Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er snart ferdig utdannet lærer, og har funnet ut etter forskjellige praksiser i studiet at jeg kunne tenke meg å jobbe på småtrinnet. Er det noen her som kan fortelle meg litt om hvordan en arbeidsuke på småtrinnet er?

Jeg lurer også på om det er mulig å bare være faglærer, altså ikke kontaktlærer? Synes det er litt "skummelt" å skulle jobbe som kontaktlærer første året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På litt større skoler er det nok mulig å få jobb som "kun" faglærer ja! Jeg er nyutdannet, og har et årsvikariat som kontaktlærer for en førsteklasse. Skummelt? Jepp! Men også utrolig spennende.

Underviser egen klasse i nesten alle fag, har to timer i uken i en annen førsteklasse samt en og en halv time pr uke i en andreklasse. I tillegg til "vanlig" undervisning har vi blant annet en turdag i uken ( 2-3 timer en dag, går turer i nærområdet, ser på naturen, trafikken, skilt etc). Vi har også to timer innelek pr uke.

Av faglige ting jobber vi selvfølgelig mest med innlæring av bokstaver og tall, samt ulike tverrfaglige temaer ( eks. Årstidene"). Vi har ca 0.5 t engelsk i uken. Utover det går det myyyye tid til trøst, plastring, konfliktløsing og å lære å gå på skole. Vi arbeider med ulike sosiale læringsmål og har stort fokus på trivsel.

Jeg angrer overhode ikke på at jeg sa ja til denne jobben! Ingen dag er lik, elevene er ( stort sett..) søte og snille, og vi finner på mye gøy=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...