AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Hei! Jeg ønsker å overraske kjæresten med en romantisk weekendtur (fredagsettermiddag til søndag) i denne måneden eller februar Dessverre er ikke kunnskapen om denne type reiser stor. Jeg ønsker et sted/by hvor vi kan kose oss i hverandres selskap, spise på en koselig restaurant, oppleve byen med det den har å by på.. Shopping er helt OK, spa er ikke et must -heller et "går-greit-et-par-timer" (mannen er ikke videre interessert i spa..), og noen serverdigheter eller noe vi kan finne på. Det viktigste er at det skaper minner for oss som kjærester. Det er også viktig at det ikke koster for mye, da jeg ikke har så altfor mye penger.. Kan dere komme med noen forslag til et hyggelig sted å reise som ikke er aaaltfor kaldt? Tips mottas med STOR takk
Surriball Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Praha! Veldig fin, romantisk by med mye å se på Relativt billig og god mat, og tsjekkerne er flinke i engelsk.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Dublin, Guinnes museet og Jameson museet er finfint ( øl og whisky på billetten). Tempele bar (turistifisert, men kjekt likevel) er et koselig gammelt pub område. Bra shopping muligheter og i finansdistriktet er det flere fine restauranter.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Supert, takk for svar! Kanskje dere kan si litt om hva man burde oppleve i de ulike byene (København og Praha)? Tar gjerne imot flere tips :-D
Surriball Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Praha er en veldig fin by å gå og titte i, med masse flotte bygninger. Mange fine torg med gatekafeer, og så er det ei spesiell kirke som har et ur hvor det kommer ut noen greier klokka tolv (øhm, kanskje ikke så godt forklart). I tillegg har du museer og lignende, og Karlsbroa er obligatorisk Shoppingmulighetene er ganske gode! Vi var blant annet på jazzbar, og det er mange gode konserter man kan gå på! Jeg husker ikke alt vi gjorde, men jeg regner med at et kjapt googlesøk forteller deg om det viktigste man må få med seg
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Portugal er romantisk, og heller ikke så dyrt. Mange muligheter for romantiske spaserturer rundt både Lisboa og Porto, og god mat og vin for de som legger vekt på det. Også gode bademuligheter, særlig i sør, men velg gjerne vekk charterdestinasjonene på Algarve om dere ikke er glad i "typisk sydenstemning". Forøvrig fine områder her også, bare være litt mer ops på valg av by/landsby og hotell. Kan i hvertfall virkelig anbefale Portugal for en tur med kjæresten, også for en lengre tur. For meg er Portugal et perfekt romantisk reisemål, særlig om man vil ha ned pulsen litt.
MissStiles Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Jeg ville sagt Roma eller Paris. Koselige byer begge to. Shopping, severdigheter, gode restauranter & cafeer ++
Brukernavn Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Praha! Veldig fin, romantisk by med mye å se på Relativt billig og god mat, og tsjekkerne er flinke i engelsk. STIKK motsatt erfaring av hva jeg har... Men Praha er uansett en nydelig by
Brukernavn Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Supert, takk for svar! Kanskje dere kan si litt om hva man burde oppleve i de ulike byene (København og Praha)? Tar gjerne imot flere tips :-D København
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 Budapest er også en veldig fin by, med naturlige varme kilder som er veldig deilig etter en lang dags trasking i en veldig fin gammleby Masse koselige cafeer og restauranter, pubene vi var på var riktignok altfor innrøykt for meg, vet ikke om det har endret seg nå!?
Mermaid Blues Skrevet 14. januar 2012 #12 Skrevet 14. januar 2012 Henger meg på de som sier Praha, Paris, Budapest og Dublin, og legger til Vilnius og Edinburgh/Glasgow (kort vei mellom, så fullt mulig å besøke begge byene på ei helg) De mest vellykkede av mine kjæresteferier har vært i disse byene Vær oppmerksom på at Dublin jevnt over er en temmelig dyr by, men hvis dere kjøper Dublinpass er det mange rabatter å hente, og byen er absolutt verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå