hadde kjørt på meg og stukket av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilen min har nettopp blitt kjørt på, mens den stod parkert utenfor huset. Bulken er såpass stor at vi må punge ut med 20 000...fordi idioten som kjørte på den stakk av. Det er utrolig fortvilende, spesielt når jeg ikke har så mye penger å rutte med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...