Pettrine Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Hei! Jeg tar for tiden opp igjen fag ved en VG-skole hvor man får standpunktkarakter og vurdering underveis, altså som en vanlig VG-skole og ikke som privatist. Der er det slik at ikke alle blir trukket opp til eksamen, men man får standpunkt og bestått i faget. Jeg har fra før av hatt eksamen i VG3, (Norsk skriftlig, Nynorsk, Medie2 og Økonomi og Ledelse) dette er alle samfunnsfag. Jeg skal nå søke meg inn på høyere utdanning hvor det kreves å ha hatt Matematikk R1 og Bio 1+2 som er realfag. Jeg lurer på om jeg også må ta eksamen i disse to fagene for å være kvalifisert, eller om det holder å ha hatt dem, dvs fått standpunktkarakter? 0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Hei! Jeg tar for tiden opp igjen fag ved en VG-skole hvor man får standpunktkarakter og vurdering underveis, altså som en vanlig VG-skole og ikke som privatist. Der er det slik at ikke alle blir trukket opp til eksamen, men man får standpunkt og bestått i faget. Jeg har fra før av hatt eksamen i VG3, (Norsk skriftlig, Nynorsk, Medie2 og Økonomi og Ledelse) dette er alle samfunnsfag. Jeg skal nå søke meg inn på høyere utdanning hvor det kreves å ha hatt Matematikk R1 og Bio 1+2 som er realfag. Jeg lurer på om jeg også må ta eksamen i disse to fagene for å være kvalifisert, eller om det holder å ha hatt dem, dvs fått standpunktkarakter? 0 På NTNU må du ha minst en 4'er der det er påkrevd tror jeg. Men du må sjekke ditt individuelle studium 1
Pettrine Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2012 På NTNU må du ha minst en 4'er der det er påkrevd tror jeg. Men du må sjekke ditt individuelle studium Takk for svar. Men jeg lurer på om man må ha hatt eksamen i disse realfagene som er påkrevd for studiet, eller om det holder å ha standpunkt i dem..
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Når man går normalt må man bare ha eksamen hvis man kommer opp til eksamen!
melly666 Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Ganske sikker på at det holder med standpunkt - hvis ikke ville jo de fleste førstegangssøkere slitt (man kan jo ikke velge selv hvilke fag man får en eksamen i)
Pettrine Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2012 Ganske sikker på at det holder med standpunkt - hvis ikke ville jo de fleste førstegangssøkere slitt (man kan jo ikke velge selv hvilke fag man får en eksamen i) Ja, det har du rett i! Var redd at det ikke holdt med eksamener i samfunnsfag for realfagslinje, ettersom jeg fortsatt "tar dem opp", dog ikke som privatist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå