AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Både jeg og min samboer går på AAP og har samme saksbehandler. Nylig var min samboer på møte der og HALVPARTEN av de 45-50 minuttene han var der, så hadde de snakket om meg istedefor og en ting de anser som et digert problem med meg (noe som egentlig bare er en bagatell), akkurat som om han skulle "ordne opp" i det for de på en eller annen måte, min samboer ble naturlig nok ganske sinna og forsvarte meg, prøvde å forklare ting til de, men fikk bare tåpelige svar tilbake. Men har de egentlig lov til å ta slikt opp med min samboer? Jeg har ikke akkurat gitt dem lov til å "baksnakke" meg og jeg er egentlig ganske sur selv pga dette og er meget fristet til å sende en sint e-mail til saksbehandler
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Nei, det har de selvsagt ikke lov til. Om du har gitt samtykke til at han kan diskutere din sak for deg, har de uansett bare lov hvis han tar opp en konkret problemstilling selv.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Kan noen linke til noen regler som handler om nettopp dette, slik at jeg kan smelle det i fleisen på saksbehandler om jeg sender en litt sinna e-mail? Jeg er ikke så flink til å finne slikt på egenhånd TS.
kaprifolen Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Du trenger ikke linke til noe. Det er en SELVFØLGE at taushetsplikten overholdes, og denne er lovpålagt i 120 år, mener jeg det er, selv om man bare bruker uttrykket "livsvarig". Det vil si: jobber man i nav til man er 50, kan man plapre når man er 170 år gammel! Men du: VIKTIG! Send kopi til lokal navleder OG sentralledelsen.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Noen som har noen forslag til hva jeg bør skrive i klage e-mail, jeg er egentlig ikke så flink til å ordlegge meg på en høflig, men bestemt måte slik at jeg får frem budskapet
kaprifolen Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Jeg ønsker herved å rapportere om avvik og lovbrudd fra saksbehandler NN ved avd XX. Vedkommende har brutt sin lovpålagte taushetsplikt, ref. Forvaltningsloven $(her skal det være paragraftegn og ikke dollartegn, men mangler det på mobilen) 13. Min samboer var i møte med saksbehandler NN den 01.01.01. Tilstede var også YY og ZZ (hvis det var flere der). Min samboer opplevde der å få utlevert opplysninger og informasjon om meg og mine samtaler med vedkommende. Min samboer fant dette svært ubehagelig, da han for det første var der for å diskutere sin egen sak, og for det andre følte det uriktig å få informasjon som skal være mellom meg og saksbehandler. At informasjonen i tillegg var av en slik art at min samboer følte seg bedt om å "ordne opp" i uoverensstemmelser mellom meg og NN gjør det hele ekstra grovt. Jeg minner om at dette ikke bare er uetisk, men det strider sannsynligvis mot deres interne retningslinjer, og er et brudd på norsk lov. Klagen blir sendt til NN direkte, lokal leder, NAV sentralt og helseministeren. Dere er så vidt meg kjent pliktige til å følge opp en skriftlig klage, og om jeg ikke får tilbakemelding på at det er iverksatt tiltak innen 14 dager fra dags dato, kommer jeg til å levere en politianmeldelse. Med vennlig hilsen Ditt Navn 12
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 TS, kjør på! Klag! Altfor mange som ikke orker annet enn å finne seg i slikt. Fordømrade NAV.. håper jeg aldri trenger å ha noe med dem å gjøre
Gjest Surrehodet Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Kaprifolen sitt forslag var absolutt bra. Kopier det du, og lykke til med klage.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Nå er det jo opp og avgjort at hun ikke skulle snakke din sak med samboeren din, men jeg har også vært i kontakt med nav. Mine problemer var av en slik art at min samboer ofte måtte snakke med dem for meg, og da var de veldig nøye på at de måtte ha en skriftlig fullmakt fra meg på at han kunne snakke min sak. Så klag, ts! Det er altfor mye TULL med nav. Det gjelder jo dessverre både de lokale og sentrale kontorene, men likevel. Klag, ts. Og gjør som kaprifolen skrev. Ta det videre til politi om du ikke når frem med klage alene. Lykke til, dette klarer du!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #10 Skrevet 10. januar 2012 Både jeg og min samboer går på AAP og har samme saksbehandler. Nylig var min samboer på møte der og HALVPARTEN av de 45-50 minuttene han var der, så hadde de snakket om meg istedefor og en ting de anser som et digert problem med meg (noe som egentlig bare er en bagatell), akkurat som om han skulle "ordne opp" i det for de på en eller annen måte, min samboer ble naturlig nok ganske sinna og forsvarte meg, prøvde å forklare ting til de, men fikk bare tåpelige svar tilbake. Men har de egentlig lov til å ta slikt opp med min samboer? Jeg har ikke akkurat gitt dem lov til å "baksnakke" meg og jeg er egentlig ganske sur selv pga dette og er meget fristet til å sende en sint e-mail til saksbehandler IKKE SEND MAILEN TIL SAKSBEHANDLEr:da når det ikke frem i systemet.Du sender det til nav forvaltining i ditt fylke. Taushetsplikten er abselutt,og det bør slåes hardt ned på. Det var han som hadde time,og da er ikke du et tema. Vet om en i Nav som fikk sparken pga å plapre om en klient. Hun opplyste om diagnose og behandling til en klient til en kolega 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #11 Skrevet 10. januar 2012 TS, kjør på! Klag! Altfor mange som ikke orker annet enn å finne seg i slikt. Fordømrade NAV.. håper jeg aldri trenger å ha noe med dem å gjøre NAV: NORSK AVMAKTS VIRKELIGHET
Gjest Koala Skrevet 10. januar 2012 #12 Skrevet 10. januar 2012 Dersom saksbehandler har brutt taushetsplikten så skriv en klage til NAV. Hvorfor du går veien om nettet skjønner jeg ikke. Er det kanskje slik at du misliker NAV ?
kaprifolen Skrevet 10. januar 2012 #13 Skrevet 10. januar 2012 Dersom saksbehandler har brutt taushetsplikten så skriv en klage til NAV. Hvorfor du går veien om nettet skjønner jeg ikke. Er det kanskje slik at du misliker NAV ? Jeg er ikke TS, men svarer deg for det! A) hun ville få bekreftet at dette ikke var greit B) hun trengte sikkert å blåse ut C) hun ville ha hjelp til å finne frem i lovverket og formulere klagen av tidligere nevnte grunner D) hun får råd om riktig måte å klage på E) er det rart hvis hun misliker NAV etter slike opplevelser? Er det så vanskelig å forstå, eller stiller du slike spørsmål om alle temaer folk lufter tanker om her inne? I så fall kan jeg tipse deg om alle trådene a'la "er jeg gravid", "er han utro", "hvor mye får i i lån" osv.... 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #14 Skrevet 10. januar 2012 Er det kanskje slik at du misliker NAV ? Hvem er det som LIKER NAV da? Det lurer jeg virkelig på, etter å ha vært i systemet i ti år............ 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Hvem er det som LIKER NAV da? Det lurer jeg virkelig på, etter å ha vært i systemet i ti år............ Jeg tror jeg er den eneste i Norge! Har ingen dårlige opplevelser, bare positive 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 Jeg liker NAV - med både positive og negative erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå