Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #21 Skrevet 19. april 2004 jeg synes dette er ganske tung musikk, ja.... hører endel på Dimmu Borgir, men har vel etterhvert funnet ut at det ikke er musikk som egner seg for allmenheten....... Elsker "gammel" heavy, som Led Zeppelin, Deep Purle, Black Sabbath, Motorhead, Dio, Queensryche, Haloween... I det siste har det gått mye på Nickleback, Audioslave, Staind... At musikken er heavy betyr ikke at den er tung selv om ordet "heavy" betyr tung på engelsk, iron maiden er heavy metal og de spiller ikke spesielt "tung" musikk. Heavy metal er en ganske "pusete" gren innenfor alle sjangerene som metal har å by på. Men fy søren så bra heavy er!
Ruby Skrevet 19. april 2004 #22 Skrevet 19. april 2004 Jeg er altetende av heavy/hard-rock... Elsker Metallica, Skid Row, AC/DC, Conception, Deftones osv... Begynte i 12- års alderen, og nå er jeg 28....
Gjest Moonshadow Skrevet 19. april 2004 #23 Skrevet 19. april 2004 Jeg er Zephead da.. Synes ikke det er heavy da men digger det... Hører også på en del svart metall som children of bodom, dimmu, satyricon osz.
*Shira* Skrevet 19. april 2004 #24 Skrevet 19. april 2004 ELSKER og DIGGER LIMP BIZKIT!!!!!!! Hører også på STAIND, Metallica... husker ikke fler...
Gjest pace Skrevet 19. april 2004 #25 Skrevet 19. april 2004 Ja Metallica er heavy. Black Sabbath var kjent for å oppfinne den moderne heavy stilen. Og skal ikke forvirres med 'tyngre' stiler, sånt som Black og Death metal, og trash, og industrial trash/rock som Ministry. Heavy vil alltid bli heavy, og så kan man lage nye titler på ny musikk etterhvert som det evt skulle bli mere tyngre og raskere. Man setter musikk-stil navn sånn at man skal kjenne dem igjen senere. Rokokko vil alltid være Rokokko og Jazz vil alltid være Jazz. Heavy vil alltids være Heavy. Jeg mener, man burde ikke forvirre betydningen Heavy har fått i musikk industrien, med hva Heavy betyr i seg selv, nemlig hard. Noen liker å betegne Heavy som alle kategorier innenfor Black, industrial, klassisk heavy, osv. Men jeg stoler mer på heavy innenfor den snevre betydningen. Men uansett hvilken betydning du velger vil Metallica alltids være heavy. Det er ikke sånn at Metallica var Heavy før, for Metallica var erke eksemplet på heavy før, og forsvinner å være heavy når mere hardere eller heavy musikk blir laget. Det ville bare bli rart, for å ikke snakke om helt uforståelig innenfor musikk historisk/teknisk forståelse. Metallica, Megadeth, og Pantera er fett. Metallica og Pantera er noe av det jeg ville kanskje kalt det mest representative for Heavy stilen emm. Ellers er også Led Zeppelin, Faith No More en av mine favoritter, men dette blir vel litt snillere enn heavy, eller snillere type heavy, alt etter hva man kategoriserer heavy som den større eller snevrere betydningen. Men det er masse annet bra og da, sånt som Limp Bizkit!(første plate vel å merke)
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #26 Skrevet 19. april 2004 JA Metallica er heavy. Black Sabbath var kjent for å oppfinne den moderne heavy stilen. Og skal ikke forvirres med 'tyngre' stiler, sånt som Black og Death metal, og trash, og industrial trash/rock som Ministry. Heavy vil alltid bli heavy, og så kan man lage nye titler på ny musikk etterhvert som det evt skulle bli mere tyngre og raskere. Man setter musikk-stil navn sånn at man skal kjenne dem igjen senere. Rokokko vil alltid være Rokokko og