AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Hei! Noen her som har greie på splittede hårtupper? Er det en metode man kan se det selv (nei, klarer ikke se det siden jeg ikke helt vet hva jeg skal se etter), og er det slik at alle får splittede tupper? Jeg har helt vanlig hår, ikke for tykt, ikke for tynt. Litt tørt. For et år siden klipte jeg det helt kort, og har farget det månedlig etter det. Jeg var innom en frisør og spurte, og hun sa at jeg hadde fint, glansfult hår som ikke var slitt. Er det egentlig mulig når jeg ikke har behandlet håret noe særlig fint, kuret det kanskje ti ganger totalt det siste året? Jeg vet dere ikke kan svare når dere ikke ser håret mitt, men det jeg egentlig lurer på er jo om det er mulig å ikke slite håret på et helt år med jevnlig farging (både farger med og uten ammoniak)? Og, stemmer det jeg har lest at hvis man først har splittede tupper, så må det klippes bort, fordi det ellers vil "spise" seg opp i håret? Huff, ble litt rotete det her, men håper dere forstår hva jeg mener og kan svare 1) kan man alltid selv se om tuppene er splittet? 2) "spiser" det seg opp i håret slik at man må klippe det bort før det blir for ille? Takker på forhånd for svar
Makeupgeek Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Hvis du surrer en liten del av håret ditt rundt fingeren vil det stikke ut noen hårstrå og de som stikker ut er de som er slitte og delte tupper Hvis du farger håret ofte vil dette også slite en del på håret og det hjelper ikke å kure det. Det beste er å klippe det og ikke bruke varme eller farge det hver måned. Desverre så finnes det ingen vindunder kurer som kan reparere slitt og skadet hår, produkter som lover dette kan skjule det det vil si at produktet vil legge seg over som en hinne sånn at man ikke kan se at håret er slitt, men det vil nok ikke reparere det Endret 10. januar 2012 av Makeupgeek
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Takk for svar! Prøvde det du sa med å tvinne håret rundt fingeren, og det stakk ut hår helt til bare fem cm fra hodebunnen! Ik! Jeg som endelig har fått hår til nedenfor skuldrene *sukk* Siden det virker som du kan dette her: om jeg ikke klipper det helt kort igjen, vil de splittede tuppene da fortsette oppover mot hodebunnen, slik at jeg egentlig må klippe det bort til syvende og sist likevel? -ts
-Turtle Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Det som stikker ut trenger absolutt ikke være slitt! Det er jo bare hårstrå som er kortere enn er andre. Og det kommer av at man hele tiden mister hår, og det hele tiden vokser ut nye. Det du skal se etter når du tvinner håret rundt fingeren, er om det er noen tupper som deles i to helt nederst, eller om det er hvitt helt på tuppen. Og ja, om slitte tupper ikke klippes, vil hårstrået knekke til slutt.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Åh, takk -Turtle! Nå beroliget du meg litt, var redd jeg måtte klippe meg helt kort igjen! Jeg klarer ikke å se hvite ender eller at noe hår deler seg. Når jeg tvinner håret er det jo hårstrå i flere lengder, men jeg ser ingen som fysisk starter som et strå og ender opp i to. Da satser jeg på at det ikke er så slitt, selv om jeg ikke har tatt så godt vare på det Fordi jeg må ha det inn med teskje: når du sier at det til slutt vil knekke, mener du da helt inne ved hodebunnen, eller kan det knekke hvor som helst langs hårstrået? -ts
-Turtle Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 Enkelte har jo hår som er sterke, og tåler masse. Mens andre knapt kan ta borti håret før det blir slitt. Så jeg vil si at du er utrolig heldig som ahr et så sterkt hår:D Mitt hår har en tendens til å knekke. Om jeg ike klipper tuppene (trenger bare ta biiiittelitt), så knekker ca 1 cm av hårstrået. Så jeg må iallefall stusse det jevnlig Og om du har knekte tupper, så ser du at det er en liten knekk i håret, ca 1 cm lengre opp enn tuppene. Ble det forståelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå