Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg blir helt tullete, har en sang i hodet som jeg ikke finner ut av... Kan noen hjelpe meg å finne ut hvilken sang det er?

Det er en type gladsang, lett liksom. Den er norsk og synges av en dame. Mye av refrenget går i nanananananana, nynning liksom også er det noe med at sola snur rett etter nynninga.

Husker ikke så mye desverre, men kanskje noen kjenner sangen og skjønner hvilken jeg mener.... :sjenert:

Endret av MieH
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke den... Men takk for forslag :)

Åhh, blir litt smårar når jeg ikke finner det ut! Litt sånn :bond:

Gjest Adriane
Skrevet

Nei det er ikke den... Men takk for forslag :)

Åhh, blir litt smårar når jeg ikke finner det ut! Litt sånn :bond:

Hehe :) Har du noe mer info å gå på? Er det en ballade, rock, pop? Synger hun på bokmål eller dialekt? Husker du om det er en ganske ny sang, eller om det er cover av en eldre sang?

Vil gjerne prøve å hjelpe, for jeg vet hvor utrolig irriterende det er :jepp:

Gjest On Topic
Skrevet

Har en drøm

Denne?

"Na na na...

Na na na...

A D Hm F#m G

Snart stiger solen et sted i øst, og en verden venter kald og klar

Em7 D G D A7 D

Men det finnes ei fattig trøst, drømmen du alltid bar."

Skrevet

Hehe :) Har du noe mer info å gå på? Er det en ballade, rock, pop? Synger hun på bokmål eller dialekt? Husker du om det er en ganske ny sang, eller om det er cover av en eldre sang?

Vil gjerne prøve å hjelpe, for jeg vet hvor utrolig irriterende det er :jepp:

Det er definitivt ikke rock, ikke mye instrumenter. Litt mer fart enn ballade, hehe, ikke enkelt dette her! Jeg tror hun synger på bokmål, forbinder den ikke med noen spesiell dialekt i allefall. Ikke hørt den på radioen på laaaaange tider, så det er ikke en som spilles ofte, og har bare hørt den i en versjon. Tror ikke det er cover av en eldre sang, men kan jo ikke garantere det heller.... :gjeiper:

Det partiet i refrenget med nananana går opp og ned liksom, n ligger en tone lavere enn a. Tror det er fem nana'er før det blir andre toner.

Nei det er ikke har en drøm heller On Topic....

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg klarer ikke komme på hvilken sang det kan være sånn på stående fot iallfall, men skal la harddisken jobbe litt ;) Ofte kommer man på slikt når man ikke tenker på det ;)

Gjest henriett3
Skrevet

Har en drøm

Denne?

"Na na na...

Na na na...

A D Hm F#m G

Snart stiger solen et sted i øst, og en verden venter kald og klar

Em7 D G D A7 D

Men det finnes ei fattig trøst, drømmen du alltid bar."

Det er vel Jørn Hoel som synger har en drøm?

Skrevet

Det er vel Jørn Hoel som synger har en drøm?

Google is your friend.

Gjest henriett3
Skrevet

Google is your friend.

Hva mener du?

Jeg vet at sangen heter har en drøm, utifra utdraget fra teksten som ble skrevet her, og så har jeg forsåvidt sunget den som duett sammen med Jørn Hoel på konsert.

Så det visste jeg faktisk!

Gjest On Topic
Skrevet

No fokuserte eg på opplysningane om innhaldet i songen det er spurd etter. Sjølv om TS opplyste at det var ei dame som song så kunne det jo vere at ho hadde hørt ei dame synge Har ein drøm av Jørn Hoel.

Har forresten sunget duett med Jørn Hoel eg og, men det var på eit nachspiel. :fnise:

Men back on topic og det er kva TS spør etter!

Skrevet

Jeg klarer ikke komme på hvilken sang det kan være sånn på stående fot iallfall, men skal la harddisken jobbe litt ;) Ofte kommer man på slikt når man ikke tenker på det ;)

Ja det er sant ;)

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Det er ikke Jokke da? :sjenert:

(dama synger kun nananananaen da...)

:popcorn:

Gjest On Topic
Skrevet

Den tenkte eg og på. Og har nynna på den resten av kvelden. :danse:

Skrevet

Nei det er ikke den. Den er ikke så rocka også er det en dame som synger hele sangen....

Men nå fikk jeg den på hjernen også, går snart varmt dette topplokket mitt nå :fnise:

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Mørk/lys stemme?

Ord i teksten? Annet enn du har nevnt?

Skrevet

Stemmen er hverken spesielt lys eller mørk, sånn Lisa Nilsonish ca? Jeg husker så utrolig lite av teksten, men månen var også nevnt. Kan det være noe sånt "går mot lysere tider" opplegg mon tro?

Den er i allefall lystig og munter.... :jepp:

Gjest Bustenskjold
Skrevet (endret)

Skal gå i tenkeboksen...

I mellomtida får du denne :

Endret av Bustenskjold
Skrevet

Stemmen er hverken spesielt lys eller mørk, sånn Lisa Nilsonish ca? Jeg husker så utrolig lite av teksten, men månen var også nevnt. Kan det være noe sånt "går mot lysere tider" opplegg mon tro?

Den er i allefall lystig og munter.... :jepp:

Bare et lite skudd i blinde, men... Kan det være Når Hele Himmelen Faller Ned eller Månens Elev med Anne Grethe Preus? :)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Kan det være Dina med "hvis" (eller hva den heter) ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...