Jazz vil alltid være Jazz. Heavy vil alltids være Heavy. Det jeg mener er at man burde ikke forvirre betydningen Heavy har fått i musikk industrien, med hva Heavy betyr i seg selv, nemlig hard. Noen liker å betegne Heavy som alle kategorier innenfor Black, industrial, klassisk heavy, osv. Men jeg stoler mer på heavy innenfor den snevre betydningen. Men uansett hvilken betydning du velger vil Metallica alltids være heavy. Det er ikke sånn at Metallica var Heavy før, for Metallica var erke eksemplet på heavy før, og forsvinner å være heavy når mere hardere eller heavy musikk blir laget. Det ville bare bli rart, for å ikke snakke om helt uforståelig innenfor musikk historisk/teknisk forståelse. Hilsen en som har vært heavy digger og musikkstudent leenge Metallica, Megadeth, og Pantera er jo bare fett da! . Metallica og Pantera er noe av det jeg ville kanskje kalt det mest representative for Heavy stilen emm. Ellers er også Led Zeppelin, Faith No More en av mine favoritter, men dette blir vel litt snillere enn heavy, eller snillere type heavy, alt etter hva man kategoriserer heavy som den større eller snevrere betydningen. Men det er masse annet bra og da, sånt som Limp Bizkit!(første plate vel å merke) Metallica er tung musikk ja, men det kalles trash metal, ikke heavy metal.
Jinx Skrevet 19. april 2004 #27 Skrevet 19. april 2004 Jeg hører på Dio, AC/DC, Iron Maiden, Metallica, Rainbow (er det heavy?), Uriah Heep +++++ Egentlig hører jeg på alt ..
Gjest pace Skrevet 19. april 2004 #28 Skrevet 19. april 2004 Metallica kalles trash metal, ikke heavy metal. Er du sikker på det? Men det er ihvertfall heavy i den større forståelsen da. Og det er heavy nok for meg også. Vel, I Pantera går grensen min på hvor heavy/hardt jeg liker det.
Gjest Butthead-uinnlogget Skrevet 19. april 2004 #29 Skrevet 19. april 2004 Er du sikker på det? Men det er ihvertfall heavy i den større forståelsen da. Og det er heavy nok for meg også. Vel, I Pantera går grensen min på hvor heavy/hardt jeg liker det. 100% sikker Iron Maiden er typisk Heavy metal, og Metallica og Iron Maiden er svært så forskjellige.
Gjest pace Skrevet 19. april 2004 #30 Skrevet 19. april 2004 og Metallica og Iron Maiden er svært så forskjellige. Aye. Metallica er mye fetere Men jeg fortsatt litt usikker her altså. Iron Maiden typisk heavy og ikke Metallica?? Det er mere motsatt av hva jeg hørte som jeg kan huske når jeg gikk på musikklinja. Jeg skal være med på at første plata til Metallica er Trash, men resten?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. april 2004 #31 Skrevet 20. april 2004 Metallhue her: <--- Det er så mange "utskudd" og ubeskrivelige grener innen den tyngre musikken, som "symfonisk hollywood-metal" og "mood-metal" til det nyere "nu-metal" (Blink, Linkin, Limp, Nickelback, Evanescense osv). Selvsagt har vi det vanlige heavy metal, melodisk metal, progressiv metal, trash metal, black metal, death metal (ja, det er to forskjellige grener), unblack metal (som en kristen motsetning til black), bla bla bla blaaaaaaaaaaaaaaa... Jeg finner meg best til rette i kategorien melodisk metal. Heavy metal forbinder jeg med de gode gamle, som egentlig ikke er så veldig heavy i dagens ører, som deep purple, black sabbath o.l. Innen "min" genre holder jeg meg mest til Symphony X, Nightwish og lignende. Har en viss motforestilling mot nu metal, men jeg må innrømme at jeg har evanescense sin cd... Men TUNGT ska det va!
Gjest gjesta Skrevet 20. april 2004 #32 Skrevet 20. april 2004 Til og med Scorpions er heavy da:D Det er forskjell på heavy metal og heavy rock. HM er en tyngre og raskere utgave av HR.
Dru Skrevet 20. april 2004 #33 Skrevet 20. april 2004 Jeg har utrolig variabel musikksmak på det der. Jeg digger industrial, neogoth og slike ting, samtidig som jeg jo må si at jeg liker Evanescence. Og nye albumet til Span ble raskt en favoritt. Melissa Auf Der Maur ble en riktig så positiv overraskelse. Men det må nok helst være en smule tungt/mørkt for at jeg skal like det.
Snapple Skrevet 20. april 2004 #34 Skrevet 20. april 2004 Hører på MYE foskjellige musikk. I midten står nok Eric Clapton, Sting og Dire Straits. Men jeg hører også mye på progrock som Toto og Dream Theater. Av tyngre saker liker jeg bla. Judas Priest, Irom Maiden, In Flames og Metallica. Jazz tar også en stor del av samlinga.
Gjest pace Skrevet 21. april 2004 #35 Skrevet 21. april 2004 Aye, det er et surr. Når jeg tenker meg om er ikke Metallica så selvsagt heavy. Jeg er bare vant til å høre på dems 2,3,4 album. Det er enkelte band som beveger seg i flere retninger, og Metallica er en av dem. De begynner med klar Trash, men så vidt jeg forstår var med og utvikle den moderne form for heavy. Særlig deres 3dj og 4dje album(Master of Puppets og And justice for All) er utpreget heavy, pga deres tyngre rytmer(som Black Sabbath) i disse skivene men fortsatt med en viss fart. Men med Black Album begynner det og bli roligere.. Megadeth er vel også veldig Trash tilogbegynne med, men deres Countdown to Exintion plate ble kalt puddel rock..
Klips Skrevet 21. april 2004 #36 Skrevet 21. april 2004 Gammel Metallica fan. Lillebor ga datteren min DreamTheater i navnedagspresang, for å passe på at hun ikke blir listepopberte
Gjest Butthead uinnlogget Skrevet 21. april 2004 #38 Skrevet 21. april 2004 Aye. Metallica er mye fetere Men jeg fortsatt litt usikker her altså. Iron Maiden typisk heavy og ikke Metallica?? Det er mere motsatt av hva jeg hørte som jeg kan huske når jeg gikk på musikklinja. Jeg skal være med på at første plata til Metallica er Trash, men resten? De spiller trash metal, ferdig med det Jeg har ikke Metallica's første album, men jeg har "the black album" og det er trash. Iron Maiden er et knalleksempel på Heavy. Heavy metal er ikke så hardt men mere raskere enn trash, dessuten har vokalistene i Heavy metal band som regel lyse pusevokaler
Tjorven Skrevet 21. april 2004 #39 Skrevet 21. april 2004 Har hørt og hører en del på metallica! Etter konserten i desember, synes jeg dem er ennå bedre også!!
Gjest pace Skrevet 21. april 2004 #40 Skrevet 21. april 2004 De spiller trash metal, ferdig med det De spiller heavy, ferdig med det. Iron Maiden er ikke typisk heavy Pantera er typisk heavy. *mumler* et sånt dårlig tulle band som Iron Maiden får ikke lov til å ta heavy tittelen fra sånne tøffe band som Metallica og Pantera *mumler* Nei men seriøst, det er hva jeg husker. Jeg prøver å finne links.... Også jeg syntes heavy tittelen ivertfall passer mye bedre til musikk som Metallica og Pantera. Så hvis det ikke er offisielt det, så blir jeg med på revolusjonen med konverteringen! :evil: Edit: Jeg begynner å lure på om det er lurere og bruke den videre forståelsen av heavy. Hvis Metallica er Trash, da er Iron Maiden Puddel Rock(eller den kan kanskje streve seg opp til Hard Rock)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå