Gå til innhold

Gelepulver fra Freia

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Andre her som har problemer med å røre ut gelepulveret fra Freia? Og: har det mye å si for smaken (kjenner man pulveret) når man spiser gele som ikke har blitt helt utrørt? Er ikke snakk om så mye, men kanskje 50-100 små pulverkorn(?)

*takknemlig for svar* :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt problemer med å røre ut pulveret. Var vannet skikkelig varmt (kokes opp) før du hadde pulveret i? Og husk å røre helt til alt er oppløst.

Jeg vet ikke hvordan det blir med sånn små korn i geleen. Kanskje man vil kjenne de i munnen, litt som sandkorn? Du kan jo bare prøve å smake på et sånt korn så finner du ut av det. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har laget Freia gele et ukjent antall ganger, senest for en uke siden og har aldri hatt det problemet.

Følger du oppskriften som står på pakken nøyaktig?

• Liker 1
Skrevet

Rist godt på pakken før du åpner den, dryss den nedi kokende vann og pisk med en visp, ikke rør.

Har laget Freia gele i årevis og har aldri opplevd problem med klumper.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! :)

Gjorde akkurat som det sto på pakken. Men når det var gått ti minutter og vannet var blitt smålunkent så ga jeg opp røringen. Brukte en skje da, det har jeg alltid gjort når jeg lagde gele, men neste gang skal jeg prøve visp. Og prøve meg på den desserten jeg egentlig skulle lage.

Kan forresten opplyse om at det var ingen som kunne smake kornene, så geleen var veldig god den :)

Skrevet

Takk for svar! :)

Gjorde akkurat som det sto på pakken. Men når det var gått ti minutter og vannet var blitt smålunkent så ga jeg opp røringen. Brukte en skje da, det har jeg alltid gjort når jeg lagde gele, men neste gang skal jeg prøve visp. Og prøve meg på den desserten jeg egentlig skulle lage.

Kan forresten opplyse om at det var ingen som kunne smake kornene, så geleen var veldig god den :)

En skje, hvem i alle dager har gitt deg den ideen? Du skal piske ut pulveret, det står tom. bakpå pakken.

Skrevet

Står det??? Nei, gjør ikke det.

5AG4b.jpg

Så det så :)

Skrevet

Står det??? Nei, gjør ikke det.

5AG4b.jpg

Så det så :)

Står det bakpå min men så nå at det ikke fra Freia pulver. Uansett, pisk.

Skrevet

Et lite tips til gele laging er at da du lager det, kok det opp i kjele, og hell over i en ren bolle, da vil restene bli igjen i kjelen og ikke i det ferdige produktet du skal servere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...