lilletuss87 Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Vi driver nå å pusser opp stua og grunnfargen der skal være latte, men ønsker oss en vegg i en annen farge. Tenker på en gråfarge Ønsker oss en litt mørk gråfarge, men ikke for mørk da.. Er det noen som vet om noen fine farger i litt mørk grå og som har kodene på disse? Takker for forslag
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Hei:-) Vi har latte i den ene entreen og marracesh i den litt større....men den blir kanskje mørk? Jeg syns den fargen er lun og fin og er veldig fornøyd. Har dessverre ikke fargekode.
lilletuss87 Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2012 Beige og grå sammen? Skeptisk. Latte er mer eller mindre helt hvit så det er ikke noe problem med grått til den Kaffe Latte er mere beige og det er kanskje den du tenker på?
Admeliora Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Jeg har gråfargen New York i hele stua, og synes den er kjempefin. Den er litt mørk da. Gråfarge med litt blått i. Ellers er Buenos Aires en lysere gråfarge, men litt kaldere. Valmuefrø er en gråfarge med litt grønt i. Også veldig fin, men denne er også litt mørk. Endret 10. januar 2012 av Admeliora
Dallandra Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Det er uansett en farge som går mer mot beige enn mot grått, så jeg er skeptisk uansett. Men det er nå meg, jeg takler ikke beigetoner og gråtoner sammen. 1
lilletuss87 Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2012 Hei:-) Vi har latte i den ene entreen og marracesh i den litt større....men den blir kanskje mørk? Jeg syns den fargen er lun og fin og er veldig fornøyd. Har dessverre ikke fargekode. marracesh fargen var jo kjempe fin! Fant noe bilder på nettet av den fargen, men man kan jo ikke se fargen ordentlig på pcen vet jeg, så Skal ta meg en tur i malebutikken å få en fargeprøve på en slik en Takk for tips
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 marracesh fargen var jo kjempe fin! Fant noe bilder på nettet av den fargen, men man kan jo ikke se fargen ordentlig på pcen vet jeg, så Skal ta meg en tur i malebutikken å få en fargeprøve på en slik en Takk for tips Bare hyggelig:-)) Jeg har bare blitt mer og mer fornøyd med den fargen....noen gråfarger kan jo gi lilla/rosaskjær....men marracesh gjør ikke det,den er nyyydelig:-) Lykke til.
Gjest Consensio Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Lavendelgrå er veldig fin om man skal bilder på veggen. Da kommer bildene mer frem
lilletuss87 Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2012 Tusen takk for mange gode tips alle sammen Syns det er lettere å få noen tips fra noen enn å gå i malebutikken å si at jeg skal ha en gråfarge... Tusen takk, tror jeg skal ta meg en tur i malebutikken i morra Gleder meg!!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #11 Skrevet 10. januar 2012 Bedre å spørre i malebutikken, for de kan det (alt om kombinasjon av farger). Vi fikk ganske gode råd hos Malerstua og er veldig fornøyd med resultatet!
lulle Skrevet 10. januar 2012 #12 Skrevet 10. januar 2012 Bedre å spørre i malebutikken, for de kan det (alt om kombinasjon av farger). Vi fikk ganske gode råd hos Malerstua og er veldig fornøyd med resultatet! Jeg fikk kjempedårlige råd hos Malerbua. Skulle ha en gråfarge som matchet tapeten, ble helbom. Måtte male på ny. Ikke nok med det, men dama på Malerbua klarte heller ikke beregne hvor mye maling vi trengte og endte opp med forlite. Veldig irriterende når man har malere, og er tom for maling.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Prøv med Jotun Pure Color i fargen Sober ! Veldig lekker, mørk grå/brun. Harmonerer fint med latte på andre vegger.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Jeg fikk kjempedårlige råd hos Malerbua. Skulle ha en gråfarge som matchet tapeten, ble helbom. Måtte male på ny. Ikke nok med det, men dama på Malerbua klarte heller ikke beregne hvor mye maling vi trengte og endte opp med forlite. Veldig irriterende når man har malere, og er tom for maling. Det var trist å lese. I Malerstua fikk vi snakke med interiørdesigner som ga oss masse gode råd gratis. Anbefales.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Hva med den som heter sjøsand? Den er på en måte beige med grått i.
lilletuss87 Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #16 Skrevet 16. januar 2012 Vi har nå etter mange prøvemalinger falt på en farge som heter elegant. En mørk gråfarge Den blir rålekker på veggen den skal på! Gleder meg til å få malt ferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå