Gå til innhold

Konfirmantdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen her som kan hjelpe meg å finne en dress. Jeg er en gutt på 15 år som skal konfirmeres i mai. Det er da på tide å tenke på hva jeg skal ha på meg. Har lyst til å ha en dress, men er litt usikker på farge, snitt osv. Er litt over 180 cm og har en slank kroppsbygning. Har lysebrunt hår. Jeg regner med å betale ca. 6000kr for dress og skjorte til sammen. Er det noen som kan anbefale noen merker i tillegg? Håper at noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg syntes rett og slett du skal ta en tur på Dressmann og kjøpe en grei dress der. Og heller bruke pengene på skjorte og slips, evt Mansjettknapper.

Selv om du er høy allerede så vokser du fortsatt, og det er så utrolig bortkastet å kjøpe en dress du kun bruker 2-3 ganger.

Jeg er konfirmasjonsleder, og ser endel kjekke gutter. Gutter i Bunad er absolutt kult, men om du ikke vil ha det er det stiligst med en enkel svart dress :jepp:

Skrevet

Takk for tipset, men tror jeg er ferdig utvokst i og med at jeg kom tidlig i stemmeskifte osv. Ser derfor etter en dress som jeg kan ha i endel år og som kan passe i fler anledninger. I forhold til pris så synes hverken jeg eller mine foreldre at 6000 kr for antrekk er noe problem i og med at de brukte 50 000 kr på bunad pluss 14 000 kr på sølv til min søsters konfirmasjon. I forhold til brukstimer vil da dressen være betraktelig mye billigere siden jeg vet at jeg kan bruke den i fler år fremover. Noen fler som har noen tips? :)

Skrevet

Åh, tusen takk :) Der var det mange fine dresser! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...