Dolly-Betty Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har lite peiling på make-up, så frisøren skal fikse både hår og sminke den dagen vi skal gifte oss. Hun er spesialist på brudestyling og er makeup-artist. Ringte og bestilte time i dag... Kom til å tenke på om jeg må ta med sminke, eller om de har det hos frisøren... Må vel uansett ta med en mascara som jeg liker best. Men foundation og øyeskygge og sånt? Jeg vet jo ikke hva jeg trenger... Bruker kun mascara, og lipgloss. Er ikke så forfengelig egentlig, men vil være fin på en sånn dag! Pris på total hår, make-up og hjelp til å få på klær greit og perfekt var kr 3500. Kr 2000 hvis man bare vil fikse håret og ordne make-up og klær selv. Er det greie priser? Ikke min sterkeste side dette.
Gjest Mahareth Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Det er vanlig at frisøren har all sminke, og du tar bare med mascara Prisen virket fin den!
Dolly-Betty Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2012 Det er vanlig at frisøren har all sminke, og du tar bare med mascara Prisen virket fin den! Da hadde jeg rett. Da får jeg teste ut litt mascara de neste månedene... Den bør vel være vannfast Jeg sipper over alt. Tips til en fin vannfast mascara?
lilleGrethe Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Jeg fikk anbefalt Clinique High Impact Curling mascara fra min sminkør - den er vannfast og må vaskes bort med varmt vann (det går med sminkefjerner også). Men jeg synes børsten den kommer med gir litt mye maskara, så jeg pleier å bruke en annen kost til påføring. Sjekk med sminkøren om hun har engangsbørster tilgjengelig hvis du synes det samme, evt bruk en maskara som du har brukt opp (og er fornøyd med børsten på).
ssecret Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Da hadde jeg rett. Da får jeg teste ut litt mascara de neste månedene... Den bør vel være vannfast Jeg sipper over alt. Tips til en fin vannfast mascara? Lancome sine mascaraer er veldig gode. Det komme aldri for mye på børsten og man får en veldig fin lengde og ikke for tykt lag. Hadde en vannfast med på sydenferie, og den er definitivt vannfast
Niennas Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Jeg trengte ikke ta med maskara, da de brukte engangskoster. Men jeg ville ha tipset deg til å ta med lipgloss eller leppestift som du vil bruke den dagen, sannsynligheten er ganske liten for at den du tar på før vielsen holder hele dagen
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Når det gjelder make-up hos frisøren: Sjekk for all del hvilke make-up merker frisøren/make-up artisten bruker! Når man legger igjen tusenvis av kroner bør det være en selvfølge at frisørsalongen kun bruker kvalitetsprodukter. Dette er desverre ikke allltid tilfelle. Har sett flere frisørsalonger her jeg bor (Bergen) som sminker kundene sine med billig-produkter fra H&M o.lign.samtidig som de tar seg veldig godt betalt.
femme_pilot Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Når det gjelder make-up hos frisøren: Sjekk for all del hvilke make-up merker frisøren/make-up artisten bruker! Når man legger igjen tusenvis av kroner bør det være en selvfølge at frisørsalongen kun bruker kvalitetsprodukter. Dette er desverre ikke allltid tilfelle. Har sett flere frisørsalonger her jeg bor (Bergen) som sminker kundene sine med billig-produkter fra H&M o.lign.samtidig som de tar seg veldig godt betalt. Det er jo dårlig!! Hvilke salonger er dette?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Det er jo dårlig!! Hvilke salonger er dette? Det kan ha endret seg nå, men bl.annet Ma Dames i Kong Oscarsgt. Konfronterte frisøren da jeg så produktene og hun svarte at "De fleste kunder er likegyldige til hvilke merker vi bruker". Jaja.
La Papesse Skrevet 10. januar 2012 #10 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Det er lurt å buke både maskara og foundation som er sin egen. Av den enkle grunnen at da får du riktig farge/dekkevne/til tørr-fet hud osv. Spesielt hvis du har problem hud. Man har ikke alle typer og utgaver, oftest kun for helt vanlig for normal hud. Men det kan du jo forhøre deg og forsikre deg om at de har riktig for deg. Det samme med maskara. De har nok ikke alle merker og farger, volum, tykkelse, da hadde det ihvertfall blitt dyrt.. Hvis du vil ha påfyll av lipgloss/leppestift hadde jeg kjøp med min egen der også Endret 10. januar 2012 av La Papesse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå