Gjest gjest1 Skrevet 28. desember 2003 #1 Skrevet 28. desember 2003 Hei... Situasjonen er som følger: Min ex har fått seg dame.... for to uker siden... nå har han vært på kaffe til mine foreldre...... før jeg fikk vite at han i det hele tatt var sammen med noen..... må i tillegg si at vi har to barn, og de vet heller ikke noe... Er det vanlig å ta med ny-dama på kaffe til sine ex-svigerforeldre? Skal innrømme at jeg er litt såret...... Det er liksom mine foreldre, ikke hans..... kall det litt mitt teritorium..... Er det bare for å nettopp såre meg, eller er dette en helt alright greie å gjøre? Er jeg på villspor som reagerer på dette?
Gjest Madam Felle Skrevet 28. desember 2003 #2 Skrevet 28. desember 2003 Veeeel hva skal jeg si! jeg har vært på besøk hos foreldrene til eldstemann med min kjære, og faren hadde ikke noe i mot det. Men på den andre siden er dette sårt for deg, og da mener jeg at han har trakket over streken. Det er vel heller ikke normalt å ta med seg den nye dama som en bare har vært sammen med i to uker på besøk til ex svigerforeldrene. Hadde jeg vært deg ville jeg snakket med foreldrene dine, og sagt hva du mente om det. Hadde også tatt en samtale med han om det, og forklart at dette likte du dårlig.
Musemor Skrevet 28. desember 2003 #3 Skrevet 28. desember 2003 Du skriver ingenting om hvor lenge det har vært slutt mellom dere, så det er litt vanskelig å svare. Men jeg synes uansett at å ta henne med dit etter to uker virker veldig merkelig! P.S: Veldig irriterende med alle punktumene dine etter hver setning!
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2003 #4 Skrevet 28. desember 2003 Jeg reagerer egentlig mere på at dine foreldre syntes det var helt i orden med besøk fra din ex med ny dame! :o Hvorfor det tro? Jeg ville ha følt meg YDMYKET! Støtter deg fullt ut! :blomst_opp: Snakk med foreldrene dine om dette. Jeg syns til og med det var respektløst ovenfor DEM! ER EXEN EN DUST, UTEN EVNE TIL Å VURDERE SITUASJONER ELLER? Lykke til! :blunke:
Gjest Poirot Skrevet 28. desember 2003 #5 Skrevet 28. desember 2003 Synes det kommer mye ann på hvor lenge dere var sammen, hvor godt han i den perioden ble kjent med foreldrene og hvor lenge siden det ble slutt. Min tantes ex (etter 20 års ekteskap) har innimellom vært innom mine besteforeldre. Ingen som reagerer på det.
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2003 #6 Skrevet 29. desember 2003 hei... vi var sammen i tolv år, og ja, han har ett godt forhold til mine foreldre. Og det er ikke et problem for meg. Men når han drar med seg ny-dama opp til dem, utene at jeg engeng vet at han er sammen noen, da skal jeg innrømme at jeg blir såret! Både av han og av mine foreldre! Det er to år siden han flyttet ut, og i den perioden har han brukt mine foreldre som "sutteklut" for hvor trist livet hans har blitt,. De på sin side har hele tiden tatt parti i forhold til skyldfordeling, tok jeg engang som svært ung ett valg om å bli sammen med ham, gjelder dette for livet ut. De er på mange måter gammeldags, det har jeg forlengst akseptert, men dette tar liksom litt kaka! Jeg vet utmerket godt at jeg ikke kan forandre dem eller deres oppfatning av ting, men håper jo stadig på at de engang skal bli ferdige med å ta parti! Og selv om jeg fornuftsmessig vet at dette ikke er noen stor greie, så svir det!!!Det forenkler heller ikke situasjonen at vi bor i samme hus, spesielt ikke for ungene. De er jo vant til tett kontakt med sine besteforeldre, og de har mange voksenpersoner rundt seg til daglig. Det er flott for dem, men jeg skal ærlig talt innrømme at nå føler jeg for litt avstand til mine foreldre!!!!
Skusla Skrevet 29. desember 2003 #7 Skrevet 29. desember 2003 :o Nei, jeg hadde reagert veldig om min x hadde tatt med seg ny dama på besøk til mamma eller pappa... Syntes det virker veldig lite gjennomtenkt av exen din... Syntes i tillegg at foreldrene dine burde ta parti med DEG. Det er tross alt du som er datteren deres, så jeg hadde vel reagert vel så mye på det. Foreldre skal støtte barna sine. Exen din burde for lengst ha sluttet å bruke foreldrene dine som sutteklut, og foreldrene dine burde også innsett at en sak har alltid to sider. Kan du ikke snakke med de å fortelle hvordan du føler det da??? Legg alt på bordet, å kanskje de ser tingene litt fra din side også. Forstår hvordan du føler det ang dette og ikke minst at de tar hans parti.. Ingen tvil om at det er hva jeg hadde gjort.
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2003 #8 Skrevet 29. desember 2003 Syntes i tillegg at foreldrene dine burde ta parti med DEG. Det er tross alt du som er datteren deres, så jeg hadde vel reagert vel så mye på det. Det er jaggu ikke rart det er krig i verden. Foreldre skal slett ikke ta parti. For noen. De to som har gått fra hverandre får vær så god å ordne opp seg imellom. Det skal ikke være nødvendig å ta parti. Hvis ex-partnere har problem med at ex-en har et godt forhold til sine ex-svigerforeldre er det dessverre ikke ex-en og foreldrene som har et problem. Foreldre skal støtte barna sine. Det har du helt rett i, men å støtte og å ta parti er to svært forskjellige saker.
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2003 #9 Skrevet 29. desember 2003 hei... vi var sammen i tolv år, og ja, han har ett godt forhold til mine foreldre. Og det er ikke et problem for meg. Men når han drar med seg ny-dama opp til dem, utene at jeg engeng vet at han er sammen noen, da skal jeg innrømme at jeg blir såret! Både av han og av mine foreldre! Så flott da!!! Når de ser at han har ny dame blir det helt sikkert enklere for dem å akseptere at dere ikke er sammen lenger. Forresten så er det ikke mange som er så heldige som deg. Det er ikke ofte ex-er og ex-svigerser er på talefot. Jeg synes synd i deg. Ikke fordi exen og foreldrene dine fortsatt er venner, men fordi du åpenbart er et veldig lite menneske som er avhengig av å være sentrum i verden. Jeg håper du neste gang finner en mann som foreldrene dine ikke tåler synet av. Det blir nok lettere for deg å være verdens navle da.
Gjest Seleena Skrevet 30. desember 2003 #10 Skrevet 30. desember 2003 Ja, det syntest jeg er merkelig. Greit han besøker dem fordi de hadde godt forhold og vil ikke bryte kontakten. Kanskje han føler en viss foreldrefølelse om de. Men å ta med den nye dama? Hørest heeelt merkelig ut ja. :blomst_opp:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå