Azure Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Jeg må innrømme at jeg er helt blank på alt dette med israel:P har hørt flere diskusjoner og noen si at de er så israelsvennlige for eksempel. Blir så nysgjerrig og vil ikke spørre så tenkte kanskje noen her kunne forklare det greit for meg? har fått med deg såpass at de israelsvennlige ofte er kristne sant?
EnKristenKar Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Må først presisere at jeg heller ikke har så mye kunnskap om akkurat dette, men jeg har (som de fleste kristne som holder seg til Bibelen, og ikke aksepterer kirkens ubibelske dogmer om bl.a. erstartningsteologien) et vennlig forhold til jødene. Ønsker da, av naturlige grunner, alt godt for Israel med tanke på all den urettferdige behandlingen jødene har fått opp igjennom historien etter Kristus. Pinsevennene kan vel kanskje defineres som Israelsvenner? (har riktignok ikke mye kunnskap om dette emnet, så det er mulig dette er feil). Ble døpt i den lokale Filadelfia menigheten på mitt hjemsted, og så da Israels flagg hengt opp flere steder. 1
hulaboer Skrevet 13. januar 2012 #3 Skrevet 13. januar 2012 Jeg er israelvennlig, og jeg er hardcore-ateist. Grunnen til at jeg støtter Israel er at det er et moderne demokrati omringet av religiøse diktaturer som kjemper en kamp for å overleve. Som alle land hender det at Israel gjør kritikkverdige ting, men det rettferdiggjør ikke ønsker om at staten skal oppløses. 9
Sommer2464 Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 (endret) Sitat Alt nå føler jeg en større frihet i mitt hjerte, for endelig vet jeg at paven er antikrist kirkens ansikt er en synders ansikt disse utsagnene er jeg enig i selv om tråden er eldgammel, og Martin Luther er dau for 480 år siden. Endret 7. juli 2022 av Sommer2464
Gjest Athena Catalina Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 (endret) Jeg støtter Israel, de forsvarer kun landet sitt, og det har de like mye rett til som alle andre. Og nei jeg er ikke kristen, jeg tilhører ingen religion. Ups, så nå at tråden er 10 år gammel 😆 Endret 7. juli 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 https://no.wikipedia.org/wiki/Israel–Palestina-konflikten Anonymkode: c70d5...fa0 7 1 3
Gjest lurven Skrevet 8. juli 2022 #7 Skrevet 8. juli 2022 Støtter Israel, men så klart er ikke alt de gjør rett. Faktum er at de er det eneste demokratiske landet i regionen og er omgitt av mer eller mindre religiøse diktaturer. Og Palestina området tilhører hvertfall ikke arabere mer enn noe annet folkeslag, veldig mange ulike folkeslag som har bodd/okkupert det området opp gjennom historien.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 lurven skrev (På 8.7.2022 den 12.58): Støtter Israel, men så klart er ikke alt de gjør rett. Faktum er at de er det eneste demokratiske landet i regionen og er omgitt av mer eller mindre religiøse diktaturer. Og Palestina området tilhører hvertfall ikke arabere mer enn noe annet folkeslag, veldig mange ulike folkeslag som har bodd/okkupert det området opp gjennom historien. Jepp, det stedet har blitt okkupert av ørten, men det har nesten alle land i verden. Når det da var etablert land for Palestinere så er det helt feil å okkupere det, men nå er det dessverre sionistene sin tur ja. Bare trist og utrolig urettferdig at de skyter huet av barn. Anonymkode: 1dc1d...be5 3
Gjest lurven Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp, det stedet har blitt okkupert av ørten, men det har nesten alle land i verden. Når det da var etablert land for Palestinere så er det helt feil å okkupere det, men nå er det dessverre sionistene sin tur ja. Bare trist og utrolig urettferdig at de skyter huet av barn. Anonymkode: 1dc1d...be5 Vel. Området var vel under tyrkisk kontroll frem til 1918, så det var ingen etablert palestinsk stat. Har aldri hørt noe om at de bokstavelig talt skyter hodet av barn
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 Athena Catalina skrev (På 7.7.2022 den 10.30): Jeg støtter Israel, de forsvarer kun landet sitt, og det har de like mye rett til som alle andre. Det har de, men de fleste siviliserte land i verden skyter ikke med skarpt på barn som kaster stein… Anonymkode: 388fe...e8c 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 Støtter selvfølgelig ikke en stat som har drevet en 55 år lang okkupasjon og bedriver apartheid, forbrytelser mot menneskeheten daglig. https://news.un.org/en/story/2022/03/1114702 "Israel’s occupation of Palestinian Territory is ‘apartheid’: UN rights expert" Majoriteten av verdens land fordømmer regelmessig Israels apartheidpolitikk, i generalforsamlingen i FN. De eneste landene som stemmer mot er Israel, USA og noen få småstater som er dominert av USA. USA har dessverre vetorett. Anonymkode: e284a...e12 8 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 lurven skrev (1 minutt siden): Vel. Området var vel under tyrkisk kontroll frem til 1918, så det var ingen etablert palestinsk stat. Har aldri hørt noe om at de bokstavelig talt skyter hodet av barn Da var dette google klikket et sekund unna deg. Få opp øynene for din Guds skyld. https://www.google.com/search?q=killed+children+in+israel&rlz=1C1YTUH_noNO968NO968&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiIk4eA9fb4AhVXBxAIHR4gCFQQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=569&dpr=1.5 Anonymkode: 1dc1d...be5 1
K.B. Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 hulaboer skrev (På 13.1.2012 den 8.44): Jeg er israelvennlig, og jeg er hardcore-ateist. Grunnen til at jeg støtter Israel er at det er et moderne demokrati omringet av religiøse diktaturer som kjemper en kamp for å overleve. Som alle land hender det at Israel gjør kritikkverdige ting, men det rettferdiggjør ikke ønsker om at staten skal oppløses. Du må ha på deg gigantiske skylapper for å opprettholde det standpunktet... Vintage Hitchens, men summerer opp problemstillingen ganske bra. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 On 7/7/2022 at 4:30 PM, Athena Catalina said: Jeg støtter Israel, de forsvarer kun landet sitt, og det har de like mye rett til som alle andre. Og nei jeg er ikke kristen, jeg tilhører ingen religion. Ups, så nå at tråden er 10 år gammel 😆 De gjør litt mer enn kun forsvar. De okkuperer og bosetter seg på områder som de fleste land ikke anerkjenner at de skal kunne okkupere. Men jeg støtter Israels rett til å eksistere som jødisk stat som skal kunne bestemme hvem de tar inn i landet av hensyn til landets og folkets fremtid. På samme måte som jeg støtter at nordmenn har rett til egen stat og bestemme hvilke folk og hvor mange vi tar inn. Anonymkode: 65213...0ea
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 lurven skrev (3 minutter siden): Vel. Området var vel under tyrkisk kontroll frem til 1918, så det var ingen etablert palestinsk stat. Har aldri hørt noe om at de bokstavelig talt skyter hodet av barn Her har du en israelsk soldat som poserer med en noenlunde popular tskjorte i den israelske hæren. "1 shot, 2 kills". Hurra for å skyte gravide kvinner. https://www.aljazeera.com/amp/news/2021/8/24/global-outcry-over-israels-targeting-of-palestinian-children Israel skøyt (og bombet) over 80 palestinske barn i fjor. I artikkelen er det blant annet et eksempel på en 17-åring som ble skutt tre ganger i ryggen. Det er så mange slike eksempler. Anonymkode: e284a...e12 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #16 Skrevet 13. juli 2022 Regelmessig blir ubeebæpnede palestinere skutt og drept av israelske snikskyttere, en god del ble skutt mens de stod samlet og ba, hundrevis av meter unna de israelske soldatene. Her er en video av en av gangene. https://ca.news.yahoo.com/sniper-strikes-man-praying-near-105656071.html Anonymkode: e284a...e12 2 3
Gjest lurven Skrevet 13. juli 2022 #17 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her har du en israelsk soldat som poserer med en noenlunde popular tskjorte i den israelske hæren. "1 shot, 2 kills". Hurra for å skyte gravide kvinner. https://www.aljazeera.com/amp/news/2021/8/24/global-outcry-over-israels-targeting-of-palestinian-children Israel skøyt (og bombet) over 80 palestinske barn i fjor. I artikkelen er det blant annet et eksempel på en 17-åring som ble skutt tre ganger i ryggen. Det er så mange slike eksempler. Anonymkode: e284a...e12 Du bruker al jazeera som kilde ja, en arabisk nyhetskanal. Sier ikke at Israel gjør alt rett men tviler på at det er vanlig praksis å skyte gravide å barn med vilje, selv om det sikkert forekommer. Israel er omgitt av religiøse diktaturer som gjør mye verre ting enn Israel, men det er så klart fint å ha en felles fiende for å ta fokuset bort fra deres egne problemer.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #18 Skrevet 13. juli 2022 Her er en annen video fra et annet tilfelle, filmet fra den israelske sniksnytterens våpen. Soldatene jubler etter de har henrettet den ubevæpnede mannen hundrevis av meter unna på den andre siden av et massivt piggtrådgjerde. https://edition.cnn.com/2018/04/10/middleeast/video-israeli-sniper-intl/index.html Anonymkode: e284a...e12 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #19 Skrevet 13. juli 2022 Her er en artikkel fra CNN som finner at Israels hær bevisst henrettet en palestinsk-amerikansk reporter for ikke lenge siden. Hun var ikke nær væpnede opprørere, og bar en skuddsikker vest tydelig merket PRESS. Videoer viser henne bli skutt. https://edition.cnn.com/2022/05/24/middleeast/shireen-abu-akleh-jenin-killing-investigation-cmd-intl/index.html Anonymkode: e284a...e12 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #20 Skrevet 13. juli 2022 Israel dreper jevnlig journalister. De har drept 35 siden år 2000. https://www.lemonde.fr/en/international/article/2022/05/15/israel-is-regularly-accused-of-targeting-journalists_5983560_4.html Anonymkode: e284a...e12 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå