Gjest Y Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 To stykker som jeg ikke kjenner har kommentert at jeg ser så streit ut. Hva legger dem i det?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Skal vi svare på hva de mener? Makes sense...
Gjest badeand1 Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Skal vi svare på hva de mener? Makes sense... Kanskje ordet streit brukes på mennesker som ser litt annerledes ut? Har aldri hørt ordet før, men tror det er noe ungdom bruker for å beskrive klesstilen elns.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Skal vi svare på hva de mener? Makes sense... Men hva menes egentlig med streiting? En A4 person? Jeg visste ikke at folk brukte det begrepet lenger, men det er tydeligvis ikke unormalt å bruke det i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Nå forbinder jeg ordet streiting mest med musikk/film/tegneserier fra 80-90-tallet. For eksempel jokke&valentinerne. Og da er en streiting en som ikke driver med dop, ikke drikker for mye, har fast jobb og stort sett lever et normalt liv. Eller noe i den duren. 1
Rocky Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Jepp. En som ikke skiller seg veldig ut, men som sklir inn i mengden når det kommer til klær og stil. En du aldri ville mistenke for å bedrive noe kriminelt, og som du lett kan ta med hjem til svigermor.. hehe A4, klassisk antrukket, mannen i gata.. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Har alltid hørt ordet når det blir brukt om kjedelige mennesker. Folk som gjør lite av seg, bruker det selv om folk som bare er gjennomsnittlige. 2
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2012 #8 Skrevet 12. januar 2012 En mann som er svigermorsdrøm. Ikke for pen ikke for stygg slik at datter får ha han i fred. En mann som går på jobb hver dag, kommer hjem til kona med en gang. Deltar i famlielivet. En som ikke driver med noen form for "tull". Ja dette var noen eksempler.
Gjest drumpf Skrevet 6. mai 2016 #9 Skrevet 6. mai 2016 (endret) En streiting er en som gjør alt som forventes av han. Studentene ved NHH er f.eks. streitinger. De er pliktdrevne og konforme. Men på den andre siden er de kjedelige, sjelløse og tenker i liten grad selv. Streitinger er lite opprørske og er ofte konservative. En streiting er med andre ord en taper som har gjort det relativt godt i livet ved å følge samfunnets spilleregler til punkt og prikke. Streitingene oppfattes ofte som feige og falske. Det motsatte av en streiting er en som gjør hva faen han vil, og driter i hva som forventes av vedkommende. Han tenker selv. Endret 14. mai 2016 av drumpf
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #10 Skrevet 6. mai 2016 En som ser ut som en som aldri gjør noe galt og som følger strømmen. En kjedelig normal a4 person Anonymkode: b6cf6...764
Gjest drumpf Skrevet 6. mai 2016 #11 Skrevet 6. mai 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En som ser ut som en som aldri gjør noe galt og som følger strømmen. En kjedelig normal a4 person Anonymkode: b6cf6...764 - NHH-student! De som ble pisket gjennom videregående, og fortsatte som om pisken fremdeles var der i voksen alder. Kristen, konservativ og konform. Ungdomsårenes tapere - voksenlivets "vinnere". Endret 6. mai 2016 av drumpf
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #12 Skrevet 6. mai 2016 1 time siden, drumpf skrev: - NHH-student! De som ble pisket gjennom videregående, og fortsatte som om pisken fremdeles var der i voksen alder. Kristen, konservativ og konform. Ungdomsårenes tapere - voksenlivets "vinnere". Ja. NHH-folk er de kjedeligste folka jeg kan forestille meg. Streite som få. Anonymkode: 1c816...589 1
Gjest drumpf Skrevet 14. mai 2016 #13 Skrevet 14. mai 2016 (endret) Og ikke minst; NHHere er jævlig selvopptatte og egoistiske. Fasade- og nettverksbygging (balleslikking) står høyt. Motbydelig... Endret 14. mai 2016 av drumpf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå