AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Er 1 år unormalt lenge å vente for å introdusere ny kjæreste for barn i småskolealder? Begge har barn mer enn 50% av tiden og derfor går hverdagene slag i slag. Hva synes dere?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Nei, det syns jeg ikke. høres veldig fornuftig ut å vente så lenge.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Det må være opp til hvert enkelt par hvor lenge de vil vente før de presenterer den nye kjæresten for barna. Faktorer som barnas alder, hvor lenge det er siden foreldrenes forhold (eller forrige forhold) tok slutt, og hvordan barna takler endringer betyr mer enn hvor lenge forholdet har vart. 1
LilleBille Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Nettavisen: Når skal barna hilsenpå kjæresten Ta ting rolig og i det tempoet som kjennes riktig - jeg tror det er bedre å vente litt lenger enn nødvendig - enn å tre ny kjæreste nedover hodene på barna veldig kjapt. Glemmer ikke en jente som gikk i klassen til sønnen min (barneskole) som fortalte at i natt var det en ny mann i mammas seng IGJEN - med tårer i øynene...
Gullskje Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Nettavisen: Når skal barna hilsenpå kjæresten Ta ting rolig og i det tempoet som kjennes riktig - jeg tror det er bedre å vente litt lenger enn nødvendig - enn å tre ny kjæreste nedover hodene på barna veldig kjapt. Glemmer ikke en jente som gikk i klassen til sønnen min (barneskole) som fortalte at i natt var det en ny mann i mammas seng IGJEN - med tårer i øynene... Så utrolig fælt, folk undervurderer barns forståelse og føleser så til de grader. Et år kan virke som veldig lang tid, men jeg tror det kan være ganske riktig om det er barnet en ska tenke på og ta hesyn til. samtidig som det kan være ganske sårt for en ny kjæreste å måtte vente så lenge med å få tillit! Vi venta til vi var sikre på vårt forhold, snakka mye om det på forhånd og barnets mor engasjerte seg også ved å informere barnet om situasjonen. Jeg hilste på han når det var gått 4 månder, kunne godt venta lenger, men pga avstand på 5 timer så bestod mine besøk ofte av overnatting så da ble det naturlig å hilse på. Men jeg kunne godt ha ventet enda lenger om situasjonen tillot det!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 kjempefint ar du er så flink å venter,det er veldig bra.mangen introduserer i hytt og pine,ikkje alle forhol varer 1 år en gang..flinkis.
GammelKaktus Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Jeg ville ventet til jeg visste det var et forhold som kom til å vare. Om det tar et halvt år eller to år er ikke så viktig. Sønnen min er det viktigste :kgbaby:
Gjest Ts Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Og med barn på begge kanter og fulle dager tar dette lang tid. Takk for støtte- dere tenker ikke at det er dødfødt selvom vi ikke er One Big Happy Family etter 6 mnd
LilleBille Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Og med barn på begge kanter og fulle dager tar dette lang tid. Takk for støtte- dere tenker ikke at det er dødfødt selvom vi ikke er One Big Happy Family etter 6 mnd Tvert i mot. Det vitner om vilje til å tenke lenger enn seg selv - og forelskelsesrusen. Det å ta hensyn til barn og vente med å introdusere til det kjennes riktig kan aldri bli feil.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Høres veldig fornuftig ut! Alt for mange som lar barna møte mange "kjæreseter".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå