Skylines Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 I dag betalte jeg depositum på en sibirkattunge, kan hentes om to uker:) Min samboer er allergisk mot katt, men tåler denne rasen. Skal bli deilig med katt i hus igjen! Så nå er hamstringen av katteutstyr i gang.. Rasen er langhåret og ser ut som en skogkatt. Min er brunstripete, men de kommer i mange farger:)
Gjest Luksus Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Heldiggris! Synes sibirkatter er kjempefine, og håper jeg tåler dem slik at jeg kan skaffe meg en i fremtiden en gang
Minya Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Fantastisk nydelige og så blir de veldig store, større enn Maine Coon(?) Majestetiske puser med masse personlighet!
Capricorn Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Fantastisk nydelige og så blir de veldig store, større enn Maine Coon(?) Majestetiske puser med masse personlighet! De blir store, men ikke så store som Maine Coon Kjempefine er de. Gratulerer og lykke til med nurket
Suzy Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Heldiggris! Jeg skulel gjerne ha hatt en sånn pus (eller en Norsk Skogkatt), men bor ikke slik at det er aktuelt dessverre. Gratulerer og lykke til med pusen.
Brunhilde Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Gratulerer med ny pus. Tenk så mye lek, moro, kos og rasert interiør du har å se frem til! Jeg kan vanskelig tenke meg et liv uten katt.
Skylines Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2012 Tusen takk alle sammen! Den er vel nest størst, etter Maine Coon. Jeg har alltid hatt korthårede katter, så blir en utfordring med så mye pels, men det skal nok gå Skal ikke stå på børstene iallefall.. Ønsker at jeg kunne ta imot omplasseringskatter også, men kanskje i fremtiden i et større hus så sambo ikke blir plaget.. Kattungen er nå ti uker gammel og kan hentes om noen uker:) Håper på minimal slitasje på inventar, men litt må nok påregnes. Han skal være innekatt, så det blir innkjøpt noen klorestativer for å si det sånn. Jeg har også god nok tid til å kose med han, og kanskje han får en kamerat senere i år om økonomien tillater det:)
Perelandra Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Gratulerer, Sibirkatter er nydelige! Det er også flott at samboeren din tåler denne rasen. Som nevnt er de mer allergivennlige selv om ingen katter er fullstendig allergisikre. Sibirkattens venner skriver følgene: I kattespyttet finnes et protein som heter FEL D-1, og mange reagerer på dette stoffet. Det man tror er at sibirkatten har mindre av dette proteinet. Dette kan bety at du kan tåle sibirkatten selv om du ikke tåler andre katter Kilde Lykke til med pus!
Skylines Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 13. januar 2012 Er medlem der, så har lest alt jeg har kommet over om rasen før jeg bestemte meg Håper i fremtiden at jeg kan ta til meg puser som ikke har det så bra også, men da i et større hus.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 I dag betalte jeg depositum på en sibirkattunge, kan hentes om to uker:) Min samboer er allergisk mot katt, men tåler denne rasen. Skal bli deilig med katt i hus igjen! Så nå er hamstringen av katteutstyr i gang.. Rasen er langhåret og ser ut som en skogkatt. Min er brunstripete, men de kommer i mange farger:) Åååå så fin. Vil også ha
Gjest Blubberella Skrevet 13. januar 2012 #12 Skrevet 13. januar 2012 Tusen takk alle sammen! Den er vel nest størst, etter Maine Coon. Nei, nest største rase er Ragdoll Men gratulerer masse med ny pusevenn og lykke til! Jeg synes det ligger mye i ordtaket "A home without a cat is just a house". Katter er festlige samboere! Og sibirkatter er veldig vakre!
Skylines Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #13 Skrevet 13. januar 2012 Ja, har hørt litt om det at ragdollen er større, men er usikker på om det var mest i kg? Har sett noen ganske digre sibirhanner, men ikke like "lange" ragdoller. Hadde alvorlig lyst på ragdoll også, men de tåler ikke sambo. Kona til samboers kollega driver ragdoll-oppdrett:) Bare noen uker til katten kommer i hus nå, og det blir kjekt:)
Plastaroma Skrevet 13. januar 2012 #14 Skrevet 13. januar 2012 Gratulerer! Sibirkatter er utrolig vakre! Hadde det ikke vært for våre tre Maine Coon så hadde jeg nok hentet en sibirkatt.
Gjest Elissima Skrevet 13. januar 2012 #15 Skrevet 13. januar 2012 Grattis! Sibirkatter er nydelige Jeg har en sibirhunnkatt, nydelig grå pels. Røyter overalt, men det går greit. De oppfører seg litt som hunder, følger etter deg overalt og kommer med en gang du roper. Ekstremt kosete er de og. Si fra åssen det går da
Gjest Lille-pus Skrevet 13. januar 2012 #16 Skrevet 13. januar 2012 Gratulerer ! Dette blir kos (og noen frustrasjoner mellom latterkulene og all kosen) Når den lille har kommet og dere har blitt komfortable med hverander alle tre, så må du gjerne dele et bilde av den lille vakre med oss
Skylines Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #17 Skrevet 13. januar 2012 Gratulerer ! Dette blir kos (og noen frustrasjoner mellom latterkulene og all kosen) Når den lille har kommet og dere har blitt komfortable med hverander alle tre, så må du gjerne dele et bilde av den lille vakre med oss Har bilder, men kommer beskjed om serverfeil når jeg skal legge til bildet her.. Finnes bilder på facebook, her : http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/404776_268107433244665_196829330372476_629863_276244117_n.jpg Har kjøpt inn det aller meste nå, men den nye fjærleken ble raskt adoptert av mammas kattunge, så må nok kjøpe en ny:)
Skylines Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #18 Skrevet 13. januar 2012 Grattis! Sibirkatter er nydelige Jeg har en sibirhunnkatt, nydelig grå pels. Røyter overalt, men det går greit. De oppfører seg litt som hunder, følger etter deg overalt og kommer med en gang du roper. Ekstremt kosete er de og. Si fra åssen det går da Er hun sølvfarget? Det er i såfall en nydelig farge! Er forberedt på røyting ja, så har kjøpt endel kammer og litt klesruller (til klær og møbler). Besøkte et testhjem, der fant vi ut at det drysser en del hår ja
Gjest Lille-pus Skrevet 14. januar 2012 #19 Skrevet 14. januar 2012 Finnes bilder på facebook, her : http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/404776_268107433244665_196829330372476_629863_276244117_n.jpg Det er noen utfordringer knyttet til nye servere om dagen tror jeg.... Men, det ordner seg nok En aldeles nydelig liten "tass". Smelter ethvert hjerte Jeg synes han har et svært bestemt, og fremdeles litt åpent, blikk Du skal ikke se bort fra at den lille på bildet er en gutt som vet nøyaktig hva han vil (det forekommer meg at jeg har sett det blikket en gang tidligere)
Gjest Elissima Skrevet 14. januar 2012 #20 Skrevet 14. januar 2012 Er hun sølvfarget? Det er i såfall en nydelig farge! Er forberedt på røyting ja, så har kjøpt endel kammer og litt klesruller (til klær og møbler). Besøkte et testhjem, der fant vi ut at det drysser en del hår ja Sølvfarget ja. Støvsugeren brukes ofte her, men blir jo like hårete med en gang hehe :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